هانتا ویروس چیست؟

هانتا ویروس چیست؟ ویروسی که بسیاری از شما آن را در گوگل جست و جو می کنید (اما در واقع نیازی به نگرانی نیست) مطابق با علاقه مندی های گوگل، موضوعی که در این هفته بیشترین جستجو را در سطح جهان داشته است، هانتا ویروس می باشد، تا جایی که سایت های زرد ادعا می کنند که این ویروس، همه گیری بَعدی در جهان می باشد.

این سخن را از من داشته باشید: نه این طور نیست. این ادعای بی اساس که به صورت آنلاین منتشر می شود، اهمیت دستیابی به اطلاعات، از منابع معتبر را نشان می دهد و اینکه شما نباید هرچیزی که در شبکه های اجتماعی می خوانید، باور کنید.

هانتا ویروس چیست؟

ارتو هانتا ویروس – که معمولا هانتا ویروس نامیده می شود – یک ویروس بسیار نادر است. و هرگز مورد انسانی در استرالیا گزارش نشده است. آخرین دو موردی که در سطح جهان گزارش شده اند، در ژانویه در بولیویا و آرژانتین بوده است.

 در این مورد، حیوان مورد نظر، جوندگان (معمولاً موش ها) می باشند. هانتا ویروس ها می توانند موجب بیماری های شدید، از جمله خونریزی و نارسایی کلیوی شوند.

چگونه هانتا ویروس گسترش پیدا می کند؟

مطابق با مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، هانتا ویروس از طریق ادرار، مدفوع و بزاق چندین گونه از جوندگان، گسترش پیدا می کند. تصور می شود که انتقال این ویروس زمانی اتفاق می افتد، که افراد در هوای آلوده با ویروس نفس بکشند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها چنین گزارش می کند:

تب برفکی بیماری مشترک میان انسان و دام

چقدر باید در مورد این ویروس نگران باشیم؟

نیازی به نگرانی زیادی نیست. به طور کلی، متخصصان بیماری های عفونی، در مورد انتقال ویروس از حیوان به انسان – ویروس کرونا که موجب بیماری کووید 19 و ابولا شده است و  هر دو آنها از موارد اخیر بیماری های مرتبط با حیوانات هستند و به انسان ها انتقال پیدا کرده اند- نگران هستند.

گرچه، تصور نمی شود که هانتا ویروس تهدید بزرگی محسوب شود. در حال حاضر، متخصصان بیماری های عفونی، درباره ی هانتا ویروس صحبتی نکرده اند. من هیچ چیز نگران کننده ای درباره شیوع این ویروس، در هیچ شبکه اجتماعی و در فهرست ایمیل های خود ندیده ام. اخیراً در چین، یک مورد ابتلا به هانتا ویروس گزارش شده است که هیچ نشانه ای از انتشار این ویروس وجود نداشته است.

من فکر می کنم در حال حاضر بهتر است روی همه گیری ویروس کرونا و نیز آنفلوانزای فصلی تمرکز کنیم، به جای اینکه نگران ویروس های غیر معمول باشیم. با این وجود، شیوع ویروس کرونا و موارد قبل از آن، نشان می دهد که ما به سیستم های هشدار فوری، برای بررسی هر مورد تهدید کننده ای، نیاز داریم. بله، درست است که حیوانات ویروس های زیادی را حمل می کنند اما تعداد بسیار اندکی از آنها به انسان ها سرایت می کنند.

هانتا ویروس مطمئناً چیزی نیست که در حال حاضر نگران آن باشیم.


نبض ما

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید