کامپوزیت نمای درخشان دندان

کامپوزیت نمای درخشان دندان

اگر قصد انجام کامپوزیت دندان و یا هر روش دیگری از دندانپزشکی هستید با ما همراه باشید تا اطلاعات مناسب در این زمینه بدست آورید. برطرف نمودن درد های ناشی از دندان های آسیب دیده یکی از اقدامات مهم برای سلامتی بدن می باشد و در صورت اقدام دیر نسبت به رسیدگی آنان عوارضی را بر دیگر نقاط بدن بر جای خواهد گذاشت. پس بهتر است در بهترین زمان ممکن درمان خود را انجام دهید. در این مقاله قصد داریم کمی با روش های درمانی آشنا شوید و با توجه به نیاز خود از آن استفاده نمایید.

 کامپوزیت دندان از روش های درمان دندانپزشکی است که بسیار پر کاربرد می باشد و در حال حاضر بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کامپوزیت از انواع رزین ها است که درجه های متفاوتی دارد .

کامپوزیتی که برای دندان مناسب است دارای ویژگی های خاص باشد و تنها سفید بودن و استحکام معیاری برای استفاده در دندانپزشکی نمی باشد.

کامپوزیت علاوه بر این سفید بودن و استحکام باید قابل پولیش باشد و درخشنده و طبیعی باشد و همچنین به صورت لایه لایه بتوان آن را بازسازی کرد.

کامپوزیت به فرم خمیری هستند و قابلیت انعطاف دارند و همین ویژگی باعث این است که به دندان می توان چسباند.

با استفاده از آن میتوانیم دندان هایی مقاوم داشته باشیم و به زیبایی دهان و دندان خود کمک نماییم و آسیب زیادی را به دندان خود وارد نخواهیم کرد.

کامپوزیت را بعد از معاینات دندانپزشک بدون اینکه احتیاجی یاشد در لابراتور تهیه شود، با توجه به رنگ دندان بیمار و با شرایطی خاص بر روی دندان قرار می گیرد و با تاباندن نور مشخصی آن را سفت و محکم می نمایند و با پولیش به فرم دندان در می آورند و شبیه دیگر دندان های شما می شود.

کامپوزیت دندان همانطور که گفته شد از روش های مناسب ترمیم و زیبایی دندان هاست. اما باید این را بدانید که انجام این روش برای خیلی از مناسب نمی باشد.

کامپوزیت همانند لمینت دندان برای دندان های سالم استفاده می شود و اگر دندان های شما پوسیدگی و یا هر مشکل دیگری داشته باشد از این روش برای خود نمیتوانید استفاده کنید.

شما با مراجعه به دندانپزشک خود اول باید وضعیت دهان و دندانتان را بررسی نمایید و بعد روش مناسبی برای برای ترمیم و زیبایی دندانتان انتخاب کنید.

از مزایایی که این روش دندانی دارد این است که ماندگاری بالا دارد و از نظر قیمتی بسیار مناسب است. البته این را باید گفت که هزینه ها بستگی به نوع مواد مورد استفاده و دندانپزشک مربوطه دارد.

کامپوزیت دندان به نسبت درمان های دیگر خیلی زود و بدون گرفتن وقت بر روی دندان ها نصب می شود و از شما زمان کمتری نیز گرفته می شود.

کامپوزیت دندان

اگر قصد انجام ارتودنسی دندان دارید بهتر است بدانید

اُرتودُنسی دندان از روشهای درمان رشته های تخصصی دندانپزشکی می باشد و هر ساله افراد زیادی از این روش برای درمان دندان خود استفاده می نمایند.

اولین تخصص در دندانپزشکی شاخه ارتودنسی می باشد و در این علم دندان ها و فک هایی که در محل نامناسبی قرار گرفته اند اصلاح و به محل صحیح خود بازمی گردند.

وقتی دندان ها در جای درست خود قرار نمی گیرند، علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی ندارند مشکلات بهداشتی را هم به دنبال خود دارد.

مشکلات بهداشتی را از این نظر می گوییم که وقتی دندان در جای درست نیست تمیز کردن و نگهداری از آن نیز سخت تر می شود و پوسیدگی دندان ها از عوارض آن خواهد شد.

از عوارض آن میتوانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • مشکلات لثه ای
  • خوب جویده نشدن دندانها و مشکلات گوارشی
  • سردرد
  • مشکلات TMJ
  • احساس درد درگردن، شانه و پشت

همچنین دندان های کج و نامرتب به زیبایی ظاهر شخص آسیب می زند و اعتماد بنفس از وی می گیرد.

از مزایای استفاده از درمان ارتودنسی، داشتن دهانی سالم با ظاهری مناسب و زیبا با طول عمر بالا اشاره کرد.

ایمپلنت دندان در کلینیک معتبر قلهک

در درمان بوسیله ایمپلنت دندان، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان شما خواهد شد و با دندان های طبیعی سازگاری دارد و مشکلی ایجاد نمی کند. ایمپلنت ها پایه ای محکم برای دندان های ثابت و یا قابل جا به جا شدن را ایجاد می نمایند.

جنس ایمپلنت ها از تیتانیوم  خالص است و این عنصر با بدن انسان ها سازگاری دارد و عوارض را برایشان ایجاد نخواهد کرد. شکل ایمپلنت به صورت میله های باریکی است که در استخوان فک وجود دارد.

می توانیم بگوییم که امروزه درمان به وسیله ایمپلنت دندان از بهترین جایگزین های برای دندان هایی است که آسیب دیده است.

علم دندانپزشکی در هر دوره پیشرفت می کند و شما میتوانید با خیال راحت به درمان بپردازید.  افرادی که دچار ناراحتی های دندانی می شوند و مشکلاتی برایشان به وجود می آید بیشتر مشکلات شدیدی که دارند، عمدتاً از پوسیدگی دندان ها نشأت میگیرد و همین باعث آسیب های گسترده تری به دندان های شما خواهد شد.

تا قبل از این تنها راه های درمانی افراد استفاده از پروتزهای دندانی بود اما با گذشت زمان ایمپلنت دندان جایگزین مناسبی برای این روش از درمان شد.

برای انجام ایمپلنت دندان می توانید از بیهوشی استفاده نمایید.

دندانپزشکی با بیهوشی یکی از روش های دندانپزشکی برای درمان آسان است و این روش را برای درمان های پیچیده و سخت و همچنین افرادی که از درمان ترس دارند استفاده می کنند.

حتما می دانید که برخی از افراد ترس از دندانپزشکی دارند و گاهی اوقات این ترس به قدری زیاد می شود تبدیل به فوبیا شده و دیگر غیر قابل کنترل می شود و از این رو احتیاج است درمان به گونه ای انجام شود که اذیتی برای بیمار نداشته باشد.

با روش های دندانپزشکی جدید متخصص بیهوشی برای مدت مشخص درمان فرد را به حالت بیهوشی یا خواب آلودگی می برد.

تشخیص استفاده از این روش به عهده دندانپزشک است و شما قبل از اقدام مشورت لازم را انجام دهد و اگر بیماری خاصی دارید از قبل اطلاع دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می تواند با شماره 26640957-021 یا 26640907-021  تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید