درمان خانگی سوزش مقعدی بعد از دفع در طب سنتی

شواهد بالینی کافی در مورد اثر بخشی روش های درمان خانگی سوزش مقعدی در طب سنتی وجود دارد. البته آیتم هایی که ما در این مقاله معرفی می کنیم، در نوع خود بهترین بوده، و کاملا کارشناسی شده و مبنای علمی دقیقی دارند.

در سالهای اخیر پیشرفت و گسترش روز افزون علم طب سنتی در کشور ما جای خوشحالی دارد. اما متاسفانه در فضای اینترنت بعضا این روشها توسط افراد غیر کارشناس که هیچ مرتبه علمی ندارند ابراز میشود. که باعث سردرگمی بیماران این حوزه، و اتلاف وقت و هزینه آنها می شود.

سوزش مقعدی یک نوع واکنش ناحیه گوارشی به رفتار و عادات غذایی افراد است. اگر این موضوع مستمر باشد و در اثر بی توجهی بدخیم شود. تبدیل به بواسیر و شقاق میشود که مهمان های ناخوانده آزار دهنده و رنج آوری هستند، که در بیشتر اوقات  همراه مبتلایان خواهند بود.

یکی از اختلالات گوارشی در انسانها، اسهال است. که عامل اصلی دردناک سوزش مقعدی بیماران می باشد. اسهالی که بیش از 4روز ادامه داشته باشد و اقدام موثری برای رفع آن انجام ندهید. باعث تخریب و آسیب رساندن جدی به ناحیه کانال مقعدی بیمار میشود.

میتوان گفت دلیل اصلی سوزش و خارش و درد در ناحیه مقعد اسهال می باشد. عامل دیگر اگزمای حاد ناحیه نشیمنگاهی که در اثر سوزش یا خارش حادث میشود، هموروئید و شقاق است.

ما در اینجا موثرترین روشهای درمان خانگی موثر برای درمان خانگی سوزش مقعدی را با شما به اشتراک میزاریم.

 

آیا سوزش مقعدی ناشی از اختلالات گوارشی است؟

 

ناراحتی های گوارشی مانند اسهال و یبوست عامل اصلی بیمارهای نشیمنگاهی است.  که به شکل سوزش، خارش، خون ریزی، درد، و حتی در بعضی از بیماران بصورت یک زائده گوشتی بیرون زده خود را نشان میدهد.

اسهال های ویروسی و عفونی خیلی خطرناک هستند، مبتلایان حتما در اولین فرصت به چزشک متخصص گوارش باید مراجعه کنند. مثلا در ماههای اخیر اسهال ناشی از سرایت ویروس کرونا، و به طبع آن سوزش و التهاب شدید ناحیه مقعدی بیماران واقعا آزاردهنده و دردناک بود.

متاسفانه بعضی از مبتلایان دنبال آسانترین روشهای درمان، و یا به اصطلاح دنبال قرص یا دارو و آمپولی هستند. که بعد از مصرف در عرض نیم ساعت نتیجه بدهد.  در هیچ کاری راه میانبر وجود ندارد

در کنار تجویز داروهای گیاهی و یا شیمیای در طب سنتی یا مدرن، یک سری فاکتورها وجود دارد که با رعایت آنها بیماران به مرض سلامتی میرسند.

پرهیز از نشستن های طولانی

عدم تحرک کافی

پرهیز از خوردن مداوم آنتی بیوتیک ها که اکثر افراد بصورت خود درمانی در منزل استفاده میکنند

باور کنید مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها عامل اصلی اختلالات گوارشی مانند یبوست و اسهال و به طبع آن ناراحتی های نشیمنگاهی مانند بواسیر و شقاق است.

مصرف چایی و دخانیات و یا مواد مخدر و یا مصرف بی رو یه داروهای مخدر

مصرف بی رویه و خودسرانه داروهای آرام بخش و روان بخش که بدون تجویز پزشک متخصص باشد.

عدم رعایت الگویی غذایی مناسب مانند هرچی خواری و خوردن غذاهای آماده و فست فودی و تند همراه با ادویه جات یا ترشیجات

تمامی اینها باعث واکنش ناحیه مقعدی و النهایه موجب سوزش و خارش مقعد بیماران می شود.

آیا بواسیر و شقاق عامل اصلی ناراحتی های نشیمنگا ه است ؟

مطئمنا دلیل اصلی ناراحتی های مقعدی در افراد بواسیر وشقاق است. هرچند رابطه مقعدی و زایمان یا بارداری هم میتواند عمده دلیل اصلی  این مریضی باشد.

نکته ای که بیماران باید بهش توجه کنند این است که :

ما در طب سنتی و طب مدرن روش درمانی خاصی نداریم که برای همیشه و بصورت ابد و یک روز بیماران درمان شوند. منظور این است که اگر شما مبتلا به یکی از انواع هموروئید یا فیشر هستید.در کنار استفاده از داروها، پمادهای موضعی و یا حتی جراحی، لازم است که بصورت همیشگی از خودتان مراقبت کنید.

زیرا همچنانکه میدانید ناحیه نشیمنگاه بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد. و اگر بیماران این حوزه برنامه های خود مراقبتی رفتاری و غذایی منظمی نداشته باشند. هر چند وقت یکبار و بصورت طولانی مدت برگشت یا عود میکند.

برنامه های خود مراقبتی شامل اصلاح الگوی غذایی، گنجاندن رژیم غذایی پرفیبر در وعده های غذایی خود، و نیز ورزشهای سبک و هوازی مخصوصا دوچرخه سواری و یا پیاده روی روزانه ده دقیقه بصورت مرتب و منظم است.

 

بهترین پماد آنتی هموروئید برای درمان خانگی سوزش مقعدی

پماد برای درمان سوزش مقعدی

 

پمادهای گیاهی و شیمیایی زیادی با مارکها و برندهای مختلف در بازار دارویی و طب سنتی کشور موجود است. از آنجا که ما هیستروی دقیقی از  رضایت بیماران استفاده کننده از این مرهم ها در دست نداریم. بدون شک نمیتوانیم در باره اثر گذاری آنها هم ادعایی بکنیم.

هر چند جمع کردن تمام این دیتاها نیاز به زمان و صرف انرژی و هزینه فراوانی دارد. اما شایع ترین پمادهای موجود در طب سنتی و طب مدرن، که برای درمان خانگی سوزش مقعدی ( بواسیر و شقاق ) کاربرد دارند. به شرح زیر است:

پماد شیمیایی رکتول عرضه شده توسط شرکت خرمان

پماد شیمیایی آنتی هموروئید عرضه شده توسط  شرکت داروسازی کاسپین

پماد شیمیایی دیلتیازم عرضه شده توسط داروخانه

پماد گیاهی رینا پلاس  موثر  برای درمان بواسیر خارجی و داخلی  و شقاق و رفع التهاب ناحیه مقعدی که توسط شرکت  مرسی درمان عرضه می شود.

پماد آنتی هموروئید شیمیایی بصورت تیوپی بوده و دارای یک عدد اپلیکاتور داخل جعبه است. که برای خالی کردن پماد داخل ناحیه کانال مقعدی کاربرد دارد.

بسته درمانی رینا پلاس حاوی الگوی غذایی ویژه بیماران بواسیری همراه با اصلاح سبک زندگی و داروهای خوراکی و گیاهی ضد بواسیر و شقاق است.

کلام آخر: توصیه سایت مرسی درمان

مهمترین دلیل سوزش و خارش در ناحیه نشیمنگاه بیماران هموروئیدی، خوردن غذاهای تند و ادویه جات است. در بین شهرهای کشور، استان خوزستان بیشترین مراجعین دارد. زیرا به خوردن غذاهایی تند و پرادویه عادت دارند.

همچنین در فصل زمستان میزان عود و برگشت این بیماری بسیار زیاد است. خوردن بعضی از میوه های فصلی مانند پرتقال و کیوی ممکنه در بعضی از افراد باعث  حساسیت و سوزش در ناحیه نشیمنگاه شود.

ویا ممکنه با خوردن خربزه و ملون در فصل گرما شاهد حساسیت و سوزش و خارش در ناحیه نشیمنگاه بیماران باشیم. هر چند بواسیر داخلی باعث سوزش بیشتری میشود. اما بیمارانی که شقاق دارند بعد از اجابت مزاج با احساس سوزش و گزیدگی بیشتری در ناحیه مقعد مواجه میشوند.

اگر میخواهید در مورد درمان خانگی سوزش مقعدی اطلاعات بیشتری کسب کنید، و یا به روش طب سنتی پیشرفته، تحت درمان قرار بگیرید،وارد سایت مرسی درمان شوید.سط

4.7/5 - (7 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محسن راوندی می‌نویسد

    سلام من مطالب این سایت و دوست دارم چون همه اش علمی و برگرفته از منابع موثق است خیلی خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم داشتم راجه به بیمارهای مقعدی تحقیق میکردم که به مقاله خوب شما برخوردم و کلی به اطلاعاتم افزوده شد چیزی که میتونم اضافه کنم اینه که سوزش و خارش مقعدی بیشتر به عنوان یک عارضه شناخته میشود و بیماری نیست بلکه علامت و نشانه ای از بیماری در اشخاص است اگر علت سوزش مقعدی اسهال باشد به راحتی میتوان در خانه و با استفاده از روشهای خانگی بر آن غلبه کرد من هم در اینجا از شما تشکر میکنم و هم برای تمام مریضها دعا میکنم که هر چه زودتر خوب شوند

از پزشکان نبض‌ما بپرسید