راهنمای خرید بهترین ارده شیره مناسب برای افراد چاق

راهنمای خرید بهترین ارده شیره مناسب برای افراد چاق

 

بهترین ارده شیره، بهترین صبحانه دنیاستاین فرآورده مقوی و بسیار خوشمزه از آسیاب دانه‌های کنجد تهیه شده و صددرصد طبیعی و خالص استبه طوریکه در روند تولید ارده، هیچ ماده شیمیایی به کار نمی‌رودارده را اغلب به همراه شیره‌های مختلف مانند شیره انگور، خرما و یا توت مصرف می‌کنندارده شیره برای تمامی سنین و افراد مناسب بوده و از کامل‌ترین صبحانه‌ها به حساب می‌آیددر گذشته‌های دور نیز از ارده به عنوان یک ماده غذایی سزاوار خدایان یاد می‌شودبرای اطلاع از خواص بی‌نظیر بهترین ارده شیره ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

ارزش غذایی بهترین ارده شیره

ارده یک نوع مایع است که تفت دادن و کوبیدن کنجدهای پوست‌کنده شده تهیه می‌شود، به طوریکه روغن آن جدا نشودبرای تهیه ارده و شیره، کنجد له شده با شیره میوه‌های مختلف مانند خرما، توت، انگور و انجیر مخلوط خواهد شدرایج‌ترین نوع ارده و شیره، از ترکیب ارده با شیره انگور بدست می‌آیدمیزان اضافه کردن شیره، به ذائقه افراد بستگی داشته و برای جلوگیری از شیرین شدن بیش از اندازه، می‌توان مقدار کمتری شیره به آن اضافه کردبهترین ارده شیره کاملاً از نوع گیاهی بوده و فاقد هرگونه گلوتن استاز جمله مواد مغذی موجود در این ترکیب می‌توان به آمینواسیدها، چربی‌های سالم، فیبر، پروتئین، انواع ویتامین‌های گروه ب، تیامین، منیزیم، مس، فسفر، منگنز، آهن و زینک اشاره کرد.

طبع و کالری ترکیب ارده و شیره

هر دوی ارده و شیره طبع گرمی داشته و مصرف آن برای افراد مزاج سرد بسیار مناسب استافراد دارای مزاج گرم نیز می‌توانند این ترکیب را با احتیاط مصرف نمایند، زیرا استفاده بیش از اندازه آن در این افراد موجب غلیظ شدن صفرا و جوش زدن می‌شودمصلح ترکیب ارده و شیره، سرکه و عسل بوده و افراد با مزاج گرم می‌توانند برای تعادل بخشیدن به طبیعت ارده و شیره از ترکیب آن با سرکه، عسل و یا میوه‌های تازه با طبیعت سرد استفاده کنندهمچنین ،از ترکیب یک قاشق غذاخوری ارده و یک قاشق غذاخوری شیره انگور، بهترین ارده شیره بدست می آید ،کالری این مقدار ارده شیره 125 کالری است.

شرایط نگهداری ارده و شیره

ترکیب ارده و شیره باید در جای خشک و خنک و دور از نور خورشید نگهداری شود زیرا شیره سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده استدر صورتی که این ترکیب در معرض هوای گرم و همچنین نور آفتاب قرار بگیرد، تمامی این اسیدهای چرب اکسید شده و روغن آن فاسد می‌شود.

نحوه مصرف ارده و شیره

میزان ترکیب ارده کنجد با شیره‌های مختلف نظیر انگور یا خرما به صورت مساوی استبه علت شیرین بودن انواع شیره‌ها، بهتر است میزان شیره کمتری را برای مخلوط کردن با ارده در نظر گرفت تا بهترین ارده شیره برای مصرف بدست آیدمی‌توان ترکیب ارده و شیره را با نان مصرف کرده و یا آن را داخل شیر گرم، فرنی و شیربرنج ریخته و مصرف نمودهمچنین از این ترکیب می‌توان در پخت شیرینی و کیک نیز استفاده کرد.

خواص بهترین ارده شیره برای لاغری

به طور کلی، یک وعده صبحانه کامل و مملو از کربوهیدرات و پروتئین، در کنار رعایت رژیم غذایی و کاهش کربوهیدرات در دیگر وعده‌های غذایی، موجب کاهش وزن و لاغری در افراد می‌شودیکی از مهم‌ترین خواص بهترین ارده شیره در لاغری، کاهش اشتها استبا توجه به نظر متخصصان تغذیه، افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، بهتر است یک تا نیم ساعت قبل از شروع وعده‌های غذایی اصلی خود، یک تا دو قاشق غذاخوری ارده کنجد مصرف کنند.

با این کار، میزان اشتهای افراد کم شده و در زمان شروع وعده‌های غذایی، غذای کمتری می‌خورندهمچنین مصرف ترکیب ارده و شیره در وعده صبحانه می‌تواند میل به غذا و پرخوری را در طول روز به طرز قابل توجهی کاهش دهدعلاوه بر آن، در کنار ایجاد حس سیری، اشتهای افراد برای وعده غذایی بعدی نیز کمتر می‌شود.

دیگر خواص ترکیب ارده و شیره

  • ترکیب بهترین ارده شیره بسیار انرژی‌زا بوده و در فصول سرد سال که بدن به انرژی بیشتری برای گرم شدن نیاز دارد، بهترین ترکیب غذایی به حساب می‌آید.

  • ترکیب ارده و شیره دارای خاصیت آنتی ترومبیک بوده و از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می‌کند.

  • از دیگر خواص ارده و شیره می‌توان به کاهش سطح کلسترول خون اشاره کردبه طوریکه با حفظ جریان خون و جلوگیری از لخته شدن آن، موجب تنظیم فشار خون و ضربان قلب می‌شود.

  • ترکیب بهترین ارده شیره در بهبود عملکرد بدن موثر بوده و به تنهایی می‌تواند بخش مهمی از نیازهای بدن را برطرف نماید.

  • ترکیب ارده و شیره به علت وجود کنجد، کلسیم روزانه بدن را تأمین کرده و در استحکام استخوان‌بندی، درمان استخوان درد و همچنین درد مفاصل بسیار مفید بوده و موجب سلامت دندان‌ها نیز می‌شود.

  • از دیگر خواص ارده و شیره باید به وجود چربی‌های سالم و طبیعی سسامین و سسامولین اشاره کرد که در حفظ سلامت قلب و عروق و همچنین جلوگیری از بسته شدن رگ‌های منتهی به قلب بسیار مفید خواهد بود.

  • ترکیب ارده و شیره غنی از پروتئین بوده و نیاز روزانه بدن به اسید فولیک را کاملاً برطرف می‌کند.

  • بهترین ارده شیره یکی از مفیدترین منابع جذب آهن استدر افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن، مصرف ارده شیره بسیار می‌تواند موثر و مفید باشد.

  • ارده و همچنین انواع شیره، هر دو سرشار از آهن هستند که در رفع خستگی مفید بوده و ضعف و بی‌حالی عمومی را از بین می‌برندهمچنین در درمان خواب‌رفتگی دست و پا نیز عملکرد موثری دارند.

  • ترکیب ارده و شیره در نرم کردن سینه و از بین بردن خلط ریه نیز موثر است.

  • از خواص ارده و شیره می‌توان به خاصیت مسهل و ملین بودن آن‌ها اشاره کرده که در درمان یبوست کاربرد دارد.

  • ترکیب بهترین ارده شیره موجب تقویت نیروی جنسی می‌شودمردانی که به دنبال درمان کمبود اسپرم خود هستند، توصیه می‌شود هفته‌ای الی بار ترکیب ارده و شیره را به عنوان صبحانه مصرف کنند.

فاکتورهای موثر بر خرید و قیمت بهترین ارده شیره

برای سنجش میزان مرغوبیت بهترین ارده شیره باید به فاکتورهای مختلفی توجه نموداین فاکتورها علاوه بر کیفیت محصول، بر قیمت آن نیز موثر هستنداز جمله مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر قیمت ارده و شیره می‌توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • عطر و بویکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها برای ارزیابی میزان کیفیت ارده و شیره، عطر و بوی آن استرایحه ارده کنجد باید تازه باشددر صورتی که بوی هرگونه ترشی و کهنگی از ترکیب به مشام برسد، باید از خرید آن صرف‌نظر نمود.
  • رنگ ترکیب ارده و شیرهبهترین ارده شیره باید دارای رنگ و ظاهر مناسبی باشدرنگ در واقع یک فاکتور اصلی برای کیفیت ارده شیره نیست، اما رنگ ارده، نشان‌دهنده نوع کنجد به کار رفته در آن استرنگ ارده باید بین کرم روشن تا قهوه‌ای روشن باشدبه طور مثال رنگ ارده شوشتر با ارده اردکان متفاوت استرنگ شیره نیز با توجه به نوع آن، با یکدیگر متفاوت خواهد بود.
  • غلظت اردهبرای بررسی میزان غلظت ارده می‌توان از یک قاشق چوبی استفاده نمودبدین صورت که قاشق را در ارده به هم زده و آن را از ظرف بیرون کشید.

مقایسه این فاکتورها موجب شناسایی بهترین ارده شیره شده و می‌توان این ترکیب را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری نمود. قیمت ارده شیره درفروشگاه اینترنتی سالماطور در انواع برندها و کیفیت‌ها نیز آمده است.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید