چطور میکاپ روزانه بهتری داشته باشیم؟

از ارتقا زیبایی و جذابیت چهره گرفته تا حفظ جایگاه اجتماعی، در جهان امروز، آرایش نقش بسیار مهمی دارد. تا جایی که، بیشتر ما روز خود را با اجرای میکاپی لایت و جذاب آغاز می‌کنیم. اما برخی اوقات، وقت کافی برای انجام این کار نداریم. حتی بعضی مواقع، احساس می‌کنیم که آرایش‌مان به اندازه کافی خوب نیست. برای رفع این مشکل، کافی است روتین ثابتی برای میکاپ روزانه‌تان تدارک ببینید و از ترفندهای حرفه‌ای کمک بگیرید.

راهکارهایی برای ارتقا کیفیت میکاپ روزانه

قطار سریع السیر میکاپ و زیبایی، این روزها با شتاب بیشتری در حال حرکت است. به طوری که روزانه، شاهد ده‌ها و حتی صدها ترفند و آموزش جدید در این زمینه هستیم. هدف از ارائه این ترفندها، ایجاد مسیرهای میان‌بر برای اجرای سریع و آسان مراحل آرایشی است.
شما هم می‌توانید با کمی پشتکار و تمرین، از این نکات استفاده کنید و خودآرایی روزانه‌تان را به سطح حرفه‌ای برسانید.
از جمله مواردی که می‌توانند به پیشرفت آرایش روزانه‌تان کمک کنند، عبارتند از:

استفاده حرفه‌ای از بلندرها را یاد بگیرید

استفاده صحیح و اصولی از بلندرها، نقش مهمی در ظاهر میکاپ شما دارند. بلندرها، می‌توانند لایه نازکی از فونداسیون و محصولات آرایشی را روی پوستتان پخش کنند و ظاهری طبیعی به وجود بیاورند. علاوه براین، ضربه‌های ملایم بلندر روی سطح پوست، قدرت و سرعت جذب مواد آرایشی را افزایش می‌دهد و از ماسیدن میکاپ جلوگیری می‌کند.

بلندر

  • بلندرها در حالت مرطوب، عملکرد بسیار بهتری از خودشان نشان می‌دهند. برای مرطوب کردن آنها، بهتر است از آب تصفیه یا آب معدنی استفاده نمایید. چرا که ساختار اسفنجی و جاذب بلندر، می‌تواند ناخالصی‌های موجود در آب لوله را جذب کند. این امر در طولانی مدت، باعث آسیب پوستی و ایجاد جوش و آکنه می‌شود.
  • در اولین قدم، بلندر را با آب تصفیه کاملا خیس کنید. در این مرحله، اندازه بلندر تقریبا دو برابر می‌شود.
  • حالا بلندر را چند بار با دستتان بفشارید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را بین دستمال کاغذی تمیزی بپیچید و دوباره بفشارید. با این ترفند، رطوبت اضافی کاملا از بین می‌رود و بلندر برای استفاده آماده می‌شود.

از بین بردن رطوبت اضافی بلندر در این مرحله، اهمیت بسیار بالایی دارد. چراکه رطوبت اضافی و خیس بودن این ابزار، باعث از بین رفتن و ماسیدن آرایشتان می‌شود.

از معجزه کانسیلرها غافل نشوید

کانسیلر، محصولی آرایشی برای پوشاندن انواع لک و تیرگی‌های پوستی است که در انواع اصلاح کننده و معمولی تولید می‌شود. این محصول، می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، پوستی صاف و یکدست به شما هدیه دهد. حتی در مواقع اورژانسی، می‌توانید به عنوان جایگزین فونداسیون نیز از آن استفاده نمایید.

همچنین، کانسیلرها می‌توانند به زاویه سازی چهره‌تان کمک کنند و ظاهری لیفت و جذاب برای چشم و گونه‌هایتان به وجود آورند. درواقع شما می‌توانید با بکارگیری پتانسیل کانسیلرها، با یک تیر چند هدف بزنید و تا حد زیادی کیفیت میکاپ روزانه‌تان را ارتقا دهید.

اصول حرفه‌ای استفاده از کانسیلر

برای شروع کار، به 3 کانسیلر با تناژهای مختلف احتیاج دارید. کانسیلر اول، باید 1 تا 2 درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوستتان باشد. کانسیلر بعدی را به گونه‌ای انتخاب کنید که 2 تا 3 درجه از رنگ طبیعی پوست تیره‌تر باشد. کانسیلر آخر، در نقش تکمیل کننده پایه آرایش ظاهر می‌شود و باید با رنگ طبیعی پوستتان هماهنگ باشد.

  • ابتدا پوست صورتتان را به ترتیب با لایه‌ای از فونداسیون بپوشانید تا برای زاویه سازی آماده شود.
  • حالا کانسیلر تیره را بردارید و در نواحی زیر بمالید:

قسمت بالای پیشانی و در امتداد خط رویش مو

در محل گودی گونه‌ها

امتداد خط فک

دو طرف بینی

  • سپس کانسیلر روشن‌تر را در نواحی برجسته صورتتان بمالید:

فاصله بین دو ابرو

برجستگی گونه‌ها

پل بینی

چانه

تیرگی زیر چشم

  • در ادامه، بلندر را مطابق دستوری که ارائه شد مرطوب نمایید و کانسیلر را روی پوستتان محو کنید. مراقب باشید کانسیلرها را روی پوست پخش نکنید.

کانسیلر

بعد از اینکه کانتورینگ یا همان زاویه سازی چهره‌تان به پایان رسید، نوبت خودنمایی کانسیلر با تناژ طبیعی رنگ پوستتان است. این کانسیلر، به رفع جای جوش، لک و تیرگی‌های به جا مانده روی پوست کمک می‌کند. کافی است به صورت نقطه‌ای، آن را روی نواحی لک و تیرگی‌ها بمالید. سپس به کمک ضربه‌های ملایم بلندر یا براش، آن را به آرامی محو کنید.

خط چشم خود را قرینه طراحی کنید

یکی از معضلات اصلی ما در میکاپ‌های روزانه، طراحی خط چشم قرینه است. این کار، اغلب به تمرکز و مهارت بالایی احتیاج دارد و وقت بسیاری می‌گیرد. برای رفع این مشکل، بهتر است از تکنیک نوارچسب کمک بگیرید. با این راهکار، می‌توانید در کمترین زمان ممکن، خط چشمی تمیز و قرینه داشته باشید.

  • نوار چسب کاغذی یا شفافی را بردارید و دو تکه بلند را از آن جدا نمایید.
  • نوار چسب‌ها را در امتداد گوشه خارجی بینی تا انتهای ابروها بچسبانید.
  • سپس دو تکه کوچک 3 تا 4 سانتی از نوار چسب را بردارید و در امتداد پلک بالایی خود بچسبانید. به گونه‌ای که نقطه اتصال دو تکه نوار چسب، مثلث کوچکی را در گوشه خارجی چشمتان به وجود بیاورد.
  • حالا خط چشمتان را بردارید و فضای مثلثی بین دو نوار چسب را پر نمایید.
  • 30 تا 70 ثانیه صبر کنید تا خط چشم کاملا خشک شود و سپس نوار چسب‌ها را جدا نمایید.
  • در آخر، می‌توانید نواقص خط چشم را برطرف کنید و در صورت تمایل، دنباله یا پهنای آن را تغییر دهید.

برای اجرای این ترفند خط چشم، هیچ محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید از انواع خط چشم‌های مایع، ماژیکی یا حتی مداد چشم استفاده نمایید.

از تینت لب استفاده نمایید

اگر دوست دارید در عرض چند دقیقه میکاپ نچرال و جذابی داشته باشید، به سراغ تینت لب بروید. تینت‌ها اغلب بر پایه آب، الکل و رنگدانه‌های جاذب تولید می‌شوند و سرعت جذب بسیار بالایی دارند. تینت، لایه‌ای ظریف و طبیعی از رنگدانه را به پوستتان منتقل می‌کند و ظاهری بسیار نچرال به وجود می‌آورد.

برخلاف تصور بسیاری از ما، تینت‌ها تنها برای استفاده روی پوست لب تعبیه نشده‌اند. بلکه می‌توانید برای آرایش دیگر نواحی صورتتان نیز از آن استفاده کنید. اگر دوست دارید آرایش روزانه‌تان را با تینت تکمیل نمایید، مطابق راهنمای زیر پیش بروید:

  • اپلیکاتور تینت را بردارید و مقداری از آن را به صورت نقطه‌ای در قسمت بالایی گونه‌ها بمالید. حالا بلندر را با روش گفته شده، برای استفاده آماده کنید. آن را به آرامی روی گونه‌هایتان بمالید و به سمت بالا محو نمایید. ضربه‌های آرام و ملایم بلندر، سرعت جذب تینت را افزایش می‌دهد و آن را به شکل طبیعی روی گونه‌ها پخش می‌کند.

اگر دوست دارید گونه‌هایتان برجسته‌تر و جذاب‌تر دیده شوند، بلندر را به سمت شقیقه‌ها حرکت دهید.

  • حالا می‌توانید مقداری از تینت را پشت پلک بمالید. سپس به کمک بلندر کوچک، آن را با ملایمت به سمت قسمت انتهایی پلک محو نمایید.

در ادامه، مقداری از کانسیلر روشن را در قسمت بالای شقیقه و زیر ابرو بمالید و با همان بلندر فید کنید. با این کار، چشمانتان کشیده‌تر از حالت عادی به نظر می‌رسند.

  • در انتهای کار، مقداری از تینت را روی لب‌هایتان بمالید و آرایشتان را تکمیل کنید.

امتحان کردن این ترفندهای آرایشی در دفعات اول، ممکن است کمی سخت‌تر از تصورتان باشد. حتی نتیجه به دست آمده در برخی موارد، چندان امیدوار کننده به نظر نمی‌رسد. به همین خاطر، پیشنهاد می‌شود در اوقات فراغت خود، این راهکارهای آرایشی را چند بار تمرین کنید تا به مهارت کافی در اجرای آنها برسید. مطمئن باشید با تمرین و تکرار مداوم، می‌توانید تنها در عرض چند دقیقه، میکاپی حرفه‌ای و عالی اجرا نمایید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید