امیرمؤمنان(ع) درباره واقعه کربلا چه گفت؟

امام علی(ع) بارها واقعه ی جانسوز کربلا را پیشگویی فرموده بود. همه و یا اکثر قریب به اتّفاقِ آنچه از امام علی علیه السلام در باره حادثه کربلا مشاهده کردیم، در دوران خلافت ایشان و بسیاری از آنها، در خودِ سرزمین کربلا بوده است.

به گزارش نبض ما به نقل از حدیث نت، گفتنی است که امام علی علیه السلام، در دوران خلافت خود، حداقل،سه بار از سرزمین کربلا، عبور کرده است: دو بار در مسیر رفت و بازگشت از جنگ صِفّین، و یک بار در مسیر حرکت برای جنگ نهروان.  از این رو، مطالب فراوانی در این سفرها در مورد حادثه کربلا از آن امام علیه السلام، گزارش شده است .

نکته دیگر ، این که در این سفرها، دو فرزند بزرگوار امیر مؤمنان علیه السلام  حسن و حسین علیهم السلام نیز ایشان را همراهی می کرده اند و لذا امام حسین علیه السلام، در محرّم سال ۶۱ هجری، لااقل چهارمین باری بوده که به سرزمین کربلا، گام می نهاده است و پرسش از نام آن وادی، هنگام ورود به آن ،بدین معنا نیست که تا آن زمان به آن مکان نیامده بوده است.

مسلخ عشق‏

قال على (علیه السلام): هذا… مصارع عشاق شهداء لا یسبقهم من کان قبلهم و لا یلحقهم من کان بعدهم.

حضرت على (علیه السلام) روزى گذرش از کربلا افتاد و فرمود: اینجا قربانگاه عاشقان و مشهد شهیدان است شهیدانى که نه شهداى گذشته و نه شهداى آینده به پاى آنها نمی ‏رسند.

عطر عشق‏

قال على (علیه السلام): واها لک ایتها التربه لیحشرن منک قوم یدخلون الجنه بغیر حساب‏

امیر المومنین (علیه السلام) خطاب به خاک کربلا فرمود: چه خوشبویى اى خاک! در روز قیامت قومى از تو بپا خیزند که بدون حساب و بى درنگ به بهشت روند.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید