نیم نگاهی به رابطه خواهر و برادر آسمانی

رابطه خواهر و برادری یکی ازبی آلایش ترین رابطه هاست که می تواند در آرامش روح و روان  هر انسانی دارای جایگاه خواص و ویژه باشد.

به گزارش نبض ما به نقل از تبیان، بیایید یک بار دیگر به رابطه میان خود و خواهران و برادرانمان نگاه کنیم و آن را مقایسه کنیم با رابطه خواهر و برادر آسمانی اهل بیت. بوی محرم که می آید تمام احوالات شیعیان بوی حسین (علیه السلام) و زینب (علیه السلام) به خود می گیرد. خواهری و برادری که به هم عشق می ورزیدند و لحظه ای از هم فارغ نبوده و پاره قلب یکدیگر بودند. نوع نگاه و نحوه برخورد این خواهر و برادر به یکدیگر دریچه ای تازه را در مقابل چشمان خواهران و برادران می گشاید که این روزها شاید مشکلات و دغدغه های زندگی آنها را از هم غافل ساخته است.

خواهران و برادرانی که می توانند سنگ صبور هم باشند و در مشکلات پشت و پناه هم، خواهر و برادری از یک پدر و مادر و از یک خانواده و تربیت مشترک، کسانی که از بدو تولد در کنار یکدیگر بوده اند تا روزگاران پیری در کنار هم خواهند بود. در رابطه ی میانشان هیچ نفع و سودی دخیل نیست جز مهر و عطوفتی که از کودکی میانشان شکل گرفته است و بعد از پدر و مادر این خواهر و برادر هستند که تکیه گاه یکدیگرند و می توانند بدون داشتن چشم داشتی برای هم مفید باشند.

اگر در کنار کسانی قرار بگیرید که تک فرزند هستند و یا از داشتن خواهر محروم؛ این سخن را قطعاً از زبان آنها خواهید شنید که نبود خواهر آنها را دچار خلاء های عاطفی کرده است. پسرانی که از داشتن خواهر محروم هستند نسبت به کسانی که دارای خواهر هستند از لحاظ ارتباط عاطفی ضعیف تر عمل می کنند. پسرانی که در خانواده خود داشتن خواهر را تجربه می کنند بسیاری از مهارت های عاطفی و اجتماعی لازم را در برخورد با جنس مخالف می آموزند . اما پسرانی که از داشتن خواهر محروم بوده اند رفتاری خشک تر و سرد تر از خود نشان خواهند داد.

یک حامی قدرتمند

داشتن یک برادر خوب حس داشتن یک حامی بزرگ را برای خواهر تداعی خواهد کرد. وجود برادر در کنار یک دختر او را با فضاهای زنانه آشناتر کرده و موجب تعدیل عواطف تند و افراطی خواهر خواهد شد. بعد از ازدواج نیز حضور یک برادر حامی می تواند باعث دلگرمی یک زن در زندگی زناشویی شده و این حس را در او تقویت کند که در صورت بروز مشکل در زندگی زناشویی می تواند حسابی ویژه بر روی برادرش باز کند.

رابطه هایی که باید تقویت شود

در بسیاری از خانواده ها پیوند های عاطفی میان خواهر و برادران به قوت گذشته نیست. دیده می شود رابطه افراد با دوستان و همکارانشان بیشتر از خواهر و برادران خود است. در این میان این از وظایف والدین به حساب می آید که رابطه خواهر و برادر را در خانواده تحکیم نمایند. در وحله اول باید توجه داشت که والدین در دوران کودکی با تبعیض قائل شدن میان فرزندان دختر و پسر خود بذر کینه و عداوت را در میان آنها نکارند.

همچنین در دوران جوانی به آنها یاد آوری نمایند که عمر پدر و مادر روزی به سر خواهد آمد و این خواهران و برادران هستند که در کنار یکدیگر خواهند ماند و پشت و پناه یکدیگر خواهند بود . آمارها نیز این نکته را تایید می کند که در بیش از هفتاد و پنج در صد از افراد بالای 65 سال دست و کم یک خواهر و برادر در کنار هم خواهند بود.

اوقات بیشتر ی در کنار هم باشید

ساعت های بیشتری را در کنار یکدیگر بگذرانید، به طور مثال سعی کنید یک وعده غذایی را درکنار هم باشد و یا اینکه با هم به تفریح و سفر بروید.

گذشت داشته باشید

از خطاهای یکدیگر بگذرید و سعی کنید با احترام به عقاید یکدیگر لحظاتی توام با آرامش را در کنار یکدیگر بگذرانید و با یکدیگر با نهایت ادب و احترام برخورد نمایید.

عاشقانه در کنار هم

خواهری و برادری جزئی لاینفک از زندگی شماست و شما هیچ گاه نمی توانید آنها را از خود ندانید. پس آنها را همانگونه که هستند با تمام نقاط ضعف و قوتشان بپذیرید و دوست بدارید و حتی اگر دلخوری در قلب شما وجود دارد آن را کنار بگذارید و عاشقانه به یکدیگر مهر بورزید. و در پایان باید یاد آوری کرد ما الگویی داریم از عاشقانه زیستن خواهر و برادری مهربان در کنار یکدیگر، خواهر و برادری که حتی لحظه ای دوری هم را تاب نداشتند، خواهری که بعد از هجرت برادر و رساندن پیام قیام او نتوانست بیش از یک سال دوام بیاورد و به سوی برادر شتافت.

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید