ایده های نو برای نورپردازی منزل

نو و نور پردازی هویت تازه ای به فضا می بخشد. برای اینکه نور پردازی خوبی داشته باشیم، به لوستر و چراغ های مناسب نیاز داریم. بنابراین، باید هنگام خرید لامپ، لوستر، آباژور و لوستر های دیواری نهایت دقت را به خرج دهیم و گزینه های درست و مناسب خریداری کنیم.

به گزارش نبض ما به نقل از بیتوته، برای داشتن منزلی با نورپردازی زیبا به نکات زیر توجه کنید:

۱- اگر خانه ای دارید که به سبک سنتی و کلاسیک است، بھتر است از لوستر استفاده کنید. اگر فضای پذﯾرایی و اتاق نشیمن کوچک است، بھتر است که از لوستر ھای کوچک استفاده کنید و بالعکس در فضا ھای بزرگ از لوسترھای بزرگ.

به طور معمول، لوستر ھایی که برای سبک ھای کلاسیک و سنتی طراحی می شوند، از برنج ﯾا برنز ساخته شده اند. می توانید از انواع لوستر ھای به رنگ سرب ھم استفاده کنید، چرا که این رنگ  با این سبک ھماھنگی دارد و می توان گفت که تاکیدی دوچندان بر این سبک دارد. اغلب در این سبک از نور پردازی لامپ ھای لوستر نمایان نمی شود و در بیشتر مواقع دارای حباب ھایی که روی لامپ ھا قرار می گیرند، ھستند.

۲- اگر خانه ای به سبک ویکتورین دارﯾد (مبلمان اواسط قرن نوزدھم تا اواخر قرن بیستم) که تحت تاثیر سه عامل احیای سبک ھای گذشته، واکنش به عصر ماشینی و نو آوری در مواد و مصالح و فنون شکل گرفته است، بھتر است لوستری را انتخاب کنید که دارای شیشه ھای منشور و یا کریستال باشد.

اغلب لوستر ھایی که برای سبک ویکتورین طراحی می شوند، پایه و حباب ھایی دارند که به نقوش گل آراسته ھستند. از دیگر گزینه ھایی که می توانید برای این سبک از خانه ھا انتخاب کنید، لوستر ھایی است که جنس بلور دارند.

۳- در فضا ھای داخلی مینی مالیستی (ساده و کوچک) از اﯾده ھای ساده کمک بگیرید. نور پردازی ھای ساده و بی پیرایه برای خانه ھای کوچک و ساده می تواند از بھترین گزﯾنه ھای انتخابی شما باشد. استفاده از منابع نورانی در تو رفتگی ھای سقف و یا فضای مابین سقف کاذب با دیوار و نیز استفاده از چراغ ھای متعدد و کوچک بر دیوار یا سقف در طول یک مسیر، بسیار مفید و مناسب است. در فضاھای مینی مالیستی و یا بسیار ساده، استفاده از چراغ  ھای خیلی ساده از جنس سرامیک یا چوب توصیه می شود.

۴- در فضاھای مدرن و مجھز، به طور شخصی از چراغ ھای دست ساز استفاده کنید. بھتر است این چراغ ھا کاربردی باشند تا تزئینی. استفاده از چراغ ھای توکار برای سقف بسیار مناسب است. انواع چراغ ھای ریلی که بین سقف کاذب و دیوار تعبیه می شوند برای این سبک از خانه ھا توصیه می شود. بھتر است برای لامپ ھای ھالوژنی که در دیوار و سقف تعبیه می شوند، کلید دیمر بگذارﯾد تا نور ھالوژن ھا قابل تنظیم باشد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید