گلدان های زیبا روی میز کار شما درمانگر هستند

زندگی های امروزی و کارمندی آنقدر پر مشغله شده که گاهی خوردن ناهار را فراموش می کنیم حوله را به جای کمد در یخچال می گذاریم و به محض تمام شدن ساعت کاری مثل برق از دفتر بیرون می زنیم. اما همه اینها بدان معنا نیست که نتوانیم روی میز خود گیاهی زنده داشته باشیم .

به گزارش نبض ما به نقل از برترین ها، در این مقاله می خواهم گیاهانی را به شما معرفی کنم که بدون هیچ رسیدگی می توانند تا مدت ها روی میز کارتان دوام بیاورند.

کاکتوس معجزه میکند

1001587_510

اگر در امر گیاهان تازه کار هستید، یک کاکتوس دماغ گنده انتخاب کنید . این گیاهان در نور طبیعی رشد می کنند و در طول بهار و تابستان تنها یکبار در هفته به آب احتیاج دارند. این مدت در طول پاییز و زمستان به هر سه هفته یکبار کاهش پیدا می کند.

گیاه هوازی

1001588_309-1

این گیاه عنکبوتی شکل برای زنده ماندن حتی به خاک نیز نیازی ندارد. تمام کاری که برای آب دادن شان باید انجام دهید این است که هر ۱۰ روز یکبار به مدت ۲ تا ۳ ساعت آنها را در آب غوطه ور کنید.

گیاه یشم

1001589_515

این گیاه بامزه نجیب هر روز چند ساعت تنها به مقدار متوسطی نور نیاز دارد بنابراین آنها را می توانید در هر جایی از دفترتان نگه دارید. از آنجا که خاک این گیاه قبل از آب دادن اش باید کاملا خشک شده باشد، توصیه می کنیم هر روز که به محل کار رفتید چک بکنید که خاکش مرطوب است یا خیر.

گیاه عنکبوتی

1001590_769

از آنجا که بهتر است بین آبیاری ها خاک این گیاه خشک شود می توانید معمولا چند روزی آب دادن را متوقف کنید. این گیاه کم توقع  با نور غیر مستقیم مشکلی ندارد یعنی حتی در بدترین حالت و در جایی بدون پنجره هم می توانید آن را نگهداری کنید تا به حال گیاهی به این قانعی دیده بودید؟!

آلوئه ورا

1001591_947

آب دادن به آلوئه ورای خود را فراموش کردید؟ مشکلی نیست. بیش از حد آب دادن به این گیاه از کم آب دادن به آن بدتر است. کافیست هر یکی دو هفته فقط کمی بخیسانیدش.

گیاه مار

1001592_275
از آنجا که این گیاه عمودی با نور کم و خشکی می تواند همچنان دوام بیاورد، بسیار مناسب زندگی اداری هست. گیاه مار نیز مانند دوست عنکبوتی خود بسیار قانع است و با مقداری آب و کمی نور می سازد.

گیاه آبدار

1001593_207

این گیاه مومی در واقع آب را در برگ های  ضخیم خود ذخیره می کند. هر هفته فقط مقداری آب دادن کافیست. گیاه آبدار از نور خورشید و هوای خشک لذت می برد.

بامبو

1001594_795

این گیاه خوش شانس برای زنده ماندن تنها به کمی نور نیاز دارد. برای روی میز بسیار مناسب است و یک مورد جالبتر اینکه از بامبو در فنگ شویی زیاد استفاده می شود پس با استفاده از این گیاه می توانید فضای محل کارتان را متحول کنید.

فیکوس

1001595_406

محل کارتان چه غرق در نور باشد چه کم نور این گیاه برایش فرقی نمی کند و دوام خواهد آورد. و از آنجا که آنها دوست دارند چندین روز خاکشان خشک بماند بی توجهی شما به آبیاری شان در واقع انگیزه ای می شود برای رشدشان! ( واقعا نمی تونم جلوی اشکامو بگیرم ).

پیچک انگلیسی

1001596_320

وقتی شروع به پرورش این گیاه می کنید باید مرتب به آن آب بدهید. اما همین که به ثبات برسند می توانند شرایط خشک را هم به خوبی تحمل کنند. بهتر از این موارد: در دماهای خنک خوب جواب می دهند و همگی می دانیم فضای ادارات معمولا خنک است.

4/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید