ویتامین هایی برای دوران یائسگی

با شروع دوره یائسگی علائمی در زنان بروز می‌ کند که می‌ توان به گُرگرفتگی، مشکلات خواب، کاهش تمایلات جنسی و نوسانات اخلاقی اشاره کرد. در عین حال، به گفته محققان، مصرف ۸ ویتامین می‌ تواند به تعدیل هورمونی بدن کمک کند و علائم یائسگی را تا حدودی کاهش دهد.

به گزارش نبض ما به نقل از مهر، این علائم ناشی از عدم تعادل هورمونی در بدن است، چراکه تخمدان‌ ها دیگر همچون گذشته هورمون استروژن و پروژسترون تولید نمی‌ کنند.

 A

یائسگی ریسک پوکی استخوان را افزایش می‌ دهد، از این رو اهمیت زیادی دارد چراکه موجب استحکام و تقویت استخوان‌ ها، بافت‌ های نرم، پوست و دندان‌ ها می‌ شود. به علاوه، این ویتامین موجب بهبود بینایی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌ شود.

 B۲

این ویتامین که با نام ریبوفلاوین هم شناخته می‌ شود، نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ رشد عادی و متابولیسم دارد. کمبود ویتامین B۲ در بدن با افزایش ریسک مشکلات گوناگون مرتبط با سیستم ایمنی و همچنین افسردگی همراه است. مصرف B۲ می‌ تواند به مقابله با علائم دوره یائسگی کمک کند.

 B۶

B۶ موسوم به پیریدوکسین نیز نقش مهمی در تضمین عملکرد درست سیستم ایمنی بدن دارد که در ‌‌نهایت منجر به بهبود خلق و خو و کاهش ریسک افسردگی می‌ شود.

 B۷

B۷ که با نام بیوتین هم شناخته می‌ شود، تاثیر زیادی بر سیستم ایمنی بدن و همچنین پوست و مو دارد. B۷ نقش مهمی هم در حفظ میزان سالم کلسترول بدن ایفا می‌ کند.

 B۹

B۹ یا اسیدفولیک، نقش مهم ویژه‌ای در سلامت زنان دارد. اثبات شده است که B۹ نه تنها در حفظ تعادل هورمون‌ ها مهم است بلکه همزمان موجب کاهش ریسک بیماری قلبی و فشارخون بالا هم می‌ شود.

B۱۲

اهمیت این ویتامین در حفظ متابولیسم سالم بدن، پیشگیری از زوال حافظه و افسردگی تایید شده است.

 C

همه ما با نقش ویتامین C در تقویت سیستم ایمنی بدن آشنا هستیم. این ویتامین در تولید سلول‌های قرمز خون هم نقش دارد و روند بهبود بدن را تسریع کرده و موجب افزایش رشد بافت‌ ها می‌ شود.

 D

در کنار ویتامین A، ویتامین D هم تضمین کننده سلامت استخوان هاست درحالی که هم زمان از بروز پوکی استخوان و انواع مختلف سرطان‌ ها هم پیشگیری می‌ کند.

یائسگی زودرس؛ نشانه‌ها، دلایل و درمان برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.

 

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید