رشد سریع ابرو در یک هفته

ابروها نقش به سزایی در زیبایی صورت و به خصوص چشم‌های ما دارند. یک ابروی پهن و زیبا می تواند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهد. آیا رشد سریع ابرو و یا به عبارتی پرپشت شدن ابرو واقعاً‌ امکان پذیر است؟

متاسفانه گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت هایشان خالی می شود و به همین دلیل دیگر نمی توان آنگونه که زیباست آنها را حالت داد. اما راه هایی وجود دارد که می توان رشد ابرو و موها را تحریک کرد تا دوباره ابروهایی همانند گذشته داشت.

راهکارهای پرپشت شدن ابرو

در ویدیو زیر راهکارهای پرپشت شدن ابرو و رشد سریع ابرو را مشاهده خواهید کرد.

 

بیماری هایی که باعث ریزش موی ابرو می شوند

دلایل ریزش ابرو

در ابتدای کار در صورت مشاهده هر گونه ریزش غیر طبیعی بهتر است به پزشک مراجعه کنید. تفسیر آزمایش خون می تواند میزان آهن و کارکرد تیروئید شما را نشان دهد. چون مثلا کم کار شدن تیروئید می تواند باعث نازک شدن و ریزش مو، ابرو و مژه شود، همچنین آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد ابرو و موها کمک می کند، در صورت تشخیص پزشک، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص های آهن می تواند بسیار مفید باشد.

افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند. ممکن است موی ابروها به علل متعددی دچار ریزش شوند، علت مهمی که می تواند منجر به این مورد شود، نوعی خاصی از بیماری به نام آلوپسیاست که در این بیماری سیستم ایمنی بدن، فولیکول های مو را به عنوان باکتری می شناسد و در نتیجه رشد ابرو و موها کند شده و در آمدن دوباره آن ها می تواند بسیار مشکل باشد.

رشد سریع ابرو با این ترفندها

ترفندهای رشد سریع ابرو

شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید که چه چیزی باعث رشد سریع ابرو میشود و برای رشد ابرو چی خوبه؟

اگر مایل هستید رشد سریع ابرو و موهای شما، سرعتی بیشتر از حالت عادی خود داشته باشد، استفاده از ترفندهای زیر می تواند به شما کمک کند.

۱- روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است. این روغن را بیشتر به کسانی توصیه می شود که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای شان بیش از اندازه نازک شده است.

روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می شود. علاوه بر این ها این روغن می تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی و رشد موها هم کمک می کند.

۲-روغن زیتون

روغن زیتون مواد مغذی لازم برای رشد موها و پرپشت شدن ابرو را به پوست و مو می رساند. می توانید چند قطره روغن زیتون را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن نقطه از پوست خود کنید. ماساژ دادن پوست سبب بهبود و تسریع در رسیدن مواد مغذی به پوست می شود.

توصیه می شود که این کار را حداقل یک بار در روز و به مدت ۳۰ تا ۶۰ ثانیه بر روی پوست خود (مناطقی که رشد ابرو کم شده است) انجام دهید.

۳- روغن کرچک برای ابرو

روغن کرچک برای ابرو

آیا خواص روغن کرچک برای ابرو را می‌دانید؟ برای پرپشت شدن ابرو و مژه‌های زیبا، روغن کرچک گزینه ای بسیار عالی و موثر شناخته شده است.

نحوه استفاده از روغن کرچک برای ابرو

هر شب مقداری از این روغن را روی مژه  و ابروها بمالید و امیدوار باشید پس از مدتی کوتاه ضخیم تر شدن مژه ها و رشد ابرو و مژه جدید را مشاهده کنید. برای کسب نتیجه بهتر در این خصوص، می توانید از برس ریمل های قدیمی خود برای ابروها و مژه ها استفاده کنید.

مطالب مرتبطهمه چیز درباره روغن کرچک

۴- روغن بادام برای رشد سریع ابرو

روغن بادام تلخ برای ابرو :‌ بی شک یکی از روغن های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست های خشک در خانم ها، روغن بادام است که دسترسی به آن نیز راحت است.

پروتئین های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می بخشند. اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای رشد موها بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

۵-روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای رشد ابرو موثر است و علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. برای استفاده از آن چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

۷- روغن فندق برای رشد ابرو

روغن فندق از مواد طبیعی است که به ضخیم و پرپشت شدن ابروها کمک و به طور محسوسی از ریزش ابرو ها جلوگیری می‌کند.

امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.  چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

۶- روغن رزماری برای ابرو

در طب سنتی معتقدند ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید است و پوست سر را سالم نگه می‌دارد. همچنین شاهد تولید انواع لوسیون از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت  علاوه بر پرپشت شدن ابرو دارای اثری فوق العاده نیز هست.

۸- رشد سریع ابرو با سیر

رشد سریع ابرو با سیر

پرپشت شدن ابرو با سیر امکان پذیر است و سیر به رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده از سیر خام برای رشد ابرو  به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد و بعد به موهای ابرویتان بمالیدو آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماندبهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده، آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها قرار دهند. پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.

۹- رشد ابرو با قرص ال دی

یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رشد سریع ابرو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.

بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود.

۱۰- روغن درخت چای برای ابرو

روغن درخت چای برای ابرو

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی خود شناخته شده است که می تواند به بازشدن منافذ پوست کمک کرده و رشد موها را تقویت کند. برای پرپشت شدن ابرو  ۲ قطره روغن درخت چای را در ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و روی ابروهای خود بمالید. چند دقیقه ماساژ داده و یک شبه آن را بگذارید.

۱۱- خواص روغن شترمرغ برای ابرو

روغن شترمرغ بسیار مرطوب کننده و نرم کننده کننده طبیعی پوست است و خاصیت جوانسازی دارد (نشان داده شده است که باعث کاهش عمق و طول خطوط ریز و چین و چروک می شود). همچنین این روغن پرچرب است و بسیار نافذ، کم حساسیت زا است. بنابراین برای پرپشت شدن ابروها ی خود توصیه می‌کنیم از این روغن استفاده کنید.

راهکارهای رشد سریع مژه

رشد سریع مژه

اگر مژه هایتان در اثر ریمل زدن و یا  فرموژه و یا وسایل آرایشی دیگری آسیب دیده است باید  صبر کنید مجددا رشد کنند.

این نکته را باید یاد آوری کنیم که  طول  مژه ژنتیکی است، راه های طبیعی خاصی برای تقویت مژه وجود دارد مثلا بیوتین به رشد  سریع و تقویت مو کمک میکند.ویتامین B کمپلکس که در برخی غذاها یافت میشود.این ویتامین محلول در آب است در ساردین، گردو، بادام، مخمر آبجو، موز و غلات سبوس دار یافت می شود. علاوه بر این، می توان آن را در زرده تخم مرغ یافت.

گفته می شود که زیبایی واقعی چشم ها، به مژه های آن برمی گردد. داشتن مژه هایی بلند، تیره و زیبا باعث می شود، چشم ها جذاب تر به نظر برسند. به همین دلیل، خانم ها همیشه به دنبال لوازم آرایشی هستند که مژه های آنها را بلند تر و تیره  تر نشان دهد. از جمله لوازم آرایشی که خانم ها بسیار از آن استفاده می کنند، می توان از ریمل نام برد. روش های مصنوعی زیادی برای داشتن مژه هایی بلند و تیره وجود دارد اما بهتر است در این مورد به روش های طبیعی مراجعه کرده و از آنها استفاده کنیم.

۱-رشد سریع مژه با ویتامین E

ویتامین E به تسریع در رشد مژه کمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.

۲- رشد سریع مژه با روغن های طبیعی

برای تقویت مژه ها میتوانید از انواع روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، جوجوبا و کرچک حاوی ویتامین، مواد معدنی و عوامل بلندکننده مو استفاده کنید. به منظور انجام این کار، شما به یک برس ریمل تمیز نیاز دارید. برس ریمل را به روغن دلخواه خود، آغشته کرده و مانند ریمل زدن، آن را به مژه های خود بزنید.

۳-تقویت مژه با پاکسازی

مژه های شما همیشه به هوای تازه نیاز دارند؛ بنابراین، به محض ورود به منزل، در اولین فرصت خط چشم و ریمل خود را پاک کنید. زمان استفاده از لوازم آرایش را تا آنجا که می توانید کوتاه کنید و هنگام شستشوی صورت و مژه ها از پاک شدن مواد آرایشی کاملا مطمئن گردید.

امروزه بسیاری از مردم کاشت ابرو را امتحان می کنند، ما به 10 سوال مهم شما در مقاله زیر پاسخ داده ایم:

کاشت ابرو

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

4.1/5 - (66 امتیاز)
منبع swirlster

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 نظر
  1. Y.M.R می‌نویسد

    واقعا با این روشا تا یک هفته در میاد؟؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      فقط خاکشیر با چندقطره اب

  2. نگین می‌نویسد

    سلام من صورتمو وکس کردم یک مقدار از سینه ابروم کنده شد به نظرتون در میاد الان یک هفته شد ولی در نیومد

    1. Leila می‌نویسد

      منم همین مشکل شمارو دارم خیلی ناراحتم دارم گریه میکنم😭😭😭😭

  3. سارا می‌نویسد

    سلام خسته نباشید
    مدتی هست که ابروهامو میکنم دکتر هم رفتم می‌خوام بدونم این روش ها واقعا موثره و ابرو تو یه هفته شروع به رشد مجدد می‌کنه آخه چیزی نمونده که مدرسه ها باز بشه و من ابروهام خالیه میشه کمک کنید

  4. مهديه می‌نویسد

    سلام ببخشیدبااستفاده ازروغن میشه حالت ابرو روتغییرداد،درواقع منظورم اینه پشته ابروهام خالیه اگه پشتشون دربیادحالت ابروهام عوض میشه ،ابروهام ریزش نداشته ازهمان ابندابه اینصورت بوده

    1. ناشناس می‌نویسد

      روغن کرچک بزن

  5. مستوره می‌نویسد

    سلام ببخشیدبااستفاده ازروغن میشه حالت ابرو روتغییرداد،درواقع منظورم اینه پشته ابروهام خالیه اگه پشتشون دربیادحالت ابروهام عوض میشه ،ابروهام ریزش نداشته ازهمان ابندابه اینصورت بوده

  6. مستوره می‌نویسد

    به نظرتون باروغن میشه حالت ابروروتغییردادمنظورم اینه پشت ابروهام ازهمان ابتداخالی بوده اثری ازمونبوده بااستفاده ازروغن ایا رویش بوجودمیاد یانه

  7. ناشناس می‌نویسد

    ابروهای‌من‌پرنمیشودبه‌نظرشماچکارکنم

    1. ناشناس می‌نویسد

      از قرص های ب کمپرس و زینک استفاده کنید

    2. ناشناس می‌نویسد

      فقط خاکشیراسیاب کن بعد با چندقطره اب ک سفت بش .بزن ابروهات مثل چی درمیاد سر یک هفته الادوهفته

      1. f می‌نویسد

        سلام یعنی واقعاخاکشیرجواب داره

  8. زهرا می‌نویسد

    ببخشید به نظر شما ابرویی که ۴ بار باموکن کنده وسریه چهارم با راههای طبیعی مثل وازلین یا روغن کنجددر میاد

  9. زهرا می‌نویسد

    آیا ابرویی که ۴بارکنده شده درمی ایند

  10. زهرا می‌نویسد

    آیا ابرویی که ۴بار کنده شده درمی آید یانه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید