اگر کودک تان خوردن صبحانه را کنار گذاشته، بخوانید!

رییس انجمن صنایع غذایی ایران گفت : بی توجهی به خوردن صبحانه ، تبعات جبران ناپذیری چون کوتاهی قد و کم خونی در کودکان را به دنبال دارد.

محمد حسین عزیزی رییس انجمن صنایع غذایی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، درباره خوردن صبحانه در کودکان، اظهار کرد: صبحانه یکی از مهم ترین و اصلی ترین وعده های غذایی است که کمک شایانی به رشد و سلامتی کودکان می کند اما متاسفانه درصد زیادی از کودکان به بهانه های مختلف از خوردن صبحانه امتناع می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: با توجه به رشد کودک به منظورتامین املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن خوردن صبحانه اهمیت بیشتری نسبت به وعده های دیگر دارد .

وی با بیان اینکه نخوردن صبحانه موجب بروز برخی از بیماری ها در کودک می شود، بیان کرد: به دلیل صرف زمان زیاد برای خواب، بدن کودک نیاز مبرم به املاح و ویتامین پیدا کرده در صورتی‌که این مواد معدنی تامین نشود، عوارضی همچون عدم رشد کافی، کوتاهی قد و کم خونی را در پی دارد.

عزیزی همچنین در خصوص پیامدهای دیگر نخوردن صبحانه، افزود: به تعویق افتادن خوردن صبحانه  باعث ورود ناگهانی انرژی زیاد به بدن در وعده های دیگر  شده و فشار زیادی را به منظور هضم غذا به معده وارد می کند و  این حجم زیاد کالری منجر به ذخیره چربی و در نهایت موجب بروز بیماری های مرتبط با چاقی همچون دیابت، فشار خون و کبد چرب در دراز مدت می شود.

وی با اشاره به اینکه خوابیدن بیش از حد، عامل اصلی بی اشتهایی کودکان است، توصیه کرد: با تغییر الگو های مربوط به خواب و تنوع بخشیدن به نوع مواد غذایی می توان اشتیاق آنها را نسبت به این وعده مهم افزایش داد.

 رییس انجمن صنایع غذایی در خصوص گنجاندن مواد غذایی متنوع در صبحانه، یادآورشد: افزودن غلات( همچون گندم، جو و برنج) ، پنیر ، گردو و تخم مرغ نقش موثری در رشد کودکان دارد. 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

4/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید