کاهش وزن با خوردن آجیل

آجیل می تواند سبب لاغری شود. به گفته محققان زنانی که در هفته حداقل ۲ بار، آجیل می‌خورند کمتر شاهد اضافه وزن خواهند بود.

اگر می‌خواهید از شر اضافه وزن و چربی شکمتان خلاص شوید آجیل از جمله: گردو،‌ بادام زمینی، پسته، بادام و دیگر انواع آجیل را مصرف کنید. الیزابت سومر، کارشناس تغذیه می‌گوید: آجیل سرشار از دو ترکیب فیبر و پروتئین هستند که این دو، کلید اصلی کاهش وزن محسوب می‌شوند.

وی می‌گوید من همیشه در کیفم و یا روی میز کارم مقداری آجیل می‌گذارم و به عنوان یک میان وعده سبک از آن‌ها استفاده می‌کنم و با اینکار می‌توانم از ساعت ۶:۳۰ که از سر کار برمی‌گردم تا ساعت ۸ که شام حاضر می‌شود هله‌هوله دیگری نخورم و تا حدی رفع گرسنگی کنم.

آجیل میان وعده‌ ای فوق‌العاده‌ است که نه تنها باعث افزایش وزن نمی‌شوند بلکه به مقدار قابل توجهی باعث از دست دادن وزن می‌شوند.

فواید شگفت انگیز آجیل

در ویدئو بالا فواید فوق العاده آجیل آمده است. از خواص فوق‌العاده آجیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آجیل موجب کاهش سریع وزن می‌شوند

طی نتایج حاصله از تحقیقات در دانشگاه لوما لیندا، افرادی که هر روز بادام مصرف می‌کنند نسبت به کسانی که از این ماده غذایی مصرف نمی‌کنند، ‌۶۲ درصد از وزن و ۵۶ درصد از چربی خود را بیشتر از دست می‌دهند و این مورد به خاطر وجود فیبر درون مغزها است که مانع جذب چربی به بدن می‌شوند. این نوع آجیل همچنین دارای مقادیر زیادی آلفالینولئیک است به سوخت و ساز چربی‌ها شتاب می‌دهد.

سعی کنید روزانه ۳۵ گرم بادام بوداده یا خام مصرف کنید.

  •  باعث کوچک شدن شکم می‌شود

انواع آجیل با وجود چربی‌های اشباع نشده در خود می‌توانند از تجمع چربی‌های زائد درشکم پیشگیری کنند.

  • موجب افزایش انرژی می‌شود

گردو،‌ بادام و بادام زمینی سرشار از چربی‌های انرژی‌زا، فیبر و پروتئین هستند. همیشه مقداری از آن‌ها همراه خود داشته باشید.

  • باعث تقویت قلب می شود

مصرف حدود ۳۰ گرم آجیل در روز می‌تواند تا ۳۹ درصد احتمال خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش دهد.

  • احتمال ابتلا به سرطان را در شما کاهش می‌دهند.
  • موها را شفاف می‌کنند.
  • به خاطر دارا بودن ویتامین E باعث شادابی و جوانی پوست می‌شوند.[ویتامین E ضد موخوره و شفابخش مو

آجیل شب عید

دانستنی های شگفت انگیز چهار مغز

۱- بادام زمینی جزو مغزها تقسیم بندی نمب شود و در علم نباتات، در گروه بقولات و حبوبات جای می گیرد.
۲- گردو، تنها مغز دارای امگا ۳ است.
۳- سبزی پسته هم مانند سبزی کلم، از کلروفیل حاصل می شود و از اینرو، هم پسته و هم کلم سبز به اندازه یکدیگر به بدن آنتی اسکیدان می رسانند. رنگدانه های سبز موجود در کلم و پسته، به یک اندازه می توانند باعث حفظ سلامت قلب شوند و از ابتلا به سرطان ریه هم پیشگیری کنند.
۴ – فندق، تنها مغز حاوی ویتامین C است، البته نوع تازه اش، بنابراین مصرف آن همراه با غذاهای گوشتی می تواند به جذب بهتر آهن موجود در پروتئین های حیوانی کمک کند

آجیل

روزانه چقدر آجیل بخوریم؟

در رژیم غذایی مدیترانه ای تاکید به استفاده از ۳۰ گرم آجیل در روز برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شده است. یعنی تقریبا ۲۰ گرم بادام و ۱۰ گرم گردو. در مطالعات دیگر نیز به تعداد دفعات مصرف آجیل پرداخته شده است نه میزان آن.

اما اگرچه مطالعات مختلف حکایت از ارتباط بین مصرف آجیل و سلامت بهتر دارند، باید به این نکته توجه داشت که این ارتباط علت و معلولی نیست. بلکه مصرف آجیل در کنار اتخاذ یک شیوه زندگی سالم همراه با رژیم غذایی و ورزش می تواند برای بدن مفید باشد.

بدون در نظر گرفتن این موارد، برخی هشدارها در مورد مصرف آجیل وجود دارد. آجیل حاوی کالری بالایی است یعنی چیزی حدود ۱۸۶ کیلو کالری در هر اونس. بنابرای خوردن بیش از حد آن بدون ورزش و سوزاندن کالری به هیچ وجه توصیه نمی شود.

بنا به اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، مصرف روزانه ۴۲ گرم از انواع آجیل مانند بادام، فندق، بادام زمینی، گردو و پسته می ‌تواند خطر احتمال به بیماری‌ های قلبی را کاهش دهد. البته باز هم باید دقت کنید که مصرف آجیل باید بخشی از رژیم غذایی شما باشد. به این معنی که تصور نکنیم خوردن آجیل و کم نکردن مصرف چربی‌ های اشباع موجود در لبنیات و گوشت می ‌تواند سلامت قلب را بیمه کند.

مضرات آجیل

از مضرات اجیل می توان به افزایش وزن و پرکالری بودن آن، میزان نمک زیاد، آسیب به دندان ها و ایجاد آلرژی و حساسیت اشاره کرد.

 

3.7/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید