آموزش یوگای صورت جهت کاهش پیری پوست + ویدیو

بوتاکس را فراموش کنید، چین و چروکهای صورت را با یوگای صورت از بین ببرید. این تمرینات شاید به نظر مسخره بیاید اما این روش روی پیری پوست صورت تاثیر خوبی دارد.

نبض ما– امروزه ورزش یوگای صورت  یکی از پرطرفدارترین ورزشها برای زیبایی است چون این ورزش پوستهای چروک را صاف میکند و از پوستهای جوان نیز محافظت می کند تا دچار پیری پوست نشود. یوگای صورت یا چهره یکی از روش های زیبایی زمان ما محسوب می شود.

طرفداران یوگای صورت معتقدند که چین و چروک ها را از بین برده و خطوط آرواره را صاف می کند و به علاوه به کاهش فشار چشم و سردرد نیز کمک می کند. بسیاری از هالیوودی ها من جمله جنیفر آنیستون از این تمرینات به عنوان سلاحی علیه پیری پوست یاد می کند.

یوگای چهره

قضیه این است که در یوگای صورت از طریق یک سری حرکات خاص، شما پوست صورت را منقبض می کنید. همچنین یوگای صورت باعث تولید کلاژن و پروتئین می شود که باعث ارتجاعی شدن پوست می گردد و آنرا جوانتر و پرتر نشان می دهد.

-روش اول یوگای صورت

حالت جغد

در روش اول یوگای صورت انگشتها را به شکل حرف C انگلیسی در دوطرف چشم ها قرار دهید. سپس پیشانی را ریلکس کرده وچشم ها را کاملا باز کنید . سه بار این کار را به اندازه ۱۰ ثانیه انجام دهید. حرکت «جغد» یکی از مهمترین تمرینها به شمار می رود. در حالیکه C را با انگشتان در دو طرف چشم ایجاد می کنید باید کاملا با آرامش و چشمانی کاملا باز اینکار را انجام دهید. همچنین با این حرکت در زمانی که چشمها را به طرف بالا حرکت می دهید نباید پیشانی تان دچار چروک شود.

حالت V

با انگشتان خود دو نماد پیروزی ” V” در دو انتهای ابروها ایجاد کرده و چشمانتان را چپ کنید. به خودتان آرامش داده و این حرکت را برای ۶ بار تکرار کنید. برای ده ثانیه چشمانتان را با فشار بسته نگه داشته و سپس ریلکس کنید.

چرخش چشمها

انگشت حلقه را در انتهای ابروها قرار داده . و به آرامی از گوشه تا پایین چشم به همه جا ضربه بزنید عین همین حالت را در جهت مخالف یعنی از داخل به بیرون انجام دهید. در نهایت با ملایمت چهار مرتبه، زیر چشم را به سمت خارج از بینی بکشید.

ماهی بادکنکی

لپها را باد کرده و تا جایی که ممکن است دهان را کوچک کنید. برای ۳۰ ثانیه به آرامی با دستها به لپها ضربه بزنید.

حرکت زرافه

در حالی که گردن را می کشید سر را به عقب خم کنید. سر را پایین آورده و دوبار دیگر این حرکت را تکرار کنید. سپس لب پایینی را به سمت جلو ببرید دستها را روی گردن گذاشته و چانه را بالا ببرید.گوشه های لب را به سمت پایین بکشید. این حالت را به اندازه ۴ نفس عمیق انجام دهید.

لپ همستر

یکی از لپها را باد کرده و لبها را غنچه کنید. هوا را به مدت ۳۰ ثانیه از یک لپ به لپ دیگر منتقل کنید.

حرکت فک

به آرامی در مسیر خط چانه ها سه بار پوست را به سمت گوش بکشید. انگشتها را در زیر خط چانه قرار داده و در مسیر خط چانه به گوش پوست را ۳ مرتبه بکشید.

بوسیدن آسمان

سر را به سمت عقب کج کنید و ده مرتبه به سمت بالا ببوسید. ( واقعا صدا دار ببوسید ). ریلکس کنید و یک نفس عمیق کشیده و همراه با یک بوسه به روبرو نفس را بیرون دهید. کمی صبر کرده و دو بار دیگر این کار را تکرار کنید.

آرامسازی

به آهستگی با نوک انگشتان به تمامی نواحی صورت ضربه بزنید سپس به آرامی با کف دست صورت را بمالید تا گرم شود و سپس دست هارا روی چشمان بسته خود نگه دارید. یک نفس عمیق بکشید و کلیه عضلات صورت را شل کنید. یک نفس آخر برای پایان کار بکشید.

روش دوم یوگای صورت

۱- برای روش دوم یوگای صورت یک جای آرامی پیدا کنید. در حالی که چشمان خود را بسته اید روی زمین بنشینید. سعی کنید ستون فقرات شما کاملاً صاف باشد. روی تنفس خود تمرکز کنید و دم و بازدم های عمیق انجام دهید. کف دو دست خود را آنقدر به هم بمالید تا گرم شود و سپس آن را روی چشمان خود بگذارید. این کار را چند بار تکرار کنید. این عمل باعث آرامش اعصاب چشمی، پلک و نواحی اطراف چشم می شود.

یوگا صورت

۲-انگشت دوم و سوم هر دو دست خود را روی ناحیه پیشانی قرار دهید و از ناحیه ابرو تا گیجگاه را به صورت دایره وار و بسیار آرام ماساژ دهید. بعد از آن، ماساژ را از ناحیه گیجگاه به سمت عضلات فک و سپس به سمت گونه ادامه دهید. این حرکات  را چند بار تکرار کنید.

۳-  تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید و لبخند بزنید، طوری که کشش را در عضلات صورت، گونه، چانه و گردن خود احساس کنید. سپس عضلات خود را رها کرده و این روند را تکرار کنید. این کار سبب رفع خستگی عضلات صورت می شود.

۴- یک دم عمیق بکشید. سپس نفس خود را با قدرت بیرون دهید. زبان خود را تا جایی که می توانید بیرون آورید و صدای “اَ” را بلند ادا کنید. این کار را سه بار تکرار کنید. این عمل جریان خون را در صورت تقویت می کند.

۵-سعی کنید گونه ها و  ناحیه مرکزی صورت خود را جمع کنید و سپس آن را رها کنید. این کار به تقویت جریان خون در صورت کمک می کند.

روش سوم یوگای صورت

  • در روش سوم یوگای صورت روغنی را انتخاب کنید که مناسب نوع پوست شما باشد.
  • چند قطره روغن را با انگشتان خود گرم کرده و با حرکات ملایم روی همه نقاط صورت بکشید.
  • حالا فکتان را رها کرده و لبخند بزنید ، بزرگترین لبخند ممکن و تا جایی که ممکن است همینطور بمانید.
  • به سمت بالا ماساژ دهید . با حرکتی مثل جارو کشیدن ، پوست را بالا بکشید به آرامی اما محکم.
  • بین ابروها را نیشگون بگیرید. این حرکت تنش را کم می کند.
  • خطوط اخم بالای بینی را از هم دور کنید ، با استفاده از هر دو انگشت اشاره در گوشه داخلی ابرو، آنها را در امتداد ابرو بکشید.
  • با انگشت اشاره نوک بینی خود را به سمت بالا فشار دهید. آن را محکم نگه دارید، حالا لب بالایی خود را به پایین بکشید و برای چند ثانیه نگه دارید.
  • انگشتان وسطی خود را از بالای تیغه بینی تا پایین آن ،به صورت دایره های کوچک حرکت دهید.
  • با انگشت حلقه، زیر چشم خود را فشار دهید، از داخل شروع کرده و به سمت بیرون حرکت کنید.در هنگام شروع یک نفس عمیق بکشید و هربار که فشار می دهید بازدم داشته باشید.
  • چشمان خسته را بیدار کنید. بدون تکان دادن سر چند بار ،به بالا ، پایین و چپ و راست نگاه کنید.
  • تقویت خط آرواره. از انگشت شست و کنار انگشت اشاره خود برای ایجاد یک حرکت مکشی پوست به سمت بیرون استفاده کنید. این کار باعث افزایش گردش خون و درخشش پوست شما می شود، شما می توانید در صورت تمایل برای گردن نیز از این روش استفاده کنید.
  • عضلات دهان خود را بکشید. با دهان باز به آرامی گوشه چپ دهان را تا جای ممکن به بیرون بکشید. حالا در طرف راست هم همین کار را انجام دهید. ۵ بار تکرار کنید.

نبض ما-گردآوری

5/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید