آیا ایمپلنت دندان ، درد دارد؟

تعداد جلسات ایمپلنت دندان یکی از شایع ترین سوالاتی است که مراجعان از کلینیک های دندانپزشکی دارند. اما قبل از پاسخ به این سوال باید بررسی کرد که چه عواملی بر تعداد جلسات درمانی ایمپلنت تاثیر می گذارد؟

سوال شایع دیگری که اکثر بیماران دارند این است که آیا ایمپلنت دندان همراه با درد است ؟ برای پاسخ به این دو سوال مهم می خواهیم چند عامل را بررسی کنیم. در ضمن در طی این مقاله متخصص دندانپزشک هم جهت ایمپلنت به شما معرفی کنیم .

در ابتدا با ایمپلنت دندان ، علل استفاده و کاربرد آن آشنا می شویم و در ادامه به اصول بهداشتی و تشریحی فرآیند بیماری های قبل از ایمپلنت و مراقبت از ایمپلنت دندان می پردازیم تا کمکی برای پزشکان برای ارائه ی اصول بهداشت دهانی و دندان ایمپلنت را به بیماران، باشد.

ایمپلنت دندان چیست؟

عفونت دندان

موارد استفاده از ایمپلنت دندان

  • اگر بین دندان های جلو فاصله باشد برای مثال در اثر نبود یک دندان
  • زمانی که یک یا بیش از یک دندان از انتهای هر قوس دندانی از دست رفته باشد و تنها یک سمت، دندان طبیعی باشد.
  • زمانی که کلیه دندان های یک یا هر دو فک از دست رفته باشد.

چه کسانی نمی توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

  • افراد بسیار جوانی که فک آنها به حد کافی رشد نکرده است.
  • بانوانی که باردار هستند
  • افراد سیگاری (کشیدن سیگار باترمیم طبیعی بافت های بدن تداخل می کند و احتمال موفق بودن ایمپلنت دندان را کاهش میدهد )
  • افرادی که الکلی یا معتاد هستند.
  • افرادی که پرتو درمانی در ناحیه سر و گردن داشته اند.
  • افرادی که بیماری های مزمن مثل فشار خون بالا، دیابت ، هموفیلی و بیماری های بافت همبند داشته اند.
  • افرادی که داروهای خاصی مثل استروئید و کورتن استفاده می کنند.
  • افرادی که دندان قروچه دارند، می باشند که احتمال شکست ایمپلنت دندان در این افراد زیاد است.

 مزایای ایمپلنت دندانیمزایای ایمپلنت دندان عبارتند از:

۱-بهبود ظاهر شما

از مزایای عمده ایمپلنت های دندانی این است که باعث حفظ استخوان شده و از بدتر شدن ساختار صورت جلوگیری می کند ، بنابراین ایمپلنت دندانی ،ظاهر صورت را بهبود می بخشد. هنگامی که بیشتر دندان های طبیعی به خطر افتاده و یا از دست می روند، هیچ چیزی در استخوان برای تحریک رشد آن، جا به جا نمی شود.

بدن انسان تصور می کند که فک بالا برای حمایت از دندان ها ضروری نیست و بنابراین، فک بالا شروع به انحلال می کند. این امر موجب وخامت سریع ساختار صورت می شود: لب ها به هم چسبیده ، صورتی افتاده و چین و چروک نیز در اطراف دهان ایجاد می شوند تا “خطوط ماریوننت” ایجاد شوند.

این باعث می شود که سن فرد خیلی بیشتر به نظر برسد. با ایمپلنت های دندانی، چین وچروک ها و فروپاشی ساختار صورت از بین می رود و شما می توانید تا ۲۰ سال جوان تر شده و از لبخند خود لذت ببرید.

۲-دریافت نتایج فوری

ایمپلنت دندانی یک راه حل مادام العمر برای دندان های از دست رفته شما بوده و به شما کمک می کند تا بهبود قابل توجهی در توانایی جویدن، ثبات دندان و راحتی کلی تجربه کنید.

به یاد داشته باشید که ایمپلنت طبق شرایط هر فردی متفاوت است، بنابراین پزشکان قادر خواهند بود تا یک دوره زمانی دقیق تر را برای چگونگی جایگزینی دندان ها در مشاوره به شما ارائه دهند.

۳-بازگرداندن اعتماد به نفس و تجدید اعتماد

ایمپلنت های دندانی به شما کمک می کنند تا در مورد خودتان احساس خوبی داشته باشید، زیرا آنها به شما اجازه می دهند به راحتی غذا خورده ، حالت چهره مناسب و لبخند زیبا داشته باشید. ایمپلنت های دندانی مانند دندان های واقعی شما بوده و احساس ناراحتی از آن نخواهید داشت.

۴-در موقعیت های روزمره راحت باشید

بر خلاف پروتزهای دندانی، شما هرگزنیازی ندارید دندان های جایگزین با ایمپلنت را بردارید. شما می توانید با استفاده از نخ دندان، دندان ها را تمیز کرده ودر خوردن، نوشیدن و خوابیدن کاملا راحت باشید زیرا آنها کاملا دائمی هستند.

سفید کردن دندان ها

۵-بازگرداندن دندان به حالت طبیعی خود

ایمپلنت های دندانی نزدیک ترین و شبیه ترین دندان ها به دندان های طبیعی هستند . هنگامی که کل دندان – از جمله ریشه – جایگزین می شود، مانند دندان های طبیعی عمل می کند.

همه چیز در دهان شما طبیعی خواهد بود و هیچ کس نمی داند که شما یک لبخند جدید پشتیبانی شده با ایمپلنت دارید، مگر اینکه به آنها بگویید. مزایای استفاده از ایمپلنت دندانی عبارتند از: بازگرداندن لبخند به وضعیت طبیعی خود. سلامت دندان های طبیعی .

جایگزینی دندان با پل های پشتیبانی شده با دندان های سنتی اغلب نیاز به خرد کردن دندان هایی دارد که در مجاورت دندان از دست رفته قرار دارند. ساختار دندان طبیعی از دست رفته هرگز جایگزین نمی شود. پروتزهای جزئی دارای حلقه هایی هستند که بر روی دندان های مجاور قرار می گیرند، که بر روی این دندان ها تاثیر می گذارد.

جایگزینی دندان های از دست رفته با ایمپلنت ، دندان های مجاور طبیعی را شامل نمی شود، ایمپلنت های دندانی به شما اجازه می دهد تا بتوانید دندان های طبیعی خود را نگه دارید.

۶-بهبود کلی کیفیت زندگی شما

ایمپلنت دندان اجازه می دهد که لبخند و چهره شما طبیعی تر باشد و این موضوع باعث افزایش راحتی و اطمینان درهنگام لبخند زدن، صحبت کردن و غذا خوردن می شود.

اگر پروتزها با دندانهای ایمپلنت جایگزین شوند، کیفیت زندگی شما به طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت، زیرا شما قادر به خوردن انواع غذاها خواهید بود و قادر خواهید بود به راحتی صحبت کرده و لبخند بزنید. کاشت دندان ها؛ کیفیت زندگی مخصوصا عادات غذایی شما را را بهبود می بخشد .

ایمپلنت دندانی با بهبود سلامت دهان و دندان، سلامت کلی شما را بهبود می بخشد. ایمپلنت های دندانی ، در کاهش بیماری های پریودنتال، عفونت مزمن ناشی از باکتری و بیماری های التهابی کمک می کند.

از آنجا که ایمپلنت های دندانی همانند دندان های طبیعی هستند ، مراقبت از آنها نیز شبیه مراقبت از دندان های طبیعی است. با نگهداری روزمره (مسواک زدن و نخ دندان) و بررسی های منظم، از لبخندی شاد و سالم برخوردار خواهید شد.

ایمپلنت دندان درد دارد؟

شما در هنگام ایمپلنت دندانی کمی درد جزیی دارید و در مرحله اولیه ایمپلنت نیز ،احساس درد طبیعی بوده و این درد ممکن است ازهفت تا ده روز طول بکشد، البته شما می توانید برای کاهش درد از مسکن ،ایبوپروفن استفاده کنید. مصرف مسکن را طبق دستور پزشک صورت دهید. در صورت تداوم درد ، دندانپزشک یا جراح ایمپلنت ممکن است ، مسکن های قوی تری برای شما تجویز کند.

انواع ایمپلنت دندان

اولین چیزی که بیمار نیازمند به ایمپلنت به ذهنش متبادر میشود این است که کدامیک از انواع ایمپلنت بهتر است و گاها مبهوت از انواع ایمپلنت های دندانی موجود در بازار ( انواع ایمپلنت کره ای، آمریکایی ، ایمپلنتیوم ، ایمپلنت سوئیسی ، ایمپلنت sic و …  ) درمان خود را به تعویق می اندازد.

غافل از اینکه غالب ایمپلنت ها خوبند به شرط آنکه توسط دندانپزشکی که کار را میداند انجام پذیرد. مهارت دندانپزشک در درمان ایمپلنت امری بس مهم و ضروری است.

ایمپلنت دندان

آیا ایمپلنت پس می زند؟

درصد موفقیت انجام ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندان ۹۵% گزارش شده است.

بهترین حالت قرار دادن ایمپلنت قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است. در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای برای جایگزینی همزمان ایمپلنت دندان وجود دارد.

در مورد دندان هایی خلفی که معمولاً چند ریشه هستند و مخصوصاً اولین دندانهای خلفی بزرگ که دو یا سه ریشه است، جایگزین همزمان دندان کشیده و ایمپلنت معمولاً مقدور نیست و بهتر است حدود ۶ هفته صبر کرد.

معمولاً پس از کشیدن دندان، مقداری تحلیل استخوان اتفاق می افتد، دندانپزشک تا حد امکان سعی می کند بلافاصله پس از کشیدن دندان اگر شرایط فراهم باشد، ایمپلنت را در حفره ی دندان کشیده شده جایگزین کند.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد

اکثر ایمپلنتها در یک جلسه گذاشته می شوند و جلسات پس از آن جهت معاینه و چکاپ می باشد تا زمانی که وقت انجام پروتز یا قسمت دندانی ایمپلنت فرا برسد و این قطعه به عنوان دندان همیشگی نصب گردد. در بعضی موارد استخوان شخص ضعیف است و باید بوسیله مواد استخوانی تقویت گردد، که این امر یا قبل از قراردادن ایمپلنت دندان صورت می گیرد و یا هنگام قراردادن آنها.

عوارض ایمپلنت دندان

همانند هر عمل جراحی، ایمپلنت نیز برای برخی از افراد عوارضی به همراه دارد. با این حال، این مشکلات نادر بوده ودر صورت بروز مشکل، معمولا جزئی بوده و به راحتی درمان می شوند. این عوارض عبارتند از:

آسیب به ساختارهای اطراف مانند سایر دندان ها و یا عروق خونی، آسیب عصبی که می تواند درد، بی حسی یا سوزش در دندان های طبیعی شما ایجاد کند. این مشکل می تواند در ناحیه  لثه ها، لب ها یا چانه ها نیز به وجود آید.

مشکلات سینوسی، هنگامی که ایمپلنت های دندانی در فک بالا قرار می گیرند، به یکی از حفره های سینوسی شما منتهی می شود و ممکن است این بخش دچار مشکل شود.

مضرات، معایب و مشکلات ایمپلنت دندانی

مشکلات ایمپلنت عبارتند از:

۱-هزینه ایمپلنت های دندانی

هزینه روش (ها) احتمالا شایع ترین عیب ایمپلنت دندانی است. هزینه ایمپلنت های دندانی چقدر است؟ هزینه پیوند استخوان سینوس چقدر است؟ تاج دندان چقدر است؟ این سوالاتی است که اکثر افراد در مورد هزینه های ایمپلنت می پرسند.

به یاد داشته باشید که ایمپلنت ها بخشی از بدن خواهند شد و بنابراین باید از یک جراح حرفه ای برای این کار استفاده شود. هزینه ایمپلنت نیز بستگی به دشواری و یا سهولت روش دارد.

۲-بیمه دندانپزشکی معمولا پروتز ایمپلنت را پوشش نمی دهد

عدم پوشش دهی بیمه دندانپزشکی یکی دیگر از ضعف های مربوط به روش ایمپلنت است.اکثر بیمه های دندانپزشکی ایمپلنت های دندانی، پیوند استخوانی سینوسی و غیره را پوشش نمی دهند.

۳-ایمپلنت نیاز به جراحی دارند

یکی دیگر از معایب ایمپلنت های دندانی این است که نیاز به عمل جراحی دارد. ایمپلنت باید به استخوان شما منتقل شود. جراحی بدون خطر نیست .میزان عوارض ایمپلنت دندانی حدود ۱٪ است، اما میانگین آن در حدود ۵-۱۰٪ است.

اغلب خطرها ی مربوط به ایمپلنت نیزشامل عفونت، خونریزی طولانی مدت، آسیب رساندن به دندان های دیگر، آسیب عصبی، تاخیردر بهبود استخوان، شکستگی فک و بسیاری موارد دیگر است.علاوه براین شناخت و چگونگی درمان سریع پس از بروز مشکلات ایمپلنت، کلیدی است

دندان پر شده

۴-جایگزینی ترمیم

یکی دیگر از معایب ایمپلنت این است که دندان ها باید روزی جایگزین شوند. اگر دچار overdenture یا یک پل کامل ایمپلنت ثابت با دندان های پلاستیکی شوید، این دندان ها از بین می روند و باید جایگزین شوند.

تاج چینی یا پل روی ایمپلنت می تواند تراشه یا شکستن نیز داشته باشد. دندان هایی که در بالای ایمپلنت قرار می گیرند، از دندان های بدون ایمپلنت متفاوت نیستند.

ساخت دندانهای ایمپلنت اغلب پیچیده تر و پرهزینه تر از عمل جراحی و پیوند استخوان … است. علاوه بر این، با گذشت زمان ممکن است استخوان های اطراف ایمپلنت های دندانی خود از دست بدهید.

کاهش وافتادگی استخوان در طول سال ها طبیعی است.اما اگراستخوان های فک به طور کامل از بین برود، ممکن است مجبور شوید کل ایمپلنت را جایگزین کنید. جراحی اصلی و طراحی اصلی ساخت دندان ها عامل مهمی در سلامتی درازمدت ایمپلنت های دندانی است.

بنابراین، یک دندانپزشک ایمپلنت بسیار ماهر را انتخاب کنید. در بدترین حالت باید گفت که معایب پروسه ایمپلنت دندان یک واقعیت بوده و وجود دارد وبه طور کلی شما با ایمپلنت دندانی با توجه به قبول خطرات و یا معایب کار، این کار را انجام داده اید. البته ، ایمپلنت های دندانی در بسیاری از موارد زمانی که دندان ها از بین می روند بهترین گزینه است.

مراقبت از ایمپلنت دندان

برای مراقبت از ایمپلنت کارهای زیر را انجام دهید:

جلوگیری از خراب شدن ایمپلنت

برای مراقبت از ایمپلنت دندان ، سالم نگه داشتن بافت لثه و استخوان حمایت کننده از دندان اهمیت دارد. به علت نبود ساختار طبیعی دندان، خرابی و پوسیدگی در ایمپلنت دندان غیر ممکن است.

گرچه موفقیت کاشت دندان ممکن است در صورت التهاب و یا عفونت پریودنتال که با نام ایمپلنتیتیس (عفونتی که قبل از ایمپلنت برای لثه موجب می شود implantitis) به خطر بیافتد.

ایمپلنتیتیس، فرآیند التهاب مخربی است که بافت نرم و سخت اطراف ایمپلنت دندان را تحت تاثیر قرار می دهد.

طی فرآیند التهاب، ایمپلنت های دندان توسط باکتری مشابهی احاطه شده که منجر به عفونت پریودنتال در دندان طبیعی شده و اگر متوقف نشود این باکتری ها می توانند پیشرفت کرده و به شکل جرم شوند. جرم خیلی سخت و بافتی محکم دارد که می تواند لثه و استخوان اطراف ایمپلنت را تخریب کرده و عفونت به فک نفوذ کند.

زمانی که این باکتری ها پایدار شوند، جرم را می توان پاک کرد و از بین برد و تنها توسط دندان پزشک این جرم از بین می رود. این چالش میکروبی دائما حیات ایمپلنت را به خطر می اندازد و در نهایت باعث تخریب کامل ایمپلنت می شود.

اولین قدم در پیشگیری از بیماری های اطراف ایمپلنت و مراقبت از ایمپلنت دندان ، ساخت یک پاک کننده ی موثر پلاک دائمی و پاک سازی دندان ها روزانه ۲ الی ۳ بار در خانه است.

بهترین روش برای از بین بردن پلاک های چسبیده به دندان و مراقبت از ایمپلنت دندان ، مسواک زدن دائمی با پاک کننده ها (مخصوص مابین سطوح دندان ) است. گرچه به نیاز های شخصی مریض وابسته است ممکن است شما شست شویی دهان با دهان شوی هم پیشنهاد بدهید چون ممکن است بخشی از قسمت های دندان کاملا پاک نشوند.

عکس مراقبت از دندان درد دربارداری

توصیه های خانگی برای مراقبت از ایمپلنت دندان

این توصیه‌ها را جدی بگیرید:

۱-مسواک زدن

مسواک های برقی به علت عملکرد بهتر در پاک سازی دندان تایید شده اند. توصیه می شود برای مراقبت از ایمپلنت دندان با مسواکی که نرم است به مدت ۲ دقیقه ی کامل دندان هایتان را مسواک بزنید. مسواک هایی که به صورت کوچکتر و شبیه به دندان های نیش هستند برای تمیز کردن قسمت هایی که دسترسی مشکل تری دارند مناسب تر هستند.

۲-ابزارهای کمکی برای سطوح ما بین دندان ها

آب پاش هایی که با فشار زیاد مابین دندان ها قرار گرفته و جرم ها را پاک می کنند (آب فشان ها) برای از بین بردن باکتری های عمقی دندان تا عمق ۶ میلی متر مناسب هستند. بیماران باید تکنیک های مناسب را فرا گرفته و بهتر است برای مراقبت از ایمپلنت دندان از این نوع آب پاش ها بر روی فشار کم استفاده کنند.

بهتر است از مسواک های قسمتی مخصوص برای لثه دارند استفاده شود. در صورت پیشنهاد کردن نخ دندان، بهتر است نوع نخ دندان هم مشخص کرد تا اثری بر روی دندان ها و همچنین ایمپلنت نگذارد.

۳-خمیر دندان و دهان شویه های بدون نسخه

همانطور که در مطالب بالا ذکر شده، استفاده از مسواک برقی و خمیر دندان مناسب برای از بین بردن جرم مناسب است. برای افرادی که به دنبال خمیر دندان و دهان شوی هستند، بهتر است از ترکیباتی که برای لثه مضر نیست و ضد میکروب است، استفاده کنند.

دندانپزشک

روش های مراقبت از ایمپلنت

گاردهای محافظت از فواصل دندان ها در صورت تجویز دندان پزشک، فشار وارد شده بر روی ایمپلنت را به هنگام خواب کاهش می دهد. نگهدارنده ها هم برای بیماران مختلف که ایمپلنت دندان پروگزیمال در کنار دندان طبیعی دارند بکار می رود تا بتوان از فضاهای خالی بین دندان جهت جلوگیری از رشد بیشتر دندان استفاده نمود.

دندان های طبیعی پویا و زنده هستند به علت بافت های موقتی دندان که برخلاف ایمپلنت که به استخوان جوش خورده و حرکت نمی کند. باز بودن فواصل میان دندان ها ممکن است به عفونت بین دندان ها منجر شود که باعث بیماری های مشترک دندان طبیعی و پیش-ایمپلنت برسد.

مواردی که باید از آن پرهیز کرد!

خلال های پلاستیکی و یا فلزی که بدون نسخه فروش می روند، بعضا به عنوان ابزار های حرفه ای شناخته می شوند که باید از مصرف این نوع موارد خودداری کرد. ابزار های فلزی ممکن است سطح ایمپلنت را خط انداخته و محلی برای تجمع باکتری شود.

همچنین ابزار های پلاستیکی مواد باقی مانده میان دندان ها را به سطح ایمپلنت می آورد. بیماران باید از این نوع ابزار ها خوداری کرده و تنها در صورت تجویز پزشک از این ابزار ها استفاده کنند.

بصورت ایده آل بیماری که به دنبال جراحی ایمپلت است باید موارد زیر را داشته باشد:

  • تراکم بافت استخوانی مناسبی در فک داشته باشد.
  • دچار بیماری هایی که در اطرف دندان اتفاق می افتد نباشد.
  • سیگار نکشد و یا تمایل به ترک سیگار در دوره ی زمانی محکم شدن و پایدار شدن ایمپلنت داشته باشد.
  • سطح سلامت دهانی و سلامت جسمانی خوبی داشته باشد.
  • تمایل به تصحیح عادت های زندگی و عادت های سلامت دهانی داشته و به طور مرتب بعد از جراحی به دندان پزشک مراجعه کند.

تراشیدن دندان

نکات حیاتی

  • پایداری پایه ی ایمپلنت وابسته به روند ادغام ایمپلنت با استخوان است. هنگامی که شما دندانی را از دست می دهید پس از زمان طولانی، بدن شما تعیین می کند که بافت استخوانی فک دندان های دیگر را دیگر نمی تواند حفاظت کند.
  • برای عملکرد بهتر بدن انسان کلسیم و فسفر را از استخوان فک دور کرده و این مواد معدنی را به قسمت های دیگر بدن که نیازمندند می فرستد. سپس استخوان فک در اثر کمبود کلسیم و فسفر دچار پوکی می شود.
  • پوکی استخوان مانع روند ادغام استخوانی می شود بنابر این ممکن است ایمپلنت دندان دچار مشکل شود. پیوند استخوانی می تواند تراکم استخوان را بهبود ببخشد تا فرد بتواند ایمپلنت دندان موفقی داشته باشد.
  • بیماری های لثه هم می تواند برای فرد مشکل ساز شود. یکی از تاثیرات پریودنتیت مزمن (حالت پیشرفته از بیماری های لثه که منجر به از دست دادن دندان می شود) فاسد شدن بافت استخوانی است.
  • باکتری ها از بافت های ریشه دندان تغذیه می کنند که در نتیجه ی آن استخوان و لثه تخریب می شوند. بیماری های لثه با توجه به جایگاه ایمپلنت مشخص می شوند.
تقریبا حدود ۲۰ درصد از افرادی که ایمپلنت دندان دارند باید لیفت سینوس قبل از جراحی ایمپلنت انجام دهند.

در حالیکه جایگاه های ایمپلنت سطحی و تکنولوژی جدید، همانند ایمپلنت iRaise که تکنولوژی جدیدی از ماکسیلنت است، می تواند این درصد را کاهش داده و افرادی که نیازمند لیفت سینوس هستند با فرایند تهاجمی در ۳ الی ۱۰ روز بعد از عمل، مواجه می شوند.

بیماری که پس از جراحی دچار مشکل در روند بهبودی است می تواند کاندیدای خوبی برای ایمپلنت نباشد. در بعضی از موارد دندان‌پزشک ممکن است روند کند تری را برای ایمپلنت  برگزیند که در این صورت بیمار نیازمند نظارت بیشتری در طی فرآیند بهبودی است.

به علاوه استفاده طولانی مدت از بیوفسفرها برای درمان پوکی استخوان همانند دیگر داروها می تواند با بهبودی ایمپلنت تداخل داشته باشد. شما باید داروهای مصرفی و پرونده پزشکی خود را نزد متخصص ایمپلنت دندان برده تا ابتدا مواردی که منع مصرفی و تداخل دارویی دارند مشخص شود.

هزینه های جراحی زیبایی

هزینه ایمپلنت دندان

هزینه خدمات دندانپزشکی و قیمت ایمپلنت همیشه نسبت به سایر خدمات پزشکی بیشتر بوده و علت آن نیز مسئولیت کاری بالایی که بر دوش دندانپزشک است و همچنین مواد و متریال گران قیمتی است که باید استفاده شود.

از طرفی بخش زیادی از هزینه‌ای که بابت خدمات دندانپزشکی پرداخت می‌گردد صرف هزینه و مواد اولیه و متریال مصرفی می‌گردد، و اغلب خدماتی که مستلزم تخصص بالا هستند، هزینه بالایی نیز به همراه دارند. استفاده از ایمپلنت ارزان قیمت گاها می تواند خسارات جبران ناپذیری به بیمار وارد آورد.

علت گرانی قیمت ایمپلنت دندان به نسبت سایر درمانهای سنتی دندانپزشکی ، هزینه فیکسچر (بخش کاشتنی انواع ایمپلنت دندانی) و قطعات پروتزی (اباتمنت اصلی و بعضا موقت، آنالوگ، پیچ اباتمنت و … ) که به هزینه لابراتواری چند برابری پروتز (روکش ایمپلنت) نسبت به روکش دندان های عادی اضافه می شود، می باشد.

قیمت ایمپلنت کامل و کاشت دندان در ایران یک سوم کشورهای اروپایی است و از قیمت ۱.۵تا ۳.۵ میلیون تومان به بالا است.

هزینه ایمپلنت به چه چیزی بستگی دارد؟

هزینه ی کاشت دندان با توجه به وسایل و مواد اولیه و همینطور پروتز و لابراتور و دستمزدی که نیاز است تا متخصص و پرسنل دندانپزشکی درمان را انجام دهند تغییر میکند و این قیمت پایه در ایران با ۱.۵ میلیون تومان برآورد شده است.

پروتز ایمپلنت نیاز به مواد و وسایلی برای ساخت داشته و با توجه به جنس ایمپلنت و نوع آن تغییر کرده و هزینه ی کاشت دندان در بخش لابراتور نیز محاسبه شده و کمترین هزینه ای که از بیمار گرفته می شود مربوط به دستمزد متخصص است.

توجه داشته باشید که:

۱- ایمپلنت های چینی و نا مرغوب و ارزان دردسر ساز هستند و کیفیت ایمپلنت ها متفاوتند.

۲ – حتما حتما از دندانپزشک تان بسته ایمپلنتی را که برای شما کارکرده را بگیرید تا اگر بعدا نیاز به ترمیم و اصلاح بود و پزشک شما در دسترس نبود؛ دندانپزشک دیگری از اون پکیج متوجه مختصات ایمپلنت شما بشود که بتواند با هزینه کمتری به شما سرویس دهد .

ترجمه : تیم ترجمه نبض ما

4.6/5 - (62 امتیاز)

خانم دکتر آتوسا کاردگر

سرامیست و ایمپلنتولوژیست

در این مرکز، درمانهای جامعی برای برای رفع مشکلات دهان، فک و صورت، و خصوصاً دندانپزشکی زیبایی، با همکاری تیمی مجرب، همگام با تخصصی ترین مراکز طراحی لبخند زیبا در امریکا، انجام میشود. جهت مشاوره حضوری (رایگان) و تعیین وقت قبلی تماس بگیرید
اطلاعات تماس با خانم دکتر آتوسا کاردگر
تلفن تماس:
۸۸۶۴۴۳۳۸ - ۰۲۱ و ۸۸۶۴۴۷۰۴ - ۰۲۱
وب‌سایت: کلیک کنید
آدرس: تهران، بلوار آفریقا (جردن), نبش کوچه آناهیتا ساختمان پزشکان آناهیتا, طبقه ۴ واحد ۱۶

متخصص مرتبط

  • سرامیست و ایمپلنتولوژیست

    خانم دکتر آتوسا کاردگر

    سرامیست و ایمپلنتولوژیست
    تلفن تماس:
    ۸۸۶۴۴۳۳۸ - ۰۲۱ و ۸۸۶۴۴۷۰۴ - ۰۲۱
    وب‌سایت: کلیک کنید
    تهران، بلوار آفریقا (جردن), نبش کوچه آناهیتا ساختمان پزشکان آناهیتا, طبقه ۴ واحد ۱۶
منبع dentistryiq

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 نظر
  1. نجمه می‌نویسد

    دکتر خوب یا کلینیک خوب برای ایمپلنت میشه معرفی کنید؟ سپاسگذارم

  2. مرجان می‌نویسد

    کاشکی یه فیلم هم بزارین از مراحل ایمپلنت دندان که ببینیم چی به چیه. ممنونم از شما

  3. مینا می‌نویسد

    من از دندونپزشکی خیلی میترسم 🙁 و یکی از دندونامو باید ایمپلنت کنم. همه میگن خیلی درد داره چیکار کنم؟؟؟ :(((( خیلی ناراحتم واقعن.

    1. آزاده می‌نویسد

      اصلا درد نداره من انجام دادم .حتی اندازه یک عصب کشی هم درد نداره

    2. tohid می‌نویسد

      سلام ایمپلنت درد ندارد چون آمپول بی حسی زده می شود ولی اگر ریشه دندان شما سالم است تا حد امکان دنبال ایمپلنت نروید و روش های درمان دیگری مانند روکش بهتر از ایمپلنت است .

    3. ناشناس می‌نویسد

      سلام أصلا هم درد نداره من همینامروز انجام دادم أصلا درد نداشت و در عرض ببست دقیقه تموم شد

  4. korosh می‌نویسد

    سلام فردی هستم که پوکی استخوان شدید دارم . آیا میتوانم ایمپلنت دندان انجام دهم؟ پایه ی ایمپلنت می تواند در فک من قرار گیرد ؟ با توجه به پوکی استخوانم

  5. کیارش می‌نویسد

    ایمپلنت دندان چه مارکی و ساخت چه کشوری از همه بهتره؟ ایمپلنت کره ای یا ایمپلنت سوییسی و ایمپلنت آمریکایی با هم چقدر تفاوت کمی و کیفی دارند ؟

  6. ستایش یا نرگس محمدی می‌نویسد

    کلینیک دندانپزشکی خوب و منصف برای ایمپلنت مرکز تهران کجا رو معرفی میکنید . دوستان تجاربتون رو در اختیار بزارین

  7. حمید می‌نویسد

    دوستانی که میخوان ایپلنت کنن لطفا توجه کنن

    من دو سال پیش ایمپلنت کردم و الان با سرطان زبان درگیرم

    تو رو خدا احتیاط کنین

  8. مجتبی می‌نویسد

    سلام
    من شهرستان هستم وهمه دندانهای بالا را کشیدام وفقط۶دندان جلو پایین که سالم است نکشیده ام میخاستم ببینم هزینه ایمپلنت داندانهای پایین چقدر میشود وچند جلسه بایدبیایم تهران .باتشکرمجتبی فاضل

  9. سارا می‌نویسد

    دکترسلام من امروز دندانم را کشیدم که خلفی بود و ایمپلنت کردم ولی احساس میکنم هنوز دندانم هست و آن رانکشیده،چون ندیدمش،ونفهمیدم که اونو درآورده ازلثه یانه،بنظرتون میشه تو ریشه پایه لمینت را کارگذاشت؟بنظرم فقط تاج دندان را درآورده

  10. tohid می‌نویسد

    زمانی که ریشه دندان شما سالم است و دکتر میگوید اگر روکش شود مثلا تا ۴ سال دوام میاورد بدنبال ایمپلنت نروید روکش کنید در اکثر مواقع بیشتراز ۴ سال و شاید تا آخر عمر دوام بیاورد . الان متاسفانه اکثر دکتر ها به خاطر کم اطلاعی عموم و به خاطر جیب خودشان می گویند ایمپلنت کنید . من خودم ایمپلنت کردم و الان پشیمان هستم از اینکه ریشه دندان سالم را کشیدند و یه چیز مصنوعی (ایمپلنت)وارد بدن کردند.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید