روز جهانی فیبریلاسیون دهلیزی

در روز جهانی فیبریلاسیون دهلیزی، بیماران و متخصصین قلب دور هم جمع می شوند تا به بررسی دقیق این بیماری بپردازند. مراسم روز جهانی بیماری فیبریلاسیون دهلیزی، شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ در هتل رجایی بیمارستان شهید رجایی با حضور شرکت عبیدی، بیماران، خانواده‌ها و پزشکان برگزار خواهد شد.

فیبریلاسیون دهلیزی، یک بیماری است که زمانی اتفاق می افتد که مشکلی در سیستم الکتریکی قلب وجود داشته باشد. این بیماری باعث می شود بخش بالایی قلب به جای ضربان موثر، ضربان شدیدتری داشته باشد.

فیبریلاسیون دهلیزی اغلب به دلیل دیگر بیماری های قلبی بیمار ایجاد می شود. اما فاکتورهای ریسک دیگری هم دارد. فیبریلاسیون دهلیزی به ندرت درمان می شود، اما می توان آن را با دارو و تغییراتی در رژیم غذایی و شیوه زندگی مدیریت کرد.

فیبریلاسیون دهلیزی، یک نوع از اختلال در ریتم ضربان قلب می باشد که تحت عنوان یک آریتمی نیز شناخته می شود. گاهی اوقات، به این وضعیت “دروغ گفتن” برای کوتاه گفته می شود. این زمانی اتفاق می افتد که چیزی در رابطه با سیستم کنترل الکتریکی قلب درست کار نکند.

فیبریلاسیون دهلیزی حمله قلبی نیست!

از آنجا که تجربه فیبریلاسیون دهلیزی، می تواند بسیار ترسناک باشد بسیاری از مردم فکر می کنند که آن ها دچار یک حمله قلبی شده اند، یا در آینده یک حمله قلبی خواهند داشت. اما این وضعیت با یک حمله قلبی متفاوت می باشد. فیبریلاسیون دهلیزی، به ندرت به خودی خود، تهدید کننده زندگی است، هر چند عوارض آن می تواند تهدید کننده باشد، و داشتن آن به این معنا نیست که شما در آینده یک حمله قلبی خواهید داشت.

زمانی فیبریلاسیون دهلیزی رخ می دهد، که یک عدم هماهنگی بین بخش های مختلف عضلات قلب وجود داشته باشد، که این معنی است که کل محفظه قلب در یک زمان فشرده نمی شود. در نتیجه، خون کمتری از دهلیز به بطن فرستاده می شود. به این دلیل، خون به دهلیز بر می گردد، و سپس به رگ های خونی فرستاده می شود، و با گذشت زمان، در سراسر بدن پخش می شود و از آن برمی گردد.

عوامل خطر برای فیبریلاسیون دهلیزی

فیبریلاسیون دهلیزی پمپاژ خون کافی مطابق با نیاز بدن را با مشکل مواجه می کند.

این وضعیت اغلب به دلیل دیگر بیماری های قلبی بیمار به وجود می آید. سایر علل فیبریلاسیون دهلیزی عبارتند از:

– فشار خون بالای کنترل نشده (فشار خون)

– مشکلات تیروئید

– مشکلات ریوی

– دیابت

– استفاده بیش از حد از الکل

برای آشنایی بیشتر با این اختلال، با این ویدیوی آموزشی همراه نبض ما باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید