روش های سفید شدن پوست صورت سبزه

برای سفید شدن پوست صورت سبزه چه باید کرد؟ پوست سبزه نوعی از طیف رنگی پوست است و برای برخی از زنان، رنگ سبزه می تواند به پوست شان ظاهری تقریبا طوسی یا خاکستری بدهد و برخی زنان علاقه دارند تا با استفاده از راههای مختلف رنگ پوست‌شان را تغییر دهند.

چگونه پوست سبزه را روشن کنیم

برخی افراد پوست سبزشان را دوست دارند و از آن لذت می برند و در اصطلاح عام این افراد نمکی تر هستند اما برخی دیگر بدنبال سفید شدن پوست صورت سبزه خود هستند. پوست سبزه اغلب با رنگدانه هایی در نوع رده ۳ تا ۴ را در مقیاس فیتزپاتریک در بر می گیرد. این اصطلاح به طور کلی به پوست با قهوه ای ملایم یا روشن، یا تونلی اشاره دارد و اغلب به عنوان زرد، سبز و یا طلایی توصیف می شود.

حتماً‌ بخوانید: عوارض کرم روشن کننده قوی درمالیفت چیست؟

پوست سبزه می تواند شامل رنگ های روشن قهوه ای پریده یا تاریک باشد اما این موضوع همیشگی نیست. آنچه که واقعا سبب شاخص شدن پوست سبزه می شود، رنگدانه سبز طبیعی آن است (مخلوط با سایه های قرمز و زرد) که کمی بر روی سطح پوست قابل مشاهده است.

روشهای نوین جوان سازی پوست

پوست تیره و رنگی می تواند به علت عوامل بسیاری از جمله قرار گرفتن در معرض آفتاب، آلودگی، انتخاب سبک زندگی، وضعیت پزشکی یا حتی استرس باشد. پوستی زیبا و بی عیب رویای بسیاری از دختران است و کرم ها و لوسیون های روشن کننده پوست در بازار کم نیستند.

اما استفاده طولانی مدت از محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمیایی می تواند به پوست شما آسیب برساند. در این مطلب درباره چند روش خانگی برای سفید شدن پوست صورت سبزه ارائه می شود.

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

سرم هایی که مقدار ویتامین ث آنها از ۱۵ درصد بیشتر است بهترین گزینه برای مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان تیرگی دور چشم ها است.

آیا سفید شدن صورت سبزه امکان پذیر است؟

با این حال، شما باید بدانید که شما سفید شدن پوست صورت سبزه خود را نمی توانید مثل آگهی های تبلیغاتی انجام دهید، آنها صرفا تبلیغات است.

 شما زمانی می توانید پوست خود را روشن کنید و به رنگ طبیعی آن بازگردانید که این تیرگی ناشی از عواملی مانند گرد و غبار، آلودگی هوا و غیره باشد. در عین حال افرادی که دارای این نوع رنگ پوست می باشند، در صورتی که کمتر در معرض نور خورشید قرار گیرند، می توانند تا حدودی کم رنگ تر شوند.

در ادامه به توصیه ها و روش هایی خانگی برای سفید شدن پوست صورت سبزه اشاره می شود. همچنین به نکاتی راجع به مراقبت از پوست سبزه نیز اشاره می شود.

سفید کردن پوست سبزه با نوشیدن آب کافی

برای این که پوست درخشنده و هیدراته ای داشته باشید باید به مقدار کافی آب بنوشید. شما باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا بدن تان هیدراته بماند. نوشیدن مقدار زیادی آب بافت و ظاهر پوست شما را با از بین بردن سموم بهبود می بخشد.

ماساژ با روغن زیتون و عسل برای سفید شدن صورت سبزه

برای سفید شدن پوست صورت سبزه روزانه آن را با روغن زیتون و عسل ماساژ دهید. ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق چایخوری از عسل را مخلوط کنید و چند دقیقه روی پوست تان ماساژ دهید.

اگر پوست چربی دارید، چند قطره آب لیمو اضافه کنید. این مخلوط را با آب ولرم پاک کنید. این روش به پوست شما رنگ مطلوب تری می دهد.

روغن زیتون

ماسک موز برای سفید شدن پوست صورت سبزه

یک کره بدون نمک، ۲ قاشق غذاخوری مایه موز و یک قاشق غذا خوری عسل را مخلوط کرده و چند دقیقه آن را روی تمام صورت خود ماساژ دهید.

برای پاک کردن آن، از یک پارچه و آب گرم استفاده کنید. این پک پوست و بافت شما را بهبود می بخشد و ممکن است سفید شدن پوست صورت سبزه شما کمک کند.

می‌خواهید پوست سفتی داشته باشید، سفت کردن پوست شل بدون جراحی را در این مقالهبخوانید.

ماسک پوست پرتقال برای تغییر رنگ پوست از سبزه به سفید

شما می توانید برای دیدن اثر روشن شدن پوست تان یک ماسک از پوست پرتقال تهیه کنید. پوست پرتقال خرد شده را با شیر مخلوط کنید تا یک خمیرمایه بدست آید. از این پک دوبار در هفته استفاده کنید تا پوستی روشن تر داشته باشید.

عکس ماسک پرتقال

سفید شدن پوست صورت سبزه با آلوئه ورا

۲ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا را با نصف قاشق چای خوری زردچوبه و ۱ قاشق غذاخوری عسل در یک کاسه مخلوط کرده و آن را روی صورت و گردن خود قرار دهید. آن را برای مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس آن را با استفاده از پنبه خیس شده با شیر پاک کنید.

این مخلوط، الاستیسیته و رنگ چهره شما را بهبود می بخشد.

آب لیمو برای روشن شدن پوست

برای اینکه بدن خود را با آب لیمو روشن کنید ، یک لیمو را به نصف برش داده و آن را روی تمام پوست خود مالش دهید. چند دقیقه صبر کنید و بدن خود را در حمام بشویید. اگر می خواهید صورت خود را با آب لیمو روشن کنید، کار خود را با بریدن یک لیمو به صورت نصف و فشردن آب آن روی یک تکه پنبه ای شروع کنید. سپس صورت خود را با این پنبه ماساژ دهید و صبر کنید صورتتان خشک شود. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

روشن شدن پوست صورت با ماسک خیار

برای رروشن شدن پوست صورت ، می توانید برش های خیار خرد شده را با کمی پودر چوب صندل و یک قاشق غذاخوری از آب لیمو مخلوط کنید. این مخلوط گیاهی را روی پوست خود قرار دهید و آن را ۱۵ دقیقه بگذارید بماند. سپس آن را شستشو دهید و به آرامی خشک کنید تا پوستی درخشان تر و روشن تر داشته باشید.

سفید کردن صورت با ماسک سفید کننده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ روی پوست شما می تواند بسیار موثر باشد. تخم مرغ دارای خاصیت جمع کنندگی است و می تواند منافذ پوست شما را کوچک کرده و پوست شما را سفت کند.

همچنین می تواند تیرگی پوست شما را نیز کاهش دهد. برای ایجاد این ماسک تخم مرغ، ۲ قاشق چایخوری پودر آرد ذرت و یک تخم مرغ سفید را روی صورت مخلوط کرده و روی پوست خود خود قرار دهید. کسانی که پوست مبتلا به آکنه دارند می توانند  کمی آب لیمو برای بدست آوردن نتایج بهتر به آن اضافه کنند.

برای این که پوست درخشنده و هیدراته ای داشته باشید باید به مقدار کافی آب بنوشید. شما باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید تا بدن تان هیدراته بماند

سفید شدن پوست صورت سبزه با لیزر

برخی افراد برای سفید شدن پوست صورتشان از لیزر استفاده می‌کنند.

همچنین می توان از لیزر برای روشن شدن لکه ها یا لکه های تیره پوست استفاده کرد. این کار با از بین بردن لایه بیرونی پوست یا آسیب رساندن به سلولهای تولیدکننده ملانین انجام می شود. نورپردازی با لیزر ممکن است برای بعضی افراد مفید باشد ، در حالی که برای برخی دیگر ممکن است هیچ تاثیری نداشته باشد یا ممکن است روشنایی پوست فقط موقتی باشد.

دارو برای سفید شدن پوست

در ادامه به معرفی قرص‌ها، داروها ، آمپول و  تزریقات سفید کننده پوست می‌پردازیم:

قرص برای روشن شدن پوست صورت

  • ال-گلوتاتیون (کاهش یافته): یکی از محبوب ترین مکمل های سفید کننده پوست است.
  • عصاره پوست درخت کاج (95 OP OPC): برای هایپرپیگمانتاسیون ، لکه های پوستی ناهموار ، قهوه ای و سن
  • قرص عصاره زردچوبه (95٪ کورکومینوئیدها): به کاهش لکه های پوستی و افزایش فشار خون کمک می کند.

قرص کاهش دهنده ملانین پوست

هیدروکینون یک ماده ترکیب‌کننده است که برای روشن کردن نواحی پوست تیره ناشی از لکه‌های سنی، کلواسما و ملیسم ناشی از بارداری، قرص‌های ضد بارداری، داروهای هورمونی یا آسیب دیدگی به پوست مورد استفاده قرار می گیرد. هیدروکینون باعث کاهش ملانین در پوست می‌شود.

کرم روشن کننده پوست صورت

محصولات روشن کننده پوست – که به عنوان کرم های سفید کننده ، سفید کننده ها ، روشن کننده های پوست یا کرم های محو کننده نیز شناخته می شوند – با کاهش رنگدانه ای به نام ملانین در پوست کار می کنند. اکثر افرادی که از این محصولات استفاده می‌کنند ، برای درمان مشکلات پوستی مانند لکه های سنی ، جای زخم آکنه یا تغییر رنگ مربوط به هورمون ها ، این کار را انجام می دهند.

در ادامه به معرفی چند کرم روشن کننده صورت پرداخته شده است:

  • Garnier Light کامل
  • Lotus Herbals Whiteglow وایت لایت سفید کننده و روشن کننده پوست
  • L’Oreal Paris Skin Perfect Anti-Imperfections
  • کرم فشرده کننده Olay White Radiance Advanced Brightening
  • کرم روز Pond’s White Beauty
  • کرم Olay Natural White Glowing

آمپول گلوتاتیون ، آمپول سفید کننده پوست

تزریق گلوتاتیون می تواند کیفیت پوست شما را به طور بی نهایت بهبود بخشد ، و آن را به درخشش طبیعی و ظاهری روشن تر برگرداند. همچنین می تواند به شما در کاهش علائم پیری مانند چین و چروک و لکه های خشک کمک کند.

داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت

داروی گیاهی برای روشن شدن پوست صورت

چند داروی گیاهی برای سفید شدن پوست صورت وجود دارند که بهترین آنها عبارتند از:

 گیاه پای شیر

این گیاه می‌تواند بسیار از مشکلات مربوط به زنان را برطرف کند از دوره های پریود سنگین گرفته تا شقاق سینه. علاوه بر این پای شیر می‌تواند برای درخشندگی و نرم کردن پوست بسیار موثر واقع شود.

بابونه برای لک صورت

بابونه بیشتر به عنوان درخشان کننده مو معروف است تا سفید کننده پوست است ، با این وجود بابونه به طور موثری برای سفید کردن دست و صورت عمل می کند. گلها یا چند کیسه چای بابونه را برای استفاده به عنوان بخور صورت استفاده کنید.

ترب کوهی

ترب کوهی در واقع گیاهی از تیره شب‌بویان است. ترب کوهی یک ماده سفید کننده و روشن کننده پوست است. برای استفاده از ترب کوهی،‌ ماسک صورت متشکل از گیاه ترب کوهی، سرکه، آب لیمو و اسانس رزماری آماده کنید. یک قاشق غذاخوری ترب کوهی رنده شده را با ½ قاشق غذاخوری آب لیمو و سرکه ترکیب کنید. سپس سه قطره روغن اسانس رزماری به این ماسک اضافه کنید. این ماسک را به آرامی روی صورت خود بمالید ، چند دقیقه بگذارید و صورت خود را بشویید و خشک کنید. برای دیدن تاثیر بیشتر هفته‌ای دومرتبه از این ماسک استفاده کنید.

روش هایی برای مراقبت از پوست سبزه

با استفاده از مواد آنتی اکسیدانی مانند سرم ویتامین ث با رنگدانه های زیاد پوست مبارزه کنید. سرم هایی که مقدار ویتامین ث آنها از ۱۵ درصد بیشتر است بهترین گزینه برای مبارزه با رادیکال های آزاد و درمان تیرگی دور چشم ها می باشد. ویتامین C از این جهت مهم است که هیچ کرم ضدآفتابی نمی تواند به طور کامل از تمام اشعه های خورشید جلوگیری کند.

برای مبارزه با خال ها و رنگدانه ها و کمک به جابجایی سلول های جدید پوست، از یک ضدآفتاب بدون هیدروکینون استفاده کنید که دارای رتینول باشد.

از یک پاک کننده ملایم در صبح استفاده کنید تا باقی مانده موادی را که از شب قبل استفاده کرده اید پاک شود، همچنین می توانید در شب از یک پاک کننده فومی استفاده کنید. پوست خود را به طور کامل تمیز نمایید تا هرگونه چربی اضافی و آرایشی از روی آن پاک شود.

اگر پوست کودک شما تیره است اصلا نگران نباشید در ادامه همراه ما باشید:

روشن شدن پوست کودک

 ترجمه: حسین مقدس زاده

4.2/5 - (60 امتیاز)
منبع india

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

64 نظر
  1. ایناز می‌نویسد

    همه کارکردم جای جوشهام عزابم میده چکارکنم

    1. نغمه می‌نویسد

      واااای منم همینطور
      چیکار کنیم جاشون بره من همه چی زدمممم فایده نداره

    2. ناشناس می‌نویسد

      عزیزم این واسه ی سفید شدن پوسته نه از بین برنده جوش

      1. مهسا می‌نویسد

        دقیقا ولی نفهمن که😂😂😂😂😂😂

        1. الیا مینویسد می‌نویسد

          ههههههه بخندید ضایع نشه

          1. Amin می‌نویسد

            سفید شدن پوستی که رنگدانه هاش سبزن یا تیره هستن غیر ممکنه.مگر اینکه پوسته قبلا سفید بوده بر اثر عوامل محیطی شامل آفتاب سوختگی و‌‌‌‌‌ … تیره شده. منم رنگ پوستم سبزست. حقیقتش هر چقدر هم که خرج و رعایت کنید
            نهایتش دیگ
            بعد مدت‌های طولانی شاید یک در جه روشن بشین . بعدشم فقط لازم دو روز برین تو آفتاب صورتت میشه مثل قبل

      2. ناشناس می‌نویسد

        لطفا چیزی بگید که برای پوست دختر ۱۱ساله خوب باشه و سفید سفید سود

        1. ناشناس می‌نویسد

          هی سوال منم هست

      3. یاسمن می‌نویسد

        چی واسه سفید شدن پوسته

        1. ناشناس می‌نویسد

          عسل و زیتون

      4. سحرا می‌نویسد

        سلام برای سفید شدن پوست صورت

        1. ناشناس می‌نویسد

          سلام من پوستم سبزه هست

          1. سمیر می‌نویسد

            سلام پوست مه سبزه و چرب هست بسیار علاقه دارم تا پوستم سفید شود به مشوره داکتر صاحب ضرورت دارم

          2. ناشناس می‌نویسد

            سلام من برای سفیدشدن

    3. ناشناس می‌نویسد

      سلام من پوست سبزه دارم ارزوی پوست روشن وارم

      1. ناشناس می‌نویسد

        منم پوستم تیره هست همه کار کردم روشن نشد

        1. ناشناس می‌نویسد

          منم پوستم سبزه هس نمیدونم چکار کنم چی بزنم ک سفید بشه عذابم میده

          1. مهدیه می‌نویسد

            سلام پوستم سبزی ولک دار چکارکنم لک هاش بره وسفیده بشم

      2. ناشناس می‌نویسد

        منم 😭😭😭😭

      3. اثنات می‌نویسد

        سلام پوست من سبزه است میخایم سفید درخشان شود

    4. ناشناس می‌نویسد

      منم جوش داشتم ولی هرشب از صابون نوباکتر استفاده کردم الان خوب شدم

    5. **** می‌نویسد

      باید ساخت

    6. مریم می‌نویسد

      از کرم مدیلن استفاده کن من سه هفته استفاده کردم جای جوشام رفت قیمتشم مناسبه

      1. ناشناس می‌نویسد

        قیمتش

    7. زهراحیدری می‌نویسد

      آیاآمپول گلوتاتیون برای سفیدشدن پوست ضرردارع

  2. سمیه می‌نویسد

    چیزی بگید که برای پوست دختر ۱۱ ساله خوب باشه و سفید سفید شود

    1. mehdi می‌نویسد

      میتونی ماست بمالی

      1. ناشناس می‌نویسد

        خخخ

  3. شیوا می‌نویسد

    سلام پوستم سبزس چیکار کنم روشن شه

    1. ناشناس می‌نویسد

      آب منی بزن

      1. ناشناس می‌نویسد

        کسی اب منی خاست بیاد بهش بدم

  4. مانیان می‌نویسد

    سلام میخواستم بدونم با جراحی میشه پوست سبزه راسفید کرد یا با لیزر

  5. کیمیا می‌نویسد

    بابا شما چقدر تو فاز این چیزایید من پوستم سفیده ولی دوست دارم سبزه باشه چون سفید مثل شیر برنجه نمیگم سفید بده ها ولی من سبزه دوست دارم سبزه با نمکه ☺️☺️☺️

    1. ناشناس می‌نویسد

      ولی هم بهت میگن سیاه

    2. ناشناس می‌نویسد

      عزیزم با یه سبزه ازدواج کن مثل من

    3. ناشناس می‌نویسد

      بیا پوستمونا عوض کنیم.من سبزه بانمکم.امیر از قم😁

  6. نگین می‌نویسد

    همه کار کردم جوشا نرفتن

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      خوراک اعصاب

    2. ناشناس می‌نویسد

      س من میخوام پوستی سفید داشته باشم

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام من پوست صورتم سفید هست ولی بدنم سبزه هست چکار باید بکنم

      2. ناشناس می‌نویسد

        ککو مک

      3. آیدا می‌نویسد

        سلام. من پوستم سفید بود ولی کم کم تغییر رنگ کرد، فعلان سبزه نیست ولی تا قبل نسبت به قبل تا حدودی تیره شده. چکار کنم تا به رنگ اولیه ی خودش برگرده؟

  7. Miky می‌نویسد

    شما اعتقاد ندارین اینارو باید خورد؟

  8. Miky می‌نویسد

    تاکی باید دولیتر اب خورد؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام من بدنم سفیده اما صورتم ودستام سبزه چیکار کنم

      1. رسول می‌نویسد

        دقیقا منم مشکلم همینه کسی راه حلی داشت بگه rasoul.pd انستاگرام مرسی

      2. علی می‌نویسد

        سلام صورتم خیلی سیاه هستوو لکه داری رهنمایم کنید لطفعان

  9. ناشناس می‌نویسد

    باسلام پوست من سبزه س ی راهکار عالی میخاستم با تشکر

  10. ناشناس می‌نویسد

    لتفاً کمکم کنید پوست من سبزه است ونمی دونم
    چیکار کنم من سیزده ساله هستم

    1. فاطی می‌نویسد

      میتونی سفیده تخم مرغ آبلیمو و آب سیب زمینی بزنی😊

  11. نرگس جون می‌نویسد

    من چهارده سالمه پوستم نسبتا سفیده ولی بخاطر آفتاب شدید سبزه شده
    😑دوس دارم پوستم ب روال سابق برگرده

    1. ناشناس می‌نویسد

      منم پوستم سبزه است چیکار کنم

  12. علی می‌نویسد

    سلام تو مقاله ۱۰ تاسرم معرفی کردید یا جمع آوری کردی، چ فایده داره.
    ۲ تا سرم معرفی کن که کارساز باشه

    1. زهرا می‌نویسد

      بنظرتون کدومش بیشتر موثره

  13. ایناز می‌نویسد

    همه به من میگن چقدر زشتم ولی من سبزم.

    1. ناشناس می‌نویسد

      شایدم واقعا زشتی

  14. مهتاب مرصاد می‌نویسد

    سلام ببخشید وقتی قرص فارا ماتون میخورم صورتم با دستهام سفید میشه وقتی قطع کردم صورتم سبزه هست لکه های زیر پوستی هم مشخص میشه صورتم کک مکهاش پیدا میشه چه کنم پوستم روشن بشهه فقط رو دستها صورتم تیره است بدنم سفید چرا

  15. ستایش می‌نویسد

    سلام من همه ی این کار ها رو انجام دادم خیلی خوب بود ممنون😘😘😍😍😊😊😍😍🤩🤩❤❤❤❤❤❤💜💜💖💖🎀

  16. ناشناس می‌نویسد

    سلام منم خیلی دوست دارم سفیدبشه بدنم بایدچی بخورم کسی میدونه

  17. مارال می‌نویسد

    سلام منم خیلی دوست دارم سفیدبشه بدنم بایدچی بخورم کسی میدونه

  18. آسمان می‌نویسد

    خوب من الان کک و مک دارم چی کنم ها

  19. آسمان می‌نویسد

    خوب من الان کک و مک دارم چی کنم ها هیچ جور نمی شود

  20. ناشناس می‌نویسد

    تا باشه ازین سبزه ها اینم میزنم ب سلامتی همه سبزه ها الان همه مردم میرن پول میدن خودشونو سبزه میکنن بعد شماها… منم سبزم ولی دوست دارم ی مدت تنوع بدم باز دوباره سبزه شم لطفا ی روشی بگین ک کارسازباشه هرکسی براخودش!!!!شعر نگه (الیاس)

  21. ناشناس می‌نویسد

    فکر نکنم صورت سبزع سفید بشه
    اگع راهی رفتین و نتیجه گرفتین حتما به ما هم بگین😉

از پزشکان نبض‌ما بپرسید