زیباترین سواحل توریستی گیلان را ببینید

آیا زیباترین سواحل توریستی گیلان را می شناسید؟ با ما همراه باشید تا بهترین سواحل توریستی شمال را برای سفر در تعطیلات نوروز به شما معرفی کنیم.

نبض ما– گیلان استانی است بر کرانه دریای خزر با شهرهایی ساحلی که محل گردشگری بسیاری از مردم است. در این مقاله به معرفی تعدادی از معروف ترین و زیباترین سواحل توریستی گیلان آشنا می کنیم.

رودسر

رودسر، مرکز شهرستان رودسر و یکی از شهرهای استان گیلان است، که پیشینه اش به زمان قاجاریه برمی‌گردد. این شهر در ۸۸ کیلومتری شرق گیلان قرار گرفته و به دلیل اینکه در کنار دریای خزر واقع شده است،  هر ساله مسافران زیادی را برای بازدید، به این منطقه می کشاند.

ماهی مالاتا یا ماهی فیویج، مرغ شکم پر، باقلاقاتق، فسنجان، ترش‌تره، میرزا قاسمی، آلومسما، سیرقلیه، ماهی کباب، کباب ترش و… از غذاهای محلی این شهره که در سفر به این شهر نباید خوردنشان را از دست داد.

از مهم‌ترین جاذبه های گردشگری این شهر، می‌ توان به، پل تمیجان، که یک پلی خشتی ۷۰۰ ساله زیباست، آبشار میلاش، که زیباترین و بزرگ‌ترین و شاخص‌ترین آبشار منطقه ا‌ست، پارک جنگلی سفیدآب، دره چاکرود، روستای اشکورات، منطقه حفاظت شده سرولات و جواهردشت و بنای تاریخی شهرداری رودسر اشاره کرد.

کلاچای یکی از سواحل توریستی گیلان است، از مراکز گردشگری آن مناظر مزارع برنج کلاچای،ارتفاعات کوهپایه‌ای مناطق جنگلی و اجارگاه به روستای زیبای بزکویه است

آستارا، ساحلی زیبا با بازارهایی فریبنده

شهرستان آستارا در شمال غربی استان گیلان واقع شده، از شمال به رودخانه «آستارا چای» در مرز ایران و جمهوری آذربایجان، از شرق به دریای خزر، از جنوب به شهرستان تالش و از غرب به استان اردبیل محدود می شود.

این شهرستان در بین کوههای پوشیده از جنگل تالش و ساحل نیلگون دریای خزر است. بازارهای ساحلی آستارا یکی از پرجاذبه ترین قسمت های این شهر است که استقبال زیادی از آن می شود. خرید در آستارا او را برای خانم ها به یکی از زیباترین سواحل توریستی گیلان تبدیل کرده است.

گفتنی است یکی از ویژگیهای معماری شهر آستارا بامهای سفالین وزیبایش است که چهره ای متفاوت بدان بخشیده و به همین دلیل آن را شهر بامهای سفالی نیز نامیده اند.

چمخاله زیباترین ساحل گیلان

چاف و چمخاله، منطقه ای ساحلی بسیار زیبا و منحصر به فرد در استان گیلان است که این منطقه در حدود ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۳۹ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد.

چمخاله یکی از معروف ترین سواحل توریستی ایران است که صدف های بسیار زیبایی دارد. از مهم ترین ویژگی های شهر توریستی چاف و چمخاله، استقرار بخش اعظم اراضی آن در کناره ساحل دریاست که بدان جلوه ای خاص و بدیع داده است.

این شهر از دیر باز مورد استفاده و توجه گردشگران قرار داشته و بعد از شهرستان انزلی دومین قطب توریستی و ساحل فعال در خطه گیلان به شمار می رفته است.

یکی دیگر از عوامل معروفیت و زیبایی چمخاله رودخانه آن است که یکی از پرآب ترین رودهای کشور است. عمق این رودخانه در بعضی از قسمت ها به ۶ متر هم می رسد و در زمان های نه چندان دور هم محل عبور و مرور کشتی های روسی و ایرانی بوده است.

از دیگر مراکز سیاحتی چمخاله می توان تالاب زیبا با پرندگان گوناگون و سواحل آرام و بکر آن را نام برد. کنار ساحل زیبای لنگرود طبیعت زیبای لیلا کوه و منطق جنگلی خرما و اطاقور هم وجود دارد که در ایام نوروز با زیبایی منحصر به فرد خود می تواند جاذبه زیبایی برای گردشگران مختلف باشد. اگر به گیلان سفر کردید، چمخاله را به عنوان یکی از سواحل توریستی گیلان از دست ندهید.

کلاچای، طلای گیلان

گفتنی است یکی از ویژگیهای معماری شهر آستارا بامهای سفالین وزیبایش است که چهره ای متفاوت بدان بخشیده و به همین دلیل آن را شهر بامهای سفالی نیز نامیده اند. برنج، چای، مرکبات، کیوی، انواع ماهی‌های استخوانی خزر از محصولات این شهر و باغات مرکبات و مزارع برنج، سواحل زیبا از چشم‌اندازهای زیبای این شهر است.

کلاچای یکی از سواحل توریستی گیلان است و از دیر باز بعنوان بازار داد و ستد محصولات کشاورزان منطقه بوده و پنجشنبه بازار کلاچای مهمترین بازار محلی شرق گیلان است.

از مراکز گردشگری کلاچای می توان به چشم اندازهای طبیعی ساحل زیبای شهر کلاچای، مناظر مزارع برنج کلاچای بخصوص در شش ماهه اول، مناظر باغات چای و مرکبات، ارتفاعات کوهپایه‌ای مناطق جنگلی واجار‌گاه، جاده و اجارگاه به روستای زیبای بزکویه، پارک شهر  اشاره کرد.

چابکسر، شهری با چشمه های طبیعی

چابکسر در منتهی الیه استان گیلان در حد فاصل استان گیلان و مازندران در کوتاه ترین فاصله بین کوه و دریا حداکثر ۱۳۰۰ متر قرار دارد و یکی از زیباترین سواحل توریستی گیلان است.

از جاذبه های این شهر می توان به چشمه دمکش اشاره کرد. این چشمه در ۵ کیلومتری غرب چابکسر زیر درختان تنومند قرار دارد و بر خلاف چشمه های معمولی قطع و وصل می شود. آب این چشمه قلیایی و دارای یون آهن برای دفع سنگ کلیه و جریان کمبود آهن بسیار مفید است.

علاوه بر این چشمه آب شور لاکان هم از دیگر جذابیت های این شهر است. مردم منطقه، چشمه را مقدس و آب آن را شفا بخش می دانند و در فصل تابستان برای درمان بیماری های پوستی با آب چشمه حمام می کنند.

چاف و چمخاله یکی از معروف ترین سواحل توریستی گیلان در حدود ۱۰ کیلومتری شرق لنگرود ۲۰ کیلومتری شرق لاهیجان و ۳۹ کیلومتری غرب رودسر قرار دارد

بندر انزلی، نگین گیلان

بندر انزلی یکی از سواحل توریستی گیلان، اولین و بزرگ ترین بندر ایران در ساحل جنوبی دریای خزر، در استان گیلان واقع شده است که از لحاظ توریستی، اقتصادی و ورزشی، از شهرهای مهم کشور به حساب می آید و در هنر و علم نیز نخبگان فراوانی را معرفی کرده است.

تالاب بین المللی بندر انزلی، یکی از زیباترین و بزرگ ترین تالاب های دنیا است. تالاب بندر انزلی سواحلی پوشیده از نیزار و گل های دریایی رنگارنگ و نیلوفر دارد و قایقرانی و اسکی، شکار، ماهیگیری و گردش با قایق از تفریحات رایج در آن است.

در زمستان ها هزاران پرنده دریایی به این محل مهاجرت می کنند. به علت فراوانی گل های نیلوفر، تالاب به جزیره گل ها نیز معروف است. انواع ماهیان و گیاهان در تالاب وجود دارند.

شهرستان بندرانزلی با ۷۵ کیلومتر ساحل ماسه ای، از بهترین مناطق برای گردش گری در کشور ایران به شمار می رود. استنشاق ید برخاسته از دریا خصوصا در غروب ها برای کسانی که ناراحتی اعصاب و یا بیماری گواتر دارند داروی شفابخش می باشد. استفاده صحیح از آب دریا در فصل شنا برای تمدد اعصاب و بدن بسیار مفید است. تمیز نگاه داشتن ساحل دریا باعث می شود تا همه بتوانند از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

همچنین بندر انزلی دارای بازارهای فراوانی هم هست. که می توان به بازار سپه، کاسپین و آسیای میانه اشاره کرد. علاوه بر این دهکده ساحلی آن هم از زیباترین نقاط بندر انزلی است. دهکده ساحلی بندر انزلی دارای ساحل بسیار زیبا، رستوران، فروشگاه، پارک، زمین های ورزشی، ویلاهای ساحلی و آلاچیق می باشد.

بندر انزلی یکی از سواحل توریستی گیلان منطقه آزاد هم است. در بین مناطق آزاد کشور، منطقه آزاد انزلی نیز علاوه برداشتن مزیت‌های قانونی مانند معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و ارزش افزوده و عدم نیاز به صدور روادید جهت ورود و خروج اتباع خارجی از مزیت‌های دیگری نظیر قرار گرفتن در مسیر کریدور شمال – جنوب، قرار گرفتن در مسیر راه آهن در حال ساخت قزوین – رشت – بندر انزلی دارد.

همچنین همجواری با بنادر شمالی دریای خزر و وجود بازارهای مناسب و پرجمعیت کشورهای CIS، قفقاز و آسیای میانه برخوردار بوده که این موارد فرصت‌ها و جذابیت‌های بسیار مناسبی را برای انجام سرمایه‌گذاری در آن به وجود آورده است.

نبض ما- گردآوری

4.4/5 - (8 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. ساغر می‌نویسد

    اصلا به شهرهای شمال رسیدگی نمیکنن من بندر انزلی بودم دریای بسیار کثیف و تالاب کم اب و کثیف کوچه های اسفالت نشده واقعا جای تاسف بود

  2. ناشناس می‌نویسد

    واقعا ک مسافران گند زدن ب گیلان.ب ساحل هاش.متاسفم براتون.

  3. سوگند امیری می‌نویسد

    من در رودسر زندگی می کنم خیلی خوبه یعنی خیلی مسافر میاد و سواحل آن خیلی قشنگه و توریستی هم هست دوست دارن به گیلان سفر کنند مسافران . در واجارگاه زندگی آنقدر خانه ویلا هست پر یعنی خوبه و در یا هم داره اصلن کثیف نیست جاده هاش هم آسفالت هست 😄😄😄😄😄

  4. سوگند امیری می‌نویسد

    به نظر من بهترین شهر گیلان
    رودسر . چابکسر .رامسر . انزلی .هست که رامسر به عنوان بهشت زمینی خدا
    رودسر به عنوان بهشت ایران
    چابکسر بهعنوان بهشت اروپایی ایران
    انزلی زیبا هست

از پزشکان نبض‌ما بپرسید