۹ روش برای رنگی کردن آشپزخانه تاریک

اگر آشپزخانه کم نوری دارید، با استفاده از راهنمایی های متفاوت از کارشناسان داخلی، به مهم ترین قسمت خانه خود زندگی ببخشید. آشپزخانه تاریک را با 8 ایده ساده و هوشمندانه روشن کنید.

نبض ما– با توجه به اینکه به چه میزان به آشپزخانه تان علاقه دارید و چقدر از زمان را در این مکان می گذرانید، جایگاه آشپزخانه در زندگی شما مشخص می شود. ممکن است آشپزخانه تاریک شما با پاشیدن مقداری رنگ و با چند خلاقیت ساده، به یک آشپزخانه پر نور و فوق العاده تبدیل شود.در این مطلب درباره چیدمان آشپزخانه تاریک صحبت می کنیم.

دکوراسیون کابینت آشپزخانه

1-اضافه کردن رنگ به آشپزخانه تاریک

بیشتر افراد می گویند که اتاق های کوچک را با رنگی روشن رنگ آمیزی کنید تا نور در آن انعکاس پیدا کرده و اتاق را روشن تر کند.

اگرچه انتخاب یک رنگ تیره تر برای دیوار اتاق می تواند آن را بزرگتر از چیزی که هست نشان دهد، می تواند یک آشپزخانه تاریک و خسته کننده را روشن تر کند.

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

2-اما زیاده روی نکنید

اگرچه استفاده از رنگ های تیره روشی فوق العاده برای برجسته تر کردن آشپزخانه شماست، اما بیش از سه تناژ رنگ استفاده نکنید. ترکیب رنگ های بیشتر موجب می شود که فضا به جای جذاب بودن شلوغ به نظر برسد.

اعمال قانون 70/20/10 به شما کمک می کند که در مسیر درست حرکت کنید. از روشن ترین تناژ رنگ در 70 درصد از فضا، از تناژ متوسط در 20 درصد و از تیره ترین تناژ در 10 درصد آن استفاده کنید.

3-طبیعت بیرون را به درون بیاورید

یک بخش سبز به آشپزخانه تاریک خود اضافه کنید تا حس تازه ای که در خارج از منزل قرار دارد را در داخل هم به وجود بیاورید. این کار می تواند آویزان کردن گیاهی از دیوار یا آویزان کردن یک تراریوم در بالای میز آشپزخانه یا گذاشتن چند گلدان کوچک بر روی قفسه ها باشد.

گیاه مناسب تاریکی

4-فکر کنید چه چیزی بر روی قفسه های خود قرار دهید

به جای اینکه همه چیز را در پشت درهای کمد پنهان کنید، قفسه های باز بسازید و آنها را با اشیاء رنگی متفاوتی مانند شیشه های مربا، فنجان ها و بشقاب ها پر کنید. اگر از آن دست افرادی هستید که همه وسایل آشپزخانه شما سفید هستند، به این نکته توجه داشته باشید که برای قفسه ها رنگی جذاب انتخاب کنید تا ظروف در آن جلوه پیدا کنند.

5-پنجره های خود را در نظر بگیرید

یک ترفند ساده برای اضافه کردن جذابیت به آشپزخانه تاریک این است که قاب پنجره را با یک رنگ تیره و خاص رنگ کنید که از بقیه فضا متمایز باشد. اگر پنجره آشپزخانه شما در مقابل سینک باشد، در این صورت در زمان شستن ظروف می توانید به فضایی روشن و شاد نگاه کنید.

دکوراسیون پنجره

6-روشنایی آشپزخانه تاریک را افزایش دهید

نورپردازی مناسب در آشپزخانه تاریک، روشنایی را به فضا اضافه می کند و رنگ های موجود را شاخص تر می کند. اگر آشپزخانه شما در معرض نور خورشید نیست، از لامپ های هالوژن اضافی استفاده کنید که نور طبیعی را به فضا اضافه می کنند و اتاق های تاریک و خسته کننده را روشن تر می کنند.

نورپردازی آشپزخانه کوچک

7-لوازم جانبی خود را در نظر بگیرید

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که میز ناهارخوری داشته باشید، گزینه دیگر برای سرمایه گذاری وسایل ناهارخوری هستند. انتخاب یک میز سفید تمیز با صندلی های قرمز یا بنفش روشن در یک اشپزخانه مدرن بسیار جذابیت دارد. گزینه کم هزینه این است که میز را با رومیزی های رنگی، بشقاب ها، ظروف و گلدان گل های تازه ست کنید.

مدل میز ناهارخوری کلاسیک

8-در مورد کفپوش ها فکر کنید

کفپوش ها بهانه خوبی برای جلب توجه رنگ و الگو در آشپزخانه تاریک است. کاشی های هفت رنگ امروزه در همه جا و با رنگ بندی های متنوع به چشم می خورند و روشی برای روشن کردن فضا ها حتی تیره ترین آنها هستند.

اگر بودجه شما به کاشی کاری نمی رسد می توانید از کف پوش های وینیل استفاده کنید که بسیار ارزان تر اما به همان اندازه رنگارنگ و انتخابی موثر هستند.

کفپوش وینیل چیست

9-مقداری فلز اضافه کنید

استفاده از لوازم جانبی فلزی روشی موثر برای روشنی بخشیدن به فضاهای خسته کننده و تاریک است. لوازم جانبی طلایی و مسی مانند آینه ها، فانوس ها و مجسمه ها برای گرفتن نور در اتاق مناسب هستند.

تیم ترجمه نبض ما

 

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم