مواد غذایی که نباید در تعطیلات بخوریم؟

برخی افراد به سلامت تغذیه خود اهمیت نمی دهند. این افراد معمولا در موارد عادی و چه در مسافرت و تعطیلات موارد احتیاط را رعایت نمی کنند. چنانچه در سفر جاده ای و یا مقصدی هستید که از ماده غذایی آنجا اطلاعات کافی ندارید، بهتر است دور بعضی غذاها را خط بکشید.

زمان تعطیلات فرا رسیده و شما دوست دارید از سفر خود لذت برده و لحظات خوبی را سپری کنید. یکی از تجربه ها و لذت های خوب زندگی ، مصرف غذاهای لذیذ و خوشمزه است . غذاهای رنگارنگ و خوشمزه همیشه حس خوبی به فرد منتقل کرده  و به طور کلی یکی از موارد مورد علاقه در تعطیلات شمرده می شوند. اما با تمام این اوصاف به خاطر داشته باشید که در سفر از مصرف برخی ماده غذایی باید اجتناب کرده و یا احتیاط کرد زیرا ممکن است برای سلامتی شما مضر بوده و سفر شما را خراب کند.

برنامه غذایی رژیم لاغری

قارچ

یکی دیگر از ماده غذایی که در تعطیلات در مصرف آن باید احتیاط کرد، قارچ است. در برخی موارد مسافران در مناطقی اتراق کرده و این مناطق از قارچ های وحشی پوشیده شده اند.

چیدن و چشیدن قارچ های وحشی شاید تفریح مناسبی باشد اما همین تفریح می تواند برای فرد بسیار مخاطره آمیز باشد و تجربه ناخوشایندی برای او به بار آورد.

قارچ

برخی از این قارچ ها از دسته قارچ های سمی بوده و حتی خطر مرگ برای فرد به همراه دارند. مواد سمی و توهم زای این قارچ ها سبب بروز مشکلات بسیاری برای فرد می شود. این قارچ های سمی بر سیستم عصبی فرد تاثیر می گذارند.

کنسرو تن ماهی

در زمان تعطیلات بهتر است تا آنجاییکه می توانید غذاهای ساده و سنتی مصرف کرده و از مصرف غذاهای کنسرو شده پرهیز کنید. غذاهای کنسرو شده به دلیل مواد نگهدارنده آن به طور کلی مناسب نبوده و از سلامت کافی برخوردار نیستند.

یکی از مواد غذایی کنسرو شده تن ماهی است که بهتر است در هنگام سفر به خصوص کودکان آن را مصرف نکنند زیرا ممکن است به دلیل به دلیل وجود متیل جیوه و آزادساری آن، فرد دچار بیماری و مسمومیت شود.

عکس کنسرو سرطان زا

در برخی موارد، کنسرو تن ماهی در شرایط نامناسبی حفظ و نگهداری شده و یا برخی از آن ها فاسد هستند و افرادی که در دسته افراد حساس هستند می توانند  با مصرف آن دچار مشکل شوند.

پسته ، تنقلات و دمنوش

در تعطیلات بهتر است در مصرف پسته و آجیل زیاده روی نکنید. مصرف زیاد آجیل ممکن است مشکلات گوارشی و دل درد ایجاد کرده و برنامه سفر شما را به هم بریزد.

همچنین، مصرف بالای پسته هم ممکن است سبب کاهش فشار خون شدید شود. علاوه بر این در طی سفر بهتر است از مصرف دمنوش هایی که سبب کاهش فشار خون می شود اجتناب کنید.

خواص پسته برای کودکان

مصرف بیش از حد چای ترش یا دمنوش ها سبب تغییرات قابل توجهی در فشار خون سیستولیک و دیاستولیک می شود. به طور کلی در همه حال و مخصوصا در هنگام سفر هر چه مواد غذایی سالم تری مصرف کنید، از مشکلات دوری کرده و تعطیلات خوبی را به همراه خانواده  سپری خواهید کرد.

صدف خوراکی

صدف خوراکی در برخی افراد ایجاد مسمویت کرده و در اداره غذایی، آن را یکی از غذاهای پر خطر می دانند. علاوه بر این، در صدف خوراکی میکروارگانیسم‌هایی وجود دارند که ممکن است سلامت معده و یا سیستم گوارش را به خطر اندازند.

به طور کلی برخی ماده غذایی ممکن است در فرد التهاب ویروسی معده و روده ایجاد کرده و بهتر است سفر خود را با مصرف این گونه مواد غذایی به کابوس تبدیل نکنید.

نبض ما– مهناز ضحاکی

4.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم