۵ خاصیت زیبایی روغن نارگیل

برای اینکه روغن نارگیل را دوست داشته باشید دلایل زیادی وجود دارد، بهبود سلامت و زیبایی پوست با روغن نارگیل دیگر رویا نیست. خواص روغن نارگیل برای پوست و روش استفاده از روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو را در این مطلب بخوانید.

نبض ما– روغن نارگیل یکی از معدود روغن هایی است که از خواص بی شماری برخوردار بوده و در دسته روغن های بسیار پرکاربرد طبقه بندی می شود. ترکیب منحصر به فرد روغن نارگیل که شامل اسید های چرب است، می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت شما داشته باشد. این فواید شامل کاهش چربی، عملکرد بهتر مغز و سایر مزایای قابل توجه دیگرمی شود.

خواص روغن نارگیل برای پوست چرب

روغن نارگیل فواید بسیاری برای پوست دارد. بسیاری از افراد از آن برای مقاصد آرایشی و بهبود سلامت و ظاهر پوست  خود استفاده می کنند.

مطالعات بر روی افراد با پوست چرب و حساس نشان می دهد که روغن نارگیل می تواند رطوبت پوست را بهبود بخشیده و با آب رسانی به پوست، چربی پوست را تعدیل کند. . همچنین می تواند نشانه های اگزما را هم کاهش دهد.

پوست چرب

خواص روغن نارگیل برای جوش صورت

شما می توانید از روغن نارگیل برای از بین بردن جوش صورت استفاده کنید، زیرا روغن نارگیل باعث از بین بردن باکتری ها و آسیب های پوستی شده و می تواند در رفع جوش صورت موثر باشد. اسید های چرب موجود در روغن نارگیل در از بین بردن جوش مفید است.

جوش ها

خواص روغن نارگیل برای صاف شدن مو

روغن نارگیل می تواند از شما در مقابل آسیب های مو محافظت کند و مطالعات نشان داده است که روغن نارگیل حدود 20 درصد از اشعه ماوراء بنفش خورشید را مسدود می کند. روغن نارگیل به دلیل آن که حاوی اسیدهای چرب است، یک روغن مناسب برای نرم و صاف کردن مو به شمار می رود. شما می توانید روغن نارگیل و زیتون را با هم مخلوط کرده و از آن برای صاف کردن مو استفاده کنید.

بهترین روغن برای پر پشت شدن مو

رشد سریع مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل در رشد سریع مو بسیار موثر است زیرا باعث تقویت ریشه مو و استحکام مو می شود. ویتامین ها و مواد مغذی موجود در روغن نارگیل خواص معجزه آسایی برای رشد مو دارد که باعث سالم ماندن مو و رشد مجدد تارهای از دست رفته می شود.

طرز استفاده روغن نارگیل برای جلوگیری از ریزش مو

روغن نارگیل علاوه بر اسیدهای چرب و ویتامین ها، حاوی آهن و پتاسیم بوده و در جلوگیری از ریزش مو اثرات قابل توجهی دارد. شما می توانید از روغن نارگیل برای حفظ موهای خود استفاده کنید.

برای این کار، مقداری روغن نارگیل را گرم کرده و به کف سر خود زده و به آرامی ماساژ دهید. پس از 30 دقیقه سر را بشویید.

عکس روغن نارگیل

مضرات روغن نارگیل

اسیدهای چرب اشباع شده معمولا برای سلامتی ما بد است. چربی ها می توانند در بدن ما تجمع پیدا کنند و باعث انسداد شریان ها شوند. این چربی ها می توانند به دیواره های شریانی ما نفوذ کرده و با تنگ کردن دیواره شریان ها باعث افزایش فشار خون شوند.

اگر چه مضرات روغن نارگیل نادر است، اما در موارد بسیار نادر، ممکن است در برخی از افراد، واکنش آلرژیک و آنافیلاکسی جدی ایجاد کند. این مشکل، یک واکنش آلرژیک ناگهانی و شدید در کل بدن است که می تواند به طور بالقوه خطرناک باشد.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

4.5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید