نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس

پس از انجام روش های زیبایی، خوابیدن بعد از بوتاکس و استراحت کردن طبیعی است اما پس از بوتاکس باید مواردی را رعایت کنید تا باعث بهبودی سریع تر شما شود.

گاهی اوقات، شما با دراز کشیدن و یا خوابیدن بعد از بوتاکس ممکن است دچار حالت تهوع شده و یا نتایج منفی دیگر، شما را تحت تاثیر قرار دهد. روش زیبایی بوتاکس اغلب در صبح یا بعد از ظهر انجام می شود تا فرد همان شب بتواند استراحت کند.

تزریق بوتاکس معمولا برای از بین بردن خطوط عمیق پوست به کار می رود. در روش بوتاکس با استفاده از تزریق زیر پوستی، آن ناحیه از پوست بی حس شده و باعث از بین رفتن چین و چروک می شود. با این روش، ظاهر پوست جوان تر و زیباتر شده و از پوستی زیبا برخوردار خواهید شد.

رایج‌ترین بوتاکس‌ها، بوتاکس پیشانی، بوتاکس زیر چشم، بوتاکس واژن و بوتاکس لب است. در روش زیبایی بوتاکس مانند روش های زیبایی دیگر، باید مراقبت های لازم انجام شود تا مشکلی ایجاد نشده و نتایج بهتری به دست آید. یکی از مواردی که باید بعد از بوتاکس رعایت کنید، نحوه خوابیدن بعد از بوتاکس است.

مراقبت های بعد از بوتاکس

خوشبختانه زمان بهبودی از دریافت تزریق بوتاکس نسبتاً کوتاه است. شما می توانید اکثر فعالیت های روزانه را به محض ترک قرار ملاقات خود از سر بگیرید. در اینجا برخی از نکات کلی برای مراقبت بعد از بوتاکس ارائه می‌کنیم:

احساسات خود را با صورت نشان دهید

با انجام تمرینات صورت مانند اخم کردن ، لبخند زدن و بالا بردن ابروها ممکن است نتایج مطلوبی از درمان را تسریع کنید. همچنین می تواند به کار بردن بوتاکس در عضلات صحیح کمک کند.

از ایجاد فشار روی صورت خودداری کنید

یکی از مراقبتهای بعد از بوتاکس فشار نیاوردن روی صورت است. کاهش فشار در مورد خوابیدن بلکه به طور کلی در طول روز نیز اعمال می شود. برای 24 ساعت اول سعی کنید از مالش صورت خود و همچنین پوشیدن لوازم جانبی مانند کلاه و عینک خودداری کنید زیرا اینها می توانند به تزریق فشار بیاورند و در نتیجه توزیع ناموزون ایجاد شود. از آنجا که ماساژهای کامل بدن شما را مجبور می کند که به صورت روبرو دراز بکشید ، ماساژ رفتن خود را یا به تعویق بیندازید و یا زودتر از بوتاکس بروید.

از هرگونه تماس جسمی با صورت خودداری کنید

همانطور که می دانید لمس کردن چین و چروک ها و خطوط در پوست شما احساس لزجی می‌دهد. به مدت حداقل ۲۴ ساعت از ماساژ و مالیدن صورت خود بپرهیزید.

ورزش سبک کاملاً خوب است

در حالی که شما باید از فعالیت های سخت مانند تمرین های وزنه برداری یا تمریناتی که فشار زیادی می‌آورد، مانند یوگا یا پیلاتس ، اجتناب کنید، حفظ روال بدنی و راه رفتن سبک کاملاً قابل قبول است.

از گرمای شدید خودداری کنید

هرگز چیز گرمی را مستقیماً در محل تزریق خود قرار ندهید و از مکانهایی که ممکن است در شرایط بسیار گرم مانند اتاقهای برنزه کردن ، سونا و اتاقهای بخار قرار بگیرید خودداری کنید. گرما باعث می شود که سم بوتولینوم قابل انعطاف پذیری بیشتری شود در نتیجه این ماده در مناطق دیگر گسترش یابد.

از کرم شب احیا کننده استفاده کنید

بوتاکس هنگام ارتقاء پوست ، نباید در زرادخانه شما باشد. یک کرم شب باید جدا از هر روال مراقبت از پوست برای کمک به حفظ چین و چروک پوست در هنگام خواب باشد.

بعد از بوتاکس چند ساعت نباید خوابید

برای خوابیدن بعد از بوتاکس از آنجایی که جذب مواد تزریقی بوتاکس نیاز به زمان دارد، شما باید حداقل چهار ساعت پس از بوتاکس صبر کرده و سپس می توانید برای استراحت، بخوابید.

چرا بعد از بوتاکس نباید خوابید

وقتی به میزان طولانی دراز می‌کشید یا خم می‌شوید، نیروی جاذبه روی بدن شما اثر کرده و می تواند باعث تغییر بوتاکس شود. حرکات اندک ممکن است خیلی اثر گذار نباشد، با این حال اگر شدید باشد ، عوارض جانبی می تواند شامل افتادگی پلک ها یا دیپلوپیا (دید مضاعف) باشد. اگر بعد از بوتاکس مستقیماً روی صورت خود بخوابید، دچار افتادگی پلک یا دید مضاعف می‌شوید. در این صورت سه ماه یا حتی بیشتر می‌تواند طول بکشد تا این عوارض از بین بروند!

طرز خوابیدن بعد از بوتاکس

چگونگی خوابیدن بعد از بوتاکس سوالی است که به طور معمول یک سوال مشترک در بین بیمارانی است که بوتاکس انجام داده اند. برای جلوگیری از هر گونه اختلال در الگوی خواب، یک زمان مناسب و معین را برای استراحت در نظر گرفته و تا چند شب پس از بوتاکس در همین ساعت استراحت کنید.

علاوه بر این، هنگام خوابیدن بعد از بوتاکس باید موارد زیر را رعایت کنید تا مشکلی ایجاد نشود:

  • سر خود را بالا نگه دارید.
  • از حرکت زیاد هنگام استراحت اجتناب کنید.
  • توصیه می شود از کمپرس یخ استفاده نکنید.
بهترین مواردی که می توانید در چهار ساعت اول پس از بوتاکس انجام دهید، استراحت کردن به حالت نشسته است.

چه زمانی بهترین زمان برای دریافت بوتاکس است؟

روش بوتاکس بسته به نوع و محل انجام آن، معمولا در طی روز انجام شده و زمان آن هم بستگی به نوع بوتاکس دارد. تقریبا تمام افرادی که بوتاکس انجام می دهند پس از آن ممکن است دچار تورم و کبودی در ناحیه بوتاکس شوند.

معمولا دستورالعمل های لازم پس از بوتاکس توسط پزشک متخصص به بیمار ارائه شده و زمان و روش استراحت را برای افراد توضیح می دهند.

بهترین زمان انجام بوتاکس:

  • روزی که فعالیت کمتری دارید
  • صبح یا اوایل بعد از ظهر

برای انجام بوتاکس بهتر است زمانبندی لازم را انجام داده و موارد مربوط به خوابیدن بعد از بوتاکس را در نظر بگیرید.

ایا بعد از بوتاکس میتوان صورت را شست

ایا بعد از بوتاکس میتوان صورت را شست

شستن صورت و یا دوش گرفتن پس از بوتاکس ضرری ندارد. اما در نظر داشته باشید که این درجه حرارت آب است که می تواند نتایج منفی برای شما به همراه داشته باشد. شستن صورت با آب داغ به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

گرمای آب موجب افزایش جریان خون به صورت شما شده و باعث می شود که ناحیه تزریق بوتاکس دچار تغییر شده و اثرات نامناسبی روی پوست شما ایجاد کند.

پس از بوتاکس از انجام موارد زیر خودداری کنید:

  • خیساندن بدن و یا صورت در آب داغ یا گرم
  • نشستن در دوش بخار
  • شستن صورت با آب گرم

باید توجه کنید که بخار هم مانند آب داغ می تواند تاثیرات بدی در نواحی بوتاکس داشته و موجب تغییر بوتاکس شود.

چند روز بعد از بوتاکس میتوان صورت را شست

برای شستشوی صورت بعد از بوتاکس باید صبر کنید. 24 ساعت اول پس از بوتاکس مهمترین زمانی است که بهتر است موارد احتیاطی را رعایت کنید. در طول این مدت، بوتاکس می تواند در بخش های مختلف دچار تغییر شده و یا به ثبات برسد. خوشبختانه، این حالت تنها یک روز طول می کشد و شما می توانید یک روز پس از روش بوتاکس صورت خود را شسته و دوش بگیرید.

 

اما به خاطر داشته باشید که هنگام شستن صورت، هیچ فشاری روی صورت وارد نیاورده و یا آن را ماساژ ندهید. در غیر این صورت، پوست شما دچار تغییر شکل و یا تورم می شود.

بهترین راه شستن صورت بعد از بوتاکس

پس از بوتاکس برای شستن صورت باید مواردی را رعایت کنید. اگر چه روش بوتاکس و تزریق، زمان زیادی طول نمی کشد، اما این نکته را به خاطر داشته باشید که پس از بوتاکس، معمولا باید زمان زیادی را صرف مراقبت از خود کنید.

برای جلوگیری از تورم و یا هر نوع تغییر ناخوشایند پس از بوتاکس موارد زیر را رعایت کنید:

  • برای جلوگیری از تورم، آب را با فشار روی پوست خود اعمال نکنید
  • برای جلوگیری از تغییر بوتاکس، تنها از آب سرد یا ولرم استفاده کنید.
  • برای استراحت کردن، روی ناحیه بوتاکس فشار وارد نیاورید

با رعایت موارد مراقبتی، شما می توانید دوره بهبودی را به خوبی طی کرده و به بهترین نتیجه مطلوب برسید. پس از طی دوره تعیین شده، شما می توانید به طور معمول مراقبت های پوستی را انجام دهید.

4/5 - (21 امتیاز)
منبع myersplasticsurgery sleepflawless

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید