دلیل ابتلاء به سندروم تخمدان پلی کیستیک

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به دلیل اصلی ابتلای زنان به سندروم تخمدان پلی کیستیک گفت: زمانی که در چرخه تخمدان، غده هیپوفیز و یا داخل رحم مشکلی به وجود آید در این صورت فرد ممکن است دچار بیماری‌های تخمدان شود.

مهران زمان‌زاده د در ارتباط با مشکلات و بیماری‌های تخمدان اظهار داشت: زمانی که در چرخه تخمدان، غده هیپوفیز و یا داخل رحم مشکلی به وجود آید در این صورت فرد ممکن است دچار بیماری‌های تخمدان و یا سندروم تخمدان پلی کیستیک شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که سبب تداخل در چرخه کار تخمدان، رحم و غده هیپوفیز می‌شود، گفت: چاقی از علل عمده این مسئله است چرا که چربی بدن افراد چاق می‌تواند باعث زیاد شدن هورمون استروژن و هورمون‌های مردانه شود.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی افزود: علت‌های ژنتیکی، استرس روحی، مشکلات بیماری انسولین و دیابت، بیماری‌های تیروئیدی و مشکلات غده فوق کلیوی از دیگر مسائلی بوده که سبب تداخل در چرخه تخمدان، رحم و هپیوفیز می‌شود.

زمان‌زاده با اشاره به تأثیر تومورهای مغزی و بیماری عفونی و میکروبی لگن و رحم در ایجاد اختلال چرخه تخمدان، رحم و هپیوفیز گفت: برخی از داروها می‌توانند سبب عملکرد نادرست تخمدان شود و اولین و مهم‌ترین نشانه‌ای که می‌توانیم بفهمیم فرد دچار مشکلات تخمدانی و یا سندروم تخمدان پلی کیستیک شده است نامنظم شدن شدید قاعدگی است.

وی ادامه داد: از شایع‌ترین مشکلات تخمدانی، تنبلی تخمدان (PCO) یا سندروم تخمدان پلی کیستیک است.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی خاطرنشان کرد: در کم‌کاری تیروئید تنبلی تخمدان یا PCO دیده می‌‌شود و روند درمان آن حداقل 6 ماه تا یک سال به طول می‌انجامد. همچنین اثرات درمان حدود یک سال بعد از شروع درمان مشخص می‌شود.

زمان‌زاده تأکید کرد:‌ افراد چاق باید وزن خود را کاهش دهند چرا که کاهش وزن در درمان PCO یا سندروم تخمدان پلی کیستیک بسیار مؤثر است.

منبع : سلامانه

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. زهرا می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه تقریبا ۱۵سالم بود که جوش های بزرگ زدم سونوگرافی انجام دادم کیست داشتم تقریبا یه سال دفاستون خوردم بعد دکتر قرصم رو عوض کرد سیپروترون خوردم دیدم جوش هام دوباره برگشتن الان رو چونه ام بیستایی جوش کوچیک چرکی زده علاوه بر جوشای بزرگ رو صورتم پیشنهاد شما چیه؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید