اهمیت مراجعه به پزشک در روزهای خطرناک بعد از کرونا

اهمیت مراجعه به پزشک در روزهای خطرناک بعد از کرونا

پزشک خوب وب‌سایتی است که در زمینه‌ی جستجو و رزرو اینترنتی روانشناس، پزشک، متخصص مغز و اعصاب، متخصص گوش حلق بینی و سایر متخصصین بر اساس شهر، منطقه و… فعالیت می‌نماید. در حال حاضر و بعد از به وجود آمدن شرایط پاندمی کرونا یکی از زمینه‌هایی که ارائه خدمات آنلاین اینترنتی در آن به شدت محسوس بوده و نیاز است مربوط به حوزه درمان و پزشکی می‌باشد. این بستر امکان دسترسی به خدمات پزشکی را برای تمام افراد جامعه از هر نقطه از کشور به سهولت فراهم می‌آورد. اگر از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید در روزهای بعد از کرونا بدون دردسر برای درمان یا چک آپ از یک متخصص خبره و تایید شده توسط بیماران وقت بگیرید و علاقه‌ای به مراجعه حضوری به کینیک و یا مطب ندارید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا به انتها بخوانید.

 

پزشک خوب کیست؟

پزشک به عنوان یک متخصص مغز و اعصاب، متخصص گوش حلق بینی و یا هر تخصص دیگر به یکی از ارزشمندترین حرفه‌های خدمت رسانی به سایر انسان‌ها مشغول هستند. قابلیت و توانایی علمی پزشک از مهم‌ترین دلایل اعتماد بیمار به پزشک است؛ اما آنچه بیمار به آن نیاز دارد تنها تجربه و مهارت علمی پزشک نیست؛ بلکه پزشکی مستلزم مهارت پزشک در استفاده از تکنیک‌های درمانی، انجام تست‌های تشخیصی و… متناسب با نیاز بیمار است. ویژگی‌ای که یک پزشک را به طبیبی ماهر تبدیل می‌کند تلفیق علم و دانش پزشکی با هنر طبابت است. این دو کامل کننده یکدیگر هستند. شناخت همه ویژگی‌های مثبت و بارز یک پزشک خوب متناسب با هر عارضه برای هر بیماری کاری دشوار می‌باشد. حتی ممکن است شخص با یک پزشک بی‌حوصله و یا بی‌تفاوت نسبت به بیمار مواجه شود، که به یقین در این شرایط، پزشک موفق به کسب اطلاعات مفید از بیمار و درمان قطعی او نخواهد شد. با اطلاع از این شرایط، مجموعه‌هایی مانند وب‌سایت پزشک خوب به معرفی پزشکان مجرب با ویژگی‌های بارز پرداخته‌اند.

مزیت و برتری پزشکان معرفی شده در پزشک خوب

یک پزشک متخصص علاوه بر دانش و آگاهی کافی و به روز، مهارت در تشخیص، شناخت و به کار گیری انواع متد و روش‌های درمانی موثر که از ویژگی‌های مهم و در واقع لازم در پرداختن به حرفه پزشکی است، باید دارای مهارت‌های ارتباطی قوی، توجه به نیاز بیمار، مسلط به خود، خونسرد و تسلی دهنده، با وجدان و وظیفه شناس نیز باشد.

بر اساس اصول اخلاق پزشکی عملکرد پزشک نباید هیچ نوع صدمه غیرمستقیم به لحاظ روحی از طریق یک اقدام غلط و یا غفلت از شرایط روحی را به بیمار برساند. کلیه تلاش‌های صورت گرفته جهت درمان بیمار باید به نفع بیمار باشد و این حق هر بیمار است که توسط پزشک در یک استاندارد قابل قبول و مناسب که احتمال هر نوع آسیب رسانی به او را به حداقل می‌رساند، مورد درمان قرار گیرد.

اصل دیگری که در راستای اخلاق پزشکی به آن توجه شده و مطرح است، در حوزه پزشکی معمولا به صورت نوعی انصاف مطرح می‌شود و اشاره به توزیع عادلانه و منصفانه خدمات رسانی دارد. در اینجا نیز همه یکسان هستند و لذا باید از درمان برابر، بهره‌مند شوند. همه بیماران پزشکی را ترجیح می‌دهند که بدون توجه به موقعیت اجتماعی و اقتصادی بیماران با آن‌ها یکسان برخورد کند. این امکان در پزشکی آنلاین فراهم آمده است. این پزشکان حامی بیماران خود بوده و برای حمایت از بیمار از قدرت دانش و مهارت ارتباطی خود استفاده می‌کنند. به این ترتیب در حالی که به بیمار با هر سطحی از دانش و سواد احترام می‌گذارند، بهترین و موثرترین راهکار را برای درمان بیمار به کار می‌گیرند. پزشکان به هنگام پرسش از بیمار ادب را رعایت می‌کنند و به او اجازه می‌دهند راحت صحبت کرده و خود پزشک به دقت به شرح حال بیمار گوش می‌دهد؛ چرا که نحوه رفتار پزشک در شرح بیماری از سوی بیمار دخالت دارد. پزشک خشن و غیرعلاقمند به بیمار، ممکن است در آنالیز اطلاعات بالینی و یافتن راه حل مشکل موفق نباشد.

خدمات قابل ارائه توسط متخصص مغز و اعصاب در پزشک خوب

یک نورولوژیست یا همان متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که در زمینه تشخیص، درمان و مدیریت اختلالات مغزی و سیستم‌های عصبی از جمله بیماری آمیوتروفیک (ALS)، تشنج و صرع، میگرن، مولتیپل اسکلروزیس یا همان ام اس ( MS)، بیماری پارکینسون، سکته مغزی، انواع سر درد، سرگیجه و اختلال تعادل، اختلال بینایی و دو بینی، گزگز و بی‌حسی دست و پا، اختلال تکلم، اختلال خواب و بی خوابی، آلزایمر، تنگی عروق مغزی و… تخصص دارد. شایع‌ترین و ساده‌ترین بیماری مربوط به واحد مغز و اعصاب بدن انواع سردرد و میگرن بوده که یک بیماری عصبی است و می‌تواند باعث ایجاد علائم زیادی شود. این بیماری معمولاً با سردردهای شدید و ناتوان‌کننده بروز یافته و خود را نشان می‌دهد. علائم آن می‌تواند شامل تهوع، استفراغ، مشکل تکلم، بی‌حسی یا سوزن سوزن شدن صورت، حساسیت به نور و صدا و… باشد. به طور کلی متخصص به هر نوع بیماری که بر روی سیستم عصبی و مغزی بیمار تاثیر گذاشته باشد، خدمات درمانی انجام می‌دهد. پزشک خوب از لیست جامعی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب در هر منطقه و شهر در تمام نقاط کشور را انتخاب و ارائه کرده است.

خدمات قابل ارائه توسط متخصص گوش حلق بینی در پزشک خوب

در زمینه انواع امراض و بیماری گوش و حلق و بینی، متخصص گوش حلق بینی خدمات مربوط به جراحی پلاستیک بینی و صورت، درمان سر و گردن، درمان سینوس، جراحی حنجره (لارنکس)، جراحی گوش و قاعده جمجمه (اتولوژی)، گوش و حلق و بینی (ENT)، جراحی بینی و سینوس (آندوسکوپیک سینوس) و… را ارائه می‌کند. به کمک پزشک خوب، بیماران می‌توانند به شکل تلفنی و یا اینترنتی از متخصصین این حوزه مشاوره  دریافت نمایند.

کلام آخر

امروزه با گسترش روزافزون ابزار تکنولوژیک و در حال حاضر با همه گیر شدن پاندمی کرونا، پای خدمات پزشکی نیز به انواع پلتفرم موجود در اینترنت باز شده است. وب‌سایت پزشک خوب تمرکز اصلی مجموعه خود را بر افزایش کیفیت خدمات ارائه شده پزشکی به بیماران عزیز و ارجاع آنها به متخصصینی معطوف کرده است که تبحر لازم در زمینه تجویز روش‌های تشخیصی و اتخاذ روش‌های درمانی ضروری را دارند. پس اگر به دنبال مجموعه‌ای از بهترین و مجرب‌ترین گروه پزشکان متخصص مغز و اعصاب و متخصص گوش حلق بینی کشور هستید، کافی است به سایت پزشک خوب مراجعه کنید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید