پیشگیری از کرونا با چند راهکار ساده و ارزان برای همه

در دنیای پر از استرس امروزی برای هجوم ویروس کرونا، با چند راهکار ساده و ارزان، از خودت محافظت کن!

پیشگیری از کرونا برای افراد مسن و افرادی که بیماری های زمینه ای خاصی مانند بیماری قلبی یا ریوی یا دیابت دارند، بسیار ضروری است. این گروه از افراد به شدت در معرض خطر ابتلا به نوع شدید از از بیماری کووید 19 یا COVID-19 قرار دارند.

شما به عنوان فردی از این جامعه باید بدانید که چگونه در این روزهای پر خطر، در راستای اینکه به فعالیت های روزانه خود می پردازید، بهتر و بیشتر از سلامتی خود مراقبت کنید. این مسئله مهم برای تمام گروه های سنی وجود دارد. بنابراین لازم می دانیم به عنوان عضوی از جامعه، نکاتی را خاطرنشان سازیم که به شما کمک می کند در پیشگیری از کرونا موفق تر باشید.

 

 مهم ترین نکات پیشگیری از کرونا که هر فرد باید بداند

پیشگیری از کرونا

-شما باید بدانید که کرونا ویروس چگونه گسترش پیدا می کند!

در حال حاضر هیچ واکسنی برای جلوگیری از بیماری ویروس کرونا وجود ندارد. بهترین راه پیشگیری از کرونا اجتناب از قرار گرفتن در معرض این ویروس است. تجربه ثابت کرده است که این ویروس عمدتاً از فردی به فرد دیگر منتقل می شود. اگر افراد از فاصله بسیار نزدیک به یکدیگر در تماس باشند، خطر ابتلا به این ویروس بسیار بیشتر خواهد بود.

کرونا ویروس از طریق قطرات تنفسی فرد مبتلا هنگام سرفه کردن، عطسه یا گفتگو منتقل می شود. این قطرات می توانند در اطراف دهان یا بینی افرادی که در نزدیکی آنها هستند منتشر شوند و یا در ریه های آن ها هنگام تنفس هوا جای بگیرند. برخی مطالعات اخیر حاکی از آن است که کووید 19 ممکن است توسط افرادی که علائمی از خود نشان نمی دهند، منتشر شود.

تمام این موارد در حالی می تواند به پیشگیری از کرونا کمک کند که از تمام افراد در این زمینه بسیار محتاط باشند و از بهترین ماسک بهداشتی با کیفیت بالا استفاده کنند. خرید ماسک بهداشتی یکبار مصرف باید از مراکز معتبر انجام شود. ماسک هایی که با رعایت نکات استاندارد تولید شده اند برای این منظور، بهترین انتخاب هستند.

 

2-راهکارهای ساده و بدون هزینه در پیشگیری از کرونا که همه افراد می توانند انجام دهند

علاوه بر خرید بهترین ماسک بهداشتی یکبار مصرف برای پیشگیری از کرونا، موارد دیگری هم وجود دارند که بدون هیچ هزینه ای و بسیار ساده، در محل کار و در خانه می توان آن را انجام داد. این راهکارها برای تمام گروه های سنی توصیه می شوند:

الف)دستان خود را مرتبا بشویید ( دستان خود را حداقل به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید؛ به خصوص پس از حضور در یک مکان عمومی یا پس از سرفه یا عطسه.) شستن دست ها مخصوصاً در موارد زیر بسیار مهم است:

  • قبل از خوردن یا تهیه غذا
  • قبل از تماس دست ها با صورت
  • بعد از استفاده از سرویس بهداشتی
  • پس از ترک یک مکان عمومی
  • بعد از سرفه یا عطسه
  • پس از دست زدن به ماسک بهداشتی روی صورت
  • بعد از تعویض پوشک بچه
  • پس از مراقبت از فرد بیمار (بخصوص افراد مبتلا به بیماری کرونا)

**نکته ای که نباید فراموش کنید: اگر آب و صابون یا مایع شوینده و تمیز کننده دست به راحتی در دسترس نیست، از محلول ضد عفونی کننده دست که حداقل 60٪ الکل دارد استفاده کنید. تمام سطوح دستان خود را پوشش دهید. از دست زدن به چشم، بینی و دهان خود خودداری کنید.

 

ب)برای پیشگیری از کرونا حتماً و حتماً از ماسک بهداشتی استفاده کنید:

وقتی در نزدیکی دیگران هستید، دهان و بینی خود را با ماسک بهداشتی بپوشانید. حتی اگر به بیماری کووید 19 مبتلا نیستید، باید ماسک استفاده کنید. ماسک زدن در پیشگیری از کرونا بسیار مؤثر است و برای تمام افراد جامعه حتی کودکان هم توصیه می شود.

فراموش نکنید که از ماسک برای کودکان خردسال زیر 2 سال، کسانی که مشکلات تنفسی و تنگی نفس دارد یا ناتوان هستند روی صورت آنها قرار دهید. سعی کنید از بهترین ماسک بهداشتی  استفاده کنید. در حال حاضر، ماسک های جراحی و ماسک های تنفسی N95، نمونه های مهمی هستند که بسیار کارآمدتر می باشند. برای افرادی که با مراکز درمانی و پزشکی سروکار دارند، این ماسک ها در پیشگیری از کرونا مفید است.

 

3-مراقبت سلامتی و وضعیت طبیعی بدن خود باشید:

سلامتی بدن و وضعیت طبیعی خود را روزانه کنترل کنید. در مورد علائم ابتلا به کرونا ویروس، هوشیار باشید. علائم تب، سرفه، تنگی نفس یا سایر علائم را به دقت بشناسید. در صورت بروز علائم، دمای بدن خود را پایین بیاورید. در صورت تشدید علائم باید به سرعت به مراکز مربوط به کنترل این بیماری مراجعه کنید.

برای تمام افراد جامعه لازم است که برای پیشگیری از کرونا در فصل سرما از ابتلا به آنفلوآنزا خود را در امان دارند. به احتمال زیاد ویروس های آنفولانزا و ویروسی که باعث کرونا ویروس می شود هم در پاییز و هم در زمستان گسترش می یابد.

همیشه هنگام سرفه یا عطسه دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانید. بافت های استفاده شده را در سطل زباله بیندازید. دست خود را بلافاصله حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. سطوح را همیشه و روزانه تمیز و ضد عفونی کنید. میز کار، کلید برق، پریزها، دستگیره ها، تلفن، صفحه کلید رایانه، موس، سرویس های بهداشتی و شیرآلات و …، را همیشه تمیز و ضد عفونی کنید.

برای  سطوح کثیف و آلوده، ابتدا آنها را تمیز کنید. قبل از ضد عفونی کردن باید از مواد شوینده یا آب و صابون استفاده کنید. سپس، از یک ضد عفونی کننده خانگی استفاده کنید. مایع دستشویی آرومکس، یک محصول متفاوت و با کیفیت است که می تواند در پیشگیری از کرونا بسیار به بهداشت فردی کمک کند.

 

بهترین ماسک صورت برای پیشگیری از کرونا چیست؟

بهترین ماسک صورت

ماسک های بهداشتی برای صورت یک روش ساده برای پیشگیری از کرونا و نجات جان افراد است. ثابت شده است که استفاده از ماسک صورت در مکان های عمومی باعث کاهش شیوع کووید 19 می شود، زیرا برخی از افراد، بدون نشان دادن علائم می توانند ویروس را منتشر کنند. با این حال، برخی از ماسک های یکبار مصرف نسبت به سایر مدل های ماسک، بهتر و مؤثرتر هستند.

1-ماسک های پارچه ای برای پیشگیری از کرونا:

ماسک های پارچه ای قطرات خروجی از سیستم تنفس و دهانی را هنگام عطسه، سرفه یا حرف زدن به دام می اندازند. این ماسک ها می توانند شیوع ویروس ها را کاهش دهند. خرید ماسک پارچه ای، راحت و ساده است و می توان آنها را شست و مجدد استفاده کرد. اگر ماسک پارچه ای خیس یا کثیف شود، یک ماسک تمیز بردارید. این ماسک ها را نباید با سایر افراد به اشتراک بگذارید. در حال حاضر، ماسک بهداشتی کودک و بزرگسالان هم می توانند از جنس پارچه تهیه شوند.

2-ماسک های یکبار مصرف جراحی برای پیشگیری از کرونا:

ماسک های جراحی – که ماسک های پزشکی نیز نامیده می شوند – از نوع ماسک کم ضخامت و یکبار مصرف هستند. این ماسک ها از بینی و دهان در برابر تماس با قطرات، ذرات معلق و میکروب ها محافظت می کنند. این ماسک ها همچنین قادرند ذرات بزرگ موجود در هوا را فیلتر کنند. با استفاده از ماسک های جراحی می توانید مطمئن باشید که قطره ها در اطراف پخش نمی شوند. این ماسک ها یکبار مصرف هستند.

3-ماسک های N95 برای پیشگیری از کرونا:

ماسک های N95 قدرت محافظت کنندگی بالاتری نسبت به ماسک جراحی یا ماسک پارچه ای دارند؛ زیرا هنگام نفس کشیدن فرد، ماسک ها می توانند ذرات بزرگ و کوچک را فیلتر کنند. علت نامگذاری این ماسک به این کد این است که برای جلوگیری از 95٪ ذراتی که ممکن است با صورت شما تماس داشته باشند، طراحی شده اند. این ماسک ها برای استفاده عمومی نیستند و عموماً برای کارمندان بیمارستان و مراکز بهداشتی و پرخطر به کار می روند. این ماسک را می توان بهترین مدل ماسک برای پیشگیری از کرونا دانست.

4-ماسک بهداشتی دریچه دار برای پیشگیری از کرونا:

استفاده از ماسک های دریچه دار برای پیشگیری از کرونا، تا حدی بحث برانگیز است. برخی گفته اند این ماسک ها تنفس را بهتر می کنند اما به لحاظ دریچه، ممکن است ویروس فرد بیمار را به محیط اطراف منتقل سازند. در برخی از کشورها استفاده از ماسک های دریچه دار ممنوع اعلام شده است.

 

خرید پک بهداشتی برای پیشگیری از کرونا

با نکات و راهکارهای مهمی که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم بی تردید تا کنون به این نکته پی برده اید که مراقبت های فردی و رعایت بهداشت فردی برای همه افراد جامعه و همه گروه های سنی تا چه اندازه اهمیت دارد. برای پیشگیری از کرونا، همه افراد باید با هم همکاری کنند. خرید بهترین ماسک بهداشتی یکبار مصرف، خرید ماسک کودک، خرید مایع دستشویی مناسب، محلول ضد عفونی کننده حاوی الکل، شستن دست و صورت به صورت مستمر، بهترین و ارزان ترین راهکارهایی هستند که به پیشگیری از کرونا و حفظ سلامت شخص و تمام افراد جامعه کمک می کنند.

داروخانه اینترنتی “نسخه اول” به عنوان یک مرکز خرید دارو آنلاین در اصفهان، این فرصت را برای تمام عزیزان فرآهم ساخته است تا محصولات بهداشتی و مراقبت فردی را برای پیشگیری از کرونا با قیمت مناسب و با بهترین کیفیت تهیه کنند. این مرکز تخصصی آماده مشاوره رایگان کالای سلامت به شما عزیزان می باشد.

منبع: سایت نسخه اول

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید