بهترین شیر خشک برای تپل شدن نوزاد

یافتن بهترین شیر خشک برای چاقی نوزاد دغدغه بسیاری از مادران است. این که بهترین شیر خشک برای وزن گیری با کم­ترین حساسیت‌­های ممکن برای شیرخوار و نیز قیمت مناسب کدام است؟ سوالی است که از سوی مادران به کرات در موتورهای جستجوگر سرچ می‌­شود. وقتی نوزاد به هر دلیلی از شیر مادر محروم باشد، باید جایگزینی مناسب برای تغذیه او پیدا کرد. جایگزینی که هم ویتامین‌­های لازم را به بدن شیرخوار برساند و هم آلرژیک نباشد. البته بهتر است بدانید گاهی حتی نوزادنی که از شیر مادر تغذیه می‌­کنند هم در وزن­گیری دچار مشکل هستند. از این رو به توصیه پزشک و به صلاحدید مادر، استفاده از شیر خشک برای چاقی در برنامه غذایی نوزاد گنجانده می‌­شود.

چرا استفاده از شیرخشک؟

درست است که هیچ غذایی نمی‌­تواند جایگزین شیر مادر برای کودک شود، اما در بعضی مواقع  مانند ابتلای نوزاد به مشکلات کولیکی و یا رفلاکس حاد معده و یا بیماری­‌هایی که موجب می‌­شود شیر مادر طعم مطلوبی نداشته باشد و یا مادر فاقد شیر برای نوزادش باشد، شیر خشک به عنوان غذای اصلی و گاها به عنوان مکمل غذایی در کنار شیر مادر تجویز می‌­شود. معمولا کودکانی که با مشکلات کولیکی و رفلاکس مواجهند، با خوردن شیر مادر دچار مشکل می­‌شوند. این کودکان زمانی که اصطلاحا به غذا می­‌افتند، هم‌چنان بد غذا هستند و از خوردن لعاب برنج و فرنی و حریره بادام و سایر غذاهایی که متناسب سنشان است و برای وزن گیری مناسب است، امتناع می­‌کنند. در این مرحله باید با یافتن بهترین شیر خشک برای وزن گیری ویتامین‌­های لازم را به بدن نوزاد رساند و چرخه رشد او را تکمیل کرد. نوزادان از زمانی که شروع به حرکت و جنب و جوش می­‌کنند، نیاز به دریافت مواد غذایی بیشتری دارند. در این حال اگر به اندازه کافی تغذیه نشوند و کالری­‌های مورد نیاز را دریافت نکنند با افت شدید وزن مواجه خواهند شد. از این رو مادران در انتخاب بهترین شیر خشک برای چاقی باید بسیار دقت کنند.

بهترین شیر خشک برای وزن گیری باید چه ویژگی­‌هایی داشته باشد؟

اگر به دنبال شیر خشکی هستید که برای تمامی نوزادان کارآمد باشد، باید به شما بگوییم هرگز به نتیجه نخواهید رسید، چون بهترین برای هر نوزادی با نوزاد دیگر متفاوت است. اما برخی شیر خشک ها به سبب فرمولاسیون خاصی که در آ‌‌ن‌­ها رعایت می‌­شود، نزد خانواده­ها از محبوبیت بیشتری برخوردارند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. اینک با هم ویژگی­‌هایی را که شیر خشک‌­­ها به ویژه شیر خشک برای چاقی باید دارا باشد، مرور می­‌کنیم:

  • کالری‌­های مورد نیاز بدن نوزاد را تامین کند

توجه داشته باشید که بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد باید حاوی کالری­‌های مورد نیاز برای رشد نوزادان باشد و از لحاظ تامین چگالی انرژی، کالری نزدیک به شیر مادر و با کیفیت بالا داشته باشد.

  • برای نوزاد قابل هضم باشد

نوزادان معمولا شیر را با چند ضربه کوچک در پشت خود و زدن آروغ هضم می­‌کنند. اگر این اتفاق نیفتاد مصرف شیر خشک برای چاقی برایشان سنگین است و موجب دل درد و ناراحتی آنان خواهد شد. بنابراین اگر دفعات اولی است که از یک شیر خشک استفاده می‌­کنید حتما به حالات نوزاد دقت کنید.

  • حاوی ویتامین‌­های مفید باشد

مصرف شیر خشک برای چاقی برای وزن گیری و رسیدن به یک رشد ایده­آل برای نوزاد است. دقت داشته باشید که شیر خشک مصرفی سرشار از ویتامین­‌های مفید برای رشد نوزادتان باشد.

  • باعث اسهال و یا یبوست مزمن در نوزاد نشود

محتوای پوشک نوزادی که شیر خشک مصرف می­‌کند را به خصوص در روزهای نخست استفاده از شیر خشک و یا تغییر شیر خشک به دقت تحت نظر داشته باشید. حتی اگر از بهترین شیر خشک برای وزن گیری هم استفاده می­‌کنید توجه داشته باشید که شیرخشک نباید موجب اسهال شدید و یا یبوست مزمن در نوزادتان شود.

  • موجب بی­قراری در نوزاد نشود

نوزادی که مدام بی­قراری می­کند و ناراحت است، ممکن است با کولیک درگیر باشد و رفلاکس معده او را آزار دهد. بنابراین از استفاده خودسرانه شیر خشک برای چاقی با مارک­‌های نامرغوب و شناخته نشده به شدت بپرهیزید.

بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد کدام است؟

به طور کلی نمی­‌توان یک محصول را برای همه نوزادان تجویز کرد؛ چرا که نوزادان با توجه به سن، نارس یا سر وقت به دنیا آمدن، حساسیت یا آلرژی، تمایل به غذا و ساختار جسمانی، شرایط متفاوتی را تجربه می‌­کنند. بنابراین نمی‌­توان فقط به صرف تبلیغات و یا براساس قیمت برای انتخاب شیر خشک برای چاقی نوزاد اقدام کرد. بسیاری از سودجویان با تبلیغات برای برخی محصولات بی کیفیت با زدن برچسب شیرخشک برای چاقی نوزاد و یا بهترین شیر خشک برای وزن گیری نوزاد، تلاش می­‌کنند تا از عواطف والدین برای پر کردن جیب خود و غالب کردن محصولات تقلبی وارداتی استفاده کنند. در نظر داشته باشید که شیر خشک مرغوب و با کیفیت را چه محصول داخل باشد و چه از خارج از کشور وارد شده باشد، باید از داروخانه‌­ها تهیه کرد. تأکید پزشکان این است که تنها در صورت کافی نبودن شیر مادر از محصول جایگزین آن استفاده کنید؛ در اینصورت خیال تان از بابت دریافت مواد مغذی کافی راحت خواهد بود. اما تنوع زیاد این محصولات در بازار می تواند انتخاب درست را دشوار سازد. بنابراین برای مشاوره در مورد قیمت و خرید بهترین مارک شیر خشک برای وزن گیری و تپل شدن نوزاد یا بعنوان غذای کمکی از داروخانه آنلاین بتادارو کمک بگیرید.

خرید آنلاین شیر خشک برای چاقی نوزاد از بتادارو

داروخانه اینترنتی بتادارو از سال97 در راستای خدمات دهی بهتر به مشتریانش اقدام به فروش آنلاین محصولات داروخانه‌­ای کرده است. اینک بتادارو (betadarou.com) یکی از مراکز معتبر برای خرید انواع شیر خشک برای چاقی نوزاد است که همواره مشتری مداری را اساس حرکت خود قرار داده و می­‌کوشد با ارائه بهترین خدمات، مخاطبان خود را راضی و سالم نگه دارد. شما ضمن خرید از داروخانه آنلاین بتادارو با مراجعه به مجله این وبسایت می­‌توانید مطالب مفیدی درباره زیبایی و بهداشت فردی، رژیم و تغذیه سالم، تناسب اندام، سلامت مادر و کودک و نیز اطلاعاتی درباره بیماری کرونا به دست آورید. بتادارو، حرف‌ه­ای متخصص در کنار شماست تا در این روزهای کرونایی برای تهیه لوازم بهداشتی، آرایشی، دارو، تجهیزات پزشکی و بهترین شیر خشک برای چاقی نوزاد دلبندتان، در خانه بمانید و آنلاین خرید کنید.

3.5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید