آنهایی که با ای یو ای باردار شدن چه علائمی داشتند؟

اگر شما قصد دارید لقاح داخل رحمی انجام دهید، هیچ چیز کاملاً شبیه به دوره انتظاری نیست که برای بارداری معمولی اتفاق می افتد. اضطرابی که به دنبال آن می آید می تواند طاقت فرسا باشد. گرچه، لذت فهمیدن اینکه باردار هستید، کاملا مشابه با بارداری طبیعی است و چه بسا نشاط آورتر باشد. در ادامه، علائم بارداری با ای یو ای را ذکر خواهیم کرد.

بارداری IUI چیست؟

در این روش، اسپرم، مستقیماً به درون رحم تزریق می شود تا شانس لقاح را افزایش دهد. از یک کاتتر برای قرار گرفتن اسپرم در رحم خانم ها استفاده می شود. این روش، در بسیاری از موارد موفق می باشد و یکی از بهترین روش های لقاح مصنوعی موجود می باشد.

IUI چگونه موفق می شود؟

میزان موفقیت بارداری از طریق  IUI، بستگی به عوامل مختلفی از جمله سن زنان، مشکلات جدی مربوط به باروری، که احتمالا تشخیص داده نشده اند، مصرف دارو های باروری و غیره می باشد. از این رو میزان موفقیت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. گرچه، به طور میانگین، زنی که زیر 35 سال سن دارد،% 20-10 شانس بارداری با هر IUI را دارد. از سوی دیگر زن بالای 40 سال، از % 5-2 شانس بارداری برخوردار است.

چه زمانی شروع به تجربه ی علائم بارداری می کنید؟

مصرف میوه به در بارداری

برخی از خانم ها، ممکن است علائم یا نشانه های بارداری را فوراً پس از درمان مشاهده کنند. گرچه، این امر معمولاً به علت جذب دارو هایی می باشد که حاوی پروژسترون هستند، که منجر به حساسیت به لمس در سینه ها، نفخ و خستگی می شود. علائم بارداری واقعی معمولاً دو هفته بعد شروع می شوند.

علائم بارداری با IUI

علائم لقاح پس از عمل IUI مشابه با علائم بارداری طبیعی می باشند. برخی از آنها شامل موارد زیر می شوند:

1.خونریزی ناشی از لانه گزینی

یکی از اولین علائم لقاح، خونریزی لانه گزینی می باشد. با وجود اینکه هر زنی این خونریزی را تجربه نمی کند، ولی از هر نظر طبیعی می باشد. خونریزی ناشی از لانه گزینی، زمانی رخ می دهد که تخمک در دیواره رحم قرار می گیرد و منجر به ترشح واژینال می شود که با عادت ماهیانه اشتباه گرفته می شود. ممکن است گرفتگی عضلات نیز با این خونریزی همراه باشد. معمولا حدود 10 تا 12 روز پس از بارداری این حالت اتفاق می افتد.

2.تأخیر در عادت ماهیانه

در حالیکه لکه بینی یا خونریزی خفیف،  ممکن است در این زمان مشاهده شود، اما به احتمال زیاد، جایی برای نگرانی وجود ندارد. اگر متوجه هر گونه خونریزی غیر طبیعی شدید که موجب نگرانی شما می شود، همیشه می توانید با پزشک مشورت کنید.

3.حساسیت به لمس در سینه ها

اگر سینه های شما احساس سنگینی، حساسیت و اندکی درد دارند، ممکن است باردار باشید. ورم و حساسیت در سینه ها علائمی هستند که در طول عادت ماهیانه نیز شایع می باشند. گرچه، در صورتی که این علائم حتی پس از تأخیر در عادت ماهیانه، ادامه داشتند، انجام تست بارداری در این زمان عاقلانه می باشد.

حساسیت به لمس در سینه ها

4.حالت تهوع

علائم شایع، شامل تهوع یا بیماری صبحگاهی می باشند. این حالت ممکن است به علت بوی شدید، ویار نسبت به غذای خاصی یا گاهی اوقات بدون هیچ دلیلی، تحریک شود. این حالت به علت افزایش در سطح هورمون استروژن، در بدن شما رخ می دهد.

5.خستگی

شما ممکن است در این زمان به علت سطح بالای پروژسترون در سیستم بدن خود، احساس خستگی زیاد کنید، چرا که این هورمون موجب احساس خواب آلودگی می شود. علاوه بر این، فشار خون شما و سطح قند خون نیز کاهش می یابند، که منجر به افزایش تولید خون در بدن شما می شود. این امر انرژی زیادی مصرف می کند و منجر به احساس خستگی می شود.

می شود.

6.ویار و بیزاری

شما ممکن است نسبت به غذاهای خاصی، ولع غیر طبیعی و شدید داشته باشید، در حالی که،  همان زمان قادر به تحمل بوهای خاصی نباشید. این یکی از علائم بارداری می باشد که می تواند تا مدتی، حتی تا انتهای زایمان، همراه با شما باقی بماند. ویار های غذایی شما، اغلب شما را وادار به جستجوی غذا در زمان های عجیب و غریب می کند! این ویار ها و بیزاری ها نسبت به بو و غذا، به علت تغییرات هورمونی در بدن ایجاد می شوند.

7.دمای بالای بدن به طور مداوم

افزایش در سطح پروژسترون، می تواند دمای بدن شما را افزایش دهد. اگر برای بیش از 20 روز، شما متوجه افزایش در دمای بدن خود شده اید، این علامت خوبی است و ممکن است باردار باشید.

شایع ترین علل حالت تهوع و استفراغ

دیگر علائم بارداری با IUI (تلقیح داخل رحمی)

گرچه، IUI یک عمل تقریباً غیر تهاجمی می باشد، شما ممکن است به دنبال علائمی باشید که ممکن است نشان دهد، چیزی اشتباه است. گرچه، عوارض ناشی از IUI غیر معمول می باشند، این به شما کمک می کند که درباره علائم مشابه اطلاعاتی را کسب کنید.

اینها ممکن است علائم بارداری خارج رحمی یا عفونت باشند. در چنین مواردی، توصیه می شود فوراً با پزشک مشورت کنید و به دنبال راهی برای تسکین آن باشید. همچنین، در مورد مصرف دارو های باروری، شما باید از شرایطی آگاه شوید، که سندرم تحریک بیش از حد تخمدان ها (OHSS) نامیده می شود. این امر موجب می شود، بیش از یک فولیکول تخمدان به طور همزمان ایجاد شود. در برخی موارد، این سندرم منجر به حالت تهوع، شکم درد یا حتی مشکلات تنفسی می شود. اگر شما هر یک از این علائم را تجربه کردید، توصیه می شود با پزشک خود تماس بگیرید.

چه زمانی می توان تست بارداری داد

با اینکه، عمل  IUI منجر به القای اسپرم، به طور مستقیم در رحم می شود، پس از لقاح تخمک، تقریباً 4 تا 6 روز طول می کشد تا زیگوت به رحم برسد. تلقیح می تواند پنج روز یا بیشتر طول بکشد. سطوح  hCG، که بارداری را در یک تست بارداری تأیید می کند، چند روز دیگر طول می کشد تا افزایش یابند. از این رو بهتر است که تست بارداری را حداقل دو هفته یا 14 روز پس از عمل  IUI انجام داد.

انتظار برای تأیید بارداری پس از عمل  IUI، می تواند هم استرس آور و هم هیجانی باشد. گرچه، بسیار مهم است که آرامش خود را حفظ کنید و از استرس در مورد آن دوری کنید. در این مرحله مهم، به شریک زندگی خود تکیه کنید و همدیگر را حمایت کنید و سعی کنید که انجام تست بارداری در منزل را به دو هفته بعد موکول کنید. و وقتی که زمان مناسب آن فرا رسید، بهترین راه برای تشخیص بارداری، انجام آزمایش خون است، چرا که می تواند نتیجه دقیق را تضمین کند.


نبض ما

برای پسر دار شدن چه باید کرد؟

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید