خواص خاکشیر و ریحان در طب سنتی

متخصص طب سنتی با اشاره به خواص خاکشیر و ریحان گفت: خوردن عصاره ریحان با شکر جهت رفع درد سینه‌، تنگی نفس و سرفه موثر است.

فرشته فقیهی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با خواص خاکشیر اظهار داشت: خوردن یک تا دو قاشق غذاخوری خاکشیر با یک استکان آب جوش و کمی نبات هنگام صبح و زمانی که فرد ناشتا است برطرف کننده یبوست و بهبود دهنده بواسیر است.

وی افزود در را با خواص خاکشیر افزود،حتی کودکان و افراد مسن هم می‌توانند از این ترکیب برای برطرف کردن یبوست استفاده کنند. همچنین مصرف یک لیوان آب سیب طبیعی با یک قاشق غذاخوری خاکشیر 2 تا 3 بار در روز برای بهبود انواع حساسیت‌ها و آلرژی مفید است.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مصرف خاکشیر با شیر چاق کننده بدن است گفت: مصرف خاکشیر با آب جوش البته بسیار رطوبت‌بخش بوده و برای برطرف کردن خشکی و خارش پوست مفید است.

متخصص طب سنتی درمورد خواص مصرف ریحان گفت: ریحان بازکننده انسداد عروق مغزی به ویژه در بیمارانی که دچار سکته مغزی شدند است همچنین این سبزی تقویت کننده معده و برطرف کننده نفخ به شمار می‌رود.

فقیهی اضافه کرد: خوردن عصاره ریحان با شکر جهت رفع درد سینه‌، تنگی نفس و سرفه و بوییدن آن برای سردرد گرم‌ مزاجان و مسافرین مفید است.

متخصص طب سنتی در پایان جویدن ریحان را در بهبود آفت دهان موثر دانست و خاطرنشان کرد: تخم ریحان مناسب برای تمام مزاج‌ها است ولی مصرف کوبیده آن منع شده است.

منبع : سلامانه

3/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید