کاشت ابرو چیست و چه مزایایی دارد ؟

کاشت ابرو یک نوع عمل زیبایی می باشد که در آن پزشک متخصص ریشه موی فرد را معمولا از ناحیه پشت سر بر می دارد و به ناحیه ابروها پیوند می زند تا موهای طبیعی فرد که پیوند خورده اند به طور طبیعی رشد کنند که اصطلاحا در علم پزشکی به آن کاشت ابرو طبیعی گفته میشود تا جایگزین موهای از دست رفته در آن ناحیه بشوند و بدین ترتیب ابروی فرد نمایی کاملا طبیعی به خود می گیرد. افرادی که ابروهای کم پشت شده یا ریخته شده دارند بیشتر به دنبال کاشت ابرو هستند.دلایل ریزش یا کم پشتی ابرو مختلف است مانند مشکلات هورمونی، کمبود مواد و املاح بدن مانند انواع ویتامین ها به خصوص E و کمبود آهن، سرطان و شیمی درمانی. در خانم ها اصلی ترین دلیل ریزش ابرو می تواند کم کاری تیروئید باشد که در بسیاری از خانم ها رخ می دهد و آنها را مجاب به کاشت ابرو می کند. از آنجایی که ابرو بسیار در معرض دید می باشد کاشت آن باید بسیار دقیق و ظریف انجام شود و با تکنیک هایی که پزشک متخصص بر آن ها واقف است باید تعداد و میزان ابرو و پر پشت بودن آن را مشخص کند و همچنین رنگ آن با موهای سایر نقاط شباهت داشته باشد تا کسی متوجه کاشت ابرو در فرد نشود. به طور کلی ابرو در زیبایی چهره افراد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و با از دست رفتن آن اعتماد به نفس افراد خدشه دار می شود.

کدام افراد اقدام به کاشت ابرو می‌کنند ؟

افرادی که به دلایل مختلفی که ذکر شد و دلایل دیگر مانند سوختگی، تاتو ابرو و … دچار ریزش و از دست رفتن دائمی ابرو ها می شوند با مراجعه به پزشک متخصص در این زمینه اقدام به کاشت ابرو می کنند تا زیبایی از دست رفته خود را پس بگیرند و با اعتماد به نفس کاملی در جامعه قدم بردارند. کلینیک های مختلفی به شما برای عمل کاشت ابرو کمک می‌کنند ولی در چند سال گذشته کلینیک دکتر نوایی برای کاشت ابرو خانم ها به ویژه آقایان بسیار عملکرد خوبی داشته است.حال علاوه بر این ها کاشت ابرو می تواند یک روش برای حالت دادن به چهره باشد که این امر در مدلینگ نقش بسیار مهمی دارد. یکی از دلایل محبوبیت کاشت ابرو در بین خانم ها ماندگاری بالا و طبیعی آن است. بعد از انجام کاشت ابرو معمولا دو هفته بعد از آن، موهای طبیعی کاشته شده می ریزند اما جای نگرانی نیست زیرا که این اتفاق عادی و طبیعی است و بعد از آن موهای جدید جوانه می زنند و رشد می کنند و نتیجه نهایی پیوند مو پس از 6 الی 9 ماه به طور کامل قابل مشاهده خواهد بود.

مزایای کاشت ابرو

  • یکی از مزایای مهم عمل زیبایی کاشت ابرو این است که این روش فقط نیازمند یک جلسه می باشد و در مدت زمان کوتاهی انجام می شود و از آنجایی که نیاز به ظرافت دارد، با صبر و حوصله ی فرد و همچنین پزشک نتیجه بهتر و زیبا تر رقم خواهد خورد.
  • از مزایای مهم دیگر کاشت ابرو میتوان به بدون درد و خونریزی انجام شدن آن اشاره کرد، در حین انجام کاشت ابرو پزشک متخصص با تزریق بی حسی از هرگونه درد و خونریزی در محل کاشت جلوگیری می کند تا فرد یک عمل زیبایی بدون درد را تجربه کند.
  • ابرو ها پس از کاشت به شکل کاملا طبیعی و حالت سیخ سیخی بودن خود بر میگردند و کاملا منظم در محل خود قرار خواهند گرفت.
  • بعد از انجام کاشت ابرو، ابروی فرد پر پشت میشود و دیگر نیازی به پر کردن ابرو با مداد و سایر لوازم آرایشی ندارد و استفاده از این قبیل لوازم برای پر پشت نشان دادن ابرو بسیار بیهوده خواهد بود.
  • همانطور که گفتیم کلیدی ترین ویژگی و مزیت کاشت ابرو استفاده از موهای طبیعی خود فرد است که بعد از انجام کاشت ظاهر ابروها کاملا طبیعی خواهد بود و هیچ کس کاشت ابرو در آن فرد، را نمی تواند تشخیص بدهد.
  • در کاشت ابرو فرد می تواند میزان، تعداد، ضخامت، رنگ و … ابروهایی که قرار است کاشته شود را با مشورت پزشک متخصص به صورت دلخواه تعیین کند.
  • بعد از کاشت ابرو فرد اگر نیاز داشت که ابروی خود را رنگ کند، می تواند اینکار را انجام دهد و مشکلی برای ایجاد نخواهد کرد.
  • همانطور که گفته شد این عمل زیبایی با بی حسی انجام میشود و هیچ داروی بیهوشی به فرد تزریق نمی شود و اصلا بیهوشی نیاز ندارد و همچنین نیازمند استراحت طولانی مدت بعد از کاشت ابرو نیست.
  • حالت ابرو میتواند توسط دکتر مانند سایر موهای فرد باشد و حتی می توان حالت آن را تغییر داد.
  • اصلی ترین مزیت کاشت ابرو، دائمی بودن آن است. با استفاده از موهای طبیعی در ناحیه ابرو دیگر فرد نگران ریزش موهای خود نخواهد بود.
  • از دلایل محبوبیت کاشت ابرو طبیعی نسبت به سایر تکنیک هایی که برای زیبایی ابرو استفاده می کنند این است که در این روش عوارض و خطرات جانبی بسیار کمتر از تکنیک های دیگر می باشد.
در این مقاله سعی داشتیم به شما کاشت ابرو و مزایای آن را توضیح دهیم امیدواریم این اطلاعات به شما در انتخاب صحیح کمک کند تا زیبایی خود را روز افزون کنید، در این زمینه اگر تجربیاتی دارید می تواند با ما به اشتراک بگذارید تا ما و سایر کاربران از آن استفاده کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید