هزینه لمینت دندان چقدر است؟ مقایسه قیمت لمینت و قیمت کامپوزیت دندان

هزینه لمینت دندان چقدر است؟ مقایسه قیمت لمینت و قیمت کامپوزیت دندان لبخند زیبا یکی از اجزای اصلی زیبایی است. ظاهر دندان‌های هر شخص درعین‌حال که باعث می‌شود جذاب‌تر و جوان‌تر به نظر برسد، تأثیر ق…لبخند زیبا یکی از اجزای اصلی زیبایی است. ظاهر دندان‌های هر شخص درعین‌حال که باعث می‌شود جذاب‌تر و جوان‌تر به نظر برسد، تأثیر قابل‌توجهی بر عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس وی دارد. اگر به دلیل فاصله ناهموار بین دندان‌های خود احساس راحتی نمی‌کنید، بدانید که این موضوع دیگر یک مشکل حل نشدنی نیست. به لطف دندانپزشکی زیبایی مدرن، می‌توانید از یک لبخند زیبا در حالی که با دیگران صحبت می‌کنید لذت ببرید. لمینت دندان یکی از روش هایی است که به کمک رفع مشکلات دندانی آمده است. اما سؤالی که ذهن زیباجویان را درگیر خواهد کرد این است که هزینه لمینت دندان چقدر است؟ونیر کامپوزیت و لمینت یک عمل زیبایی دندانپزشکی و یک راه‌حل پیشرفته است که از طریق آن می‌توانید از دندان‌های مرواریدی سفید و سالم لذت ببرید. این مواد ظریف، رنگ دندان و سفارشی هستند که به جلوی دندان متصل شده و انواع مشکلات دندانی را اصلاح می‌کنند. تصمیم‌گیری در مورد اینکه کدام تکنیک برای شما مناسب است به مجموعه معیارهای متفاوتی برمی‌گردد. پس از بررسی دقیق جوانب مثبت و منفی روکش‌های دندانی، می‌توانید هر دو روش را سبک سنگین کرده تا به یک نتیجه معقول برسید. قیمت لمینت دندان باتوجه‌به نوع لمینت و کلینیکی که برای این کار انتخاب می‌کنید، متفاوت است.هزینه لمینت دندان

مقایسه قیمت لمینت و قیمت ونیر کامپوزیت

در جدول زیر محدوده قیمت لمینت دندان و قیمت کامپوزیت دندان آورده شده است. علت تفاوت این قیمت‌ها استفاده از برندهای متفاوت است. برخی از برندها از کیفیت بهتری برخوردارند و ماندگاری بیشتری دارند. برخی به دلیل وارداتی بودنشان با نوسانات ارز دچار تغییر قیمت هستند. برندهای مورداستفاده در ایران از کیفیت مناسبی برخوردارند و هر فردی متناسب با بودجه خود می‌تواند یکی از آن ها را انتخاب نماید. البته لمینت دندان باید در مراکز و کلینیک‌های معتبر انجام پذیرد.
آیتمهزینه
هزینه و قیمت لمینت دندان3.000.000 تا 3.800.000
هزینه لمینت موقت دندان تا آماده‌شدن لمینت دائمی1.000.000 تا 1.500.000
هزینه ونیرکامپوزیت در سال 14001.300.000 تا 2.800.000
هزینه ویزیت (خیلی جاها نمی‌گیرند)20.000 تا 80.000

کاندیدای خوب برای لمینت و وینر کامپوزیت

قبل از انتخاب نوع خاصی از روکش و هزینه‌کردن برای آن، ابتدا باید بدانید که آیا ونیر کامپوزیت و لمینت راه‌حل مناسبی برای شما هستند یا نه؟ روکش‌ها برای همه یا هر دندانی مناسب نیستند؛ بنابراین، انتخاب روش درست عامل بسیار مهمی در موفقیت این تکنیک است.لمینت و ونیر کامپوزیت

لمینت و ونیر کامپوزیت بیشتر در چه مواردی توصیه می‌شوند؟

ونیر کامپوزیت و لمینت در موارد زیر بسیار مؤثر هستند:
  • اصلاح دندان‌های کج یا بدشکل
  • ترمیم دندان‌های شکسته یا آسیب‌دیده
  • دندان‌های لکه‌دار یا تغییر رنگ یافته هنگامی‌که سفیدکردن دندان‌ها جواب نمی‌دهد.
  • دندان‌هایی که در اثر سایش کوتاه شده‌اند.
  • دندان‌هایی که فاصله زیادی با هم دارند.

مزایای لمینت

باتوجه‌به این که لمینت و کامپوزیت دندان هزینه‌های متفاوتی دارند، بعد از بررسی قیمت لمینت دندان باید از مزایای این روش نیز آگاه باشید:

دوام

اگرچه روکش‌های کامپوزیتی دارای مزایای متعددی هستند، اما یک مورد وجود دارد که در آن نمی‌تواند با لمینت رقابت کند: و آن دوام است. لمینت یک ماده بسیار قوی‌تر از رزین کامپوزیت است (حتی با پیشرفت مواد رزین در طول سال‌ها).لمینت‌ها به طور متوسط ​​10-15 سال عمر می‌کنند، اگرچه وقتی بهداشت دهان و دندان و دستورات دندانپزشک خود را خوب رعایت می‌کنید، می‌توانند حتی بیشتر هم دوام بیاورند. عمر روکش‌های کامپوزیتی تقریباً نصف لمینت و معمولاً 5-7 سال است.اگر به فکر نصب روکش دندان هستید، مهم است که این معادله را در نظر بگیرید: در حالی که قیمت کامپوزیت‌ها نصف قیمت لمینت است، عمر ونیر کامپوزیت نیز نصف لمینت است. حالا فکر کنید، کدام ارزش بیشتری دارد؟

کیفیت

اکثر دندانپزشکان بر این عقیده‌اند که لمینت‌ها طبیعی‌ترین و زیباترین دندان‌ها را ارائه می‌دهند. مواد لمینت دارای کیفیت در شفافیت است که کاملاً شبیه مینای دندان است. همچنین به دلیل استحکام مواد و لعابی که پس از درمان اعمال می‌شود، در برابر لکه گیری و خرد شدن بسیار مقاوم است. از طرف دیگر، روکش‌های کامپوزیت متخلخل‌تر بوده و بنابراین مستعد تغییر رنگ هستند، و این یعنی که ممکن است لازم باشد رژیم غذایی خود را تنظیم کنید و از خوردن برخی غذاهای ایجاد کننده لکه اجتناب کنید. کامپوزیت برای دستیابی به زیبایی شبیه به دندان باید صیقل داده شود. و حتی در این شرایط نیز کاملاً قابل مقایسه با لمینت نیست.ونیر کامپوزیت

مزایای ونیر کامپوزیت

حال که از قیمت ونیر کامپوزیت آگاهی پیدا کردید ، بهتر است به بررسی مزایای آن ها نیز بپردازید. با مقایسه مزایا و معایب هر روش می توانید انتخاب کنید که کدام روش برای شما بهتر است.

قیمت ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت‌ها دارای مزایای متعددی نسبت به لمینت هستند که مهم‌ترین آنها هزینه است. به طور متوسط، لمینت‌ها دو برابر گران‌تر از کامپوزیت‌ها هستند، که این موضوع برای برخی از افراد بسیار مهم است، زیرا اکثر درمان‌های زیبایی تحت پوشش بیمه نیستند، و این یعنی شما هزینه درمان را خودتان باید پرداخت می‌کنید.

درمان همان روز

تمام فرایند اجرای ونیر کامپوزیت می‌تواند در یک جلسه تکمیل شود. دندانپزشک دندان‌های شخص را برای قرار دادن کامپوزیت آماده می‌کند و سپس روکش‌ها را مستقیماً در روی دندان‌های فرد شکل می‌دهد. سپس مواد کامپوزیت با استفاده از نور فرابنفش سفت می‌شود و در نهایت روکش‌ها پولیش می‌شوند.روش لمینت بیشتر طول می‌کشد، زیرا روکش‌ها باید در آزمایشگاه دندانپزشکی آماده شده و قبل از ملاقات بعدی به دندانپزشک تحویل داده شوند. دندان‌های شخص نیز قبل از نصب روکش نیاز به آماده سازی بیشتری دارند.

برگشت پذیری

بدون شک بزرگ‌ترین مزیت روکش کامپوزیت نسبت به پرسلن یا همان لمینت برگشت پذیری آن است. در فرایند لمینت گذاری برای تناسب روکش با دندان‌ها، نیاز به تغییر شکل دندان‌های طبیعی وجود دارد. وقتی صحبت از کامپوزیت‌ها می‌شود، حداقل آماده سازی روی دندان‌های طبیعی لازم است، و این یعنی که دندان‌های فرد به طور دائمی در حدی تغییر نمی‌کنند که مواد کامپوزیت را نتوان حذف و در صورت نیاز جایگزین کرد.
امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید