بعد از ترک سیگار چه باید کرد؟ ۷ روش ساده

سیگار و اعتیاد به آن یکی از انواع مرسوم اعتیاد است که گریبان بسیاری از افراد جامعه و به خصوص جوانان را گرفته است. با وجود این که اثرات مخرب کشیدن سیگار بر کسی پوشیده نیست اما بسیاری از افراد همچنان به کشیدن سیگار ادامه می‌دهند، در این میان اما بسیاری از افراد به دنبال ترک سیگار هستند.

در تعداد بسیار زیادی از کشورهای جهان، سیگار کشیدن عامل اصلی بیماری‌ها و مرگ و میرهای قابل پیشگیری در میان بزرگسالان شناخته شده است. درست است که ترک سیگار کار آسوده‌ای نیست، اما اگر بدانید حتی در 20 دقیقه اول ترک سیگار چه اتفاقات خوبی در بدنتان رخ می‌دهد، بی‌گمان برای ترک سیگار ترغیب خواهید شد. در ادامه به چند نمونه از کارهایی که بعد از ترک سیگار باید انجام دهید، خواهیم پرداخت.

انگیزه محکمی برای خود پیدا کنید

همان طور که گفتیم ترک سیگار کار دشواری است، بسیاری از افراد هستند که بعد از یک دوره ترک سیگار، دوباره به آن روی می‌آورند، بنابراین اولین و مهم‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که انگیزه محکمی داشته باشید. داشتن انگیزه علاوه بر این که به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر سیگار را ترک کنید، بلکه به شما کمک می‌کند تا بعد از ترک سیگار دوباره بازنگردید. این انگیزه می‌تواند برای هر شخصی متفاوت باشد، اما باید به قدری قدرتمند و مهم باشد که مانع از گرایش دوباره شما به سیگار شود.  

جایگزینی برای نیکوتین انتخاب کنید

افرادی که مصرف سیگار بالایی داشته‌اند و بعدا به یکباره مصرف سیگار را قطع می‌کنند، با مشکلاتی در بدن خود مواجه می‌شوند. بنابراین سعی کنید تا سیگار را به صورت اصولی ترک کنید تا مشکلی برای بدنتان به وجود نیاید. در ضمن برای تامین نیکوتین بدن بعد از ترک سیگار، می‌توانید از آدامس‌های نیکوتین دار و ویپ‌ها استفاده کنید.

برای سیگار جایگزین روانی بیابید

بسیاری از افراد زمانی که در شرایط خاص روحی و روانی قرار می‌گیرند، شروع به کشیدن سیگار می‌کنند. برای مثال عده‌ای از افراد عادت دارند تا بعد از صرف ناهار سیگار بکشند، یا زمانی که عصبی و یا از موضوعی ناراحت می‌شوند، شروع به کشیدن سیگار می‌کنند. اگر شما هم چنین حالاتی را دارید سعی کنید برای این عادت خود جایگزین مناسبی پیدا کنید.

مثلا اگر عادت دارید تا بعد از صرف غذا سیگار بکشید، بعد از ترک سیگار، سعی کنید عادت دیگری را جایگزین این عادت کنید. برای مثال بعد از خوردن غذا به پیاده روی بروید و یا به جای سیگار از خوراکی‌هایی مانند آجیل و غیره استفاده کنید. این فعالیت‌ها برای هر فردی متفاوت است و شما باید خودتان نوع فعالیت خود را انتخاب کنید تا سیگار نکشید. در وبلاگ دیسگار این موضوع به صورت کامل توضیح داده شده.

زیاد آب بنوشید

نوشیدن حداقل 8 لیتر آب در طول روز تاثیر بسیار زیادی بر سلامتی شما خواهد داشت. مصرف آب زیاد و به صورت منظم باعث می‌شود تا بدن سریع‌تر به روال عادی خود برگردد.

کنترل استرس انجام دهید

بدون شک عده بسیار زیادی از افراد زمانی برای اولین بار سیگار کشیده‌اند، که استرس زیادی در زندگی داشته‌اند و فشار روانی زیادی را تحمل می‌کرده‌اند. اگر شما هم جزو این افراد هستید و در هنگام استرس شروع به کشیدن سیگار می‌کنید، بعد از ترک سیگار حتما باید استرس خود را مدیریت کنید.

امروزه راه‌ها و روش‌های زیادی برای کنترل و مدیریت استرس وجود دارد. از جمله این راه‌ها ورزش کردن است، ورزش کردن روش بسیار خوبی برای کاهش استرس است. یکی دیگر از راه‌های مدیریت استرس مشورت با مشاور و روان شناس است. این افراد با ارائه راهکارهایی موثر باعث می‌شوند تا شما بتوانید به راحتی استرس خود را مدیریت کنید. همچنین می‌توانید از سایت دیسگار در این زمینه کمک و مشورت بگیرید.

برنامه تغذیه خود را سالم‌تر کنید

داشتن تغذیه سالم منجر به داشتن یک زندگی سالم خواهد شد. بعد از ترک سیگار لازم است تا رژیم غذایی خاصی داشته باشید تا بافت‌هایی از بدنتان که به واسطه مصرف سیگار آسیب دیده‌اند، ترمیم شوند. مصرف آنتی اکسیدان‌ها باعث می‌شود تا بافت‌های آسیب دیده بدن با سرعت بیشتری ترمیم شوند.

میوه‌ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند، همچنین مصرف آجیل، چای و سبزیجات نیز به عنوان منبع غنی آنتی اکسیدان می‌تواند به بهبود هر چه زودتر بافت‌های آسیب دیده کمک کند.

خوب بخوابید و استراحت کافی داشته باشید

اعتیاد به سیگار و نیکوتین باعث می‌شود تا کیفیت خواب شما به شدت کاهش پیدا کند. به همین دلیل سعی کنید تا بعد از ترک سیگار، ریتم خواب خود را به حالت عادی برگردانید، و سعی کنید در طول شب، حتما 7 الی 8 ساعت خواب آرام داشته باشید.

چرا برای ترک سیگار سایت دیسگار را انتخاب کنم؟

سایت دیسگار یکی از سایت‌های معتبری است که می‌تواند به شما در ترک سیگار کمک کند. بسیاری از مراکز و سایت‌ها برای ترک سیگار داروهای شیمیایی را پیشنهاد می‌دهند. استفاده از داروهای شیمیایی همواره با عوارضی همراه است و ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازد. اما سایت دیسگار بدون این که محصولی را به شما بفروشد و یا دارویی را به شما پیشنهاد کند، تنها با استفاده از بیان نکات و روش‌هایی به شما کمک می‌کند تا کاملا تضمینی سیگار را ترک کنید.

شاید در ابتدا برایتان باور نکردنی به نظر برسد اما باید بگوییم که بیش از 1500 نفر از افراد سیگاری با استفاده از سایت دیسگار و تنها با انجام روش‌های گفته شده، توانسته‌اند سیگار را ترک کنند. اگر شما هم دوست دارید، تا سیگار را برای همیشه ترک کنید، حتما سری به سایت دیسگار بزنید.  آدرس سایت دیسگار: Disgar.ir

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم