چگونه همزمان چربی سوزی و عضله سازی داشته باشیم؟

ایده فوق‌العاده‌ای است اگر بتوانید همزمان که چربی سوزی انجام داده و به فکر لاغری هستید، حجم عضلات خود را نیز بیشتر کنید. داشتن اندامی عضلانی آرزوی بسیاری از جوانانی است که با این هدف قدم در راه ورزش گذاشته و راهی باشگاه‌ها می‌شوند. شما هم اگر در پی چربی سوزی و عضله‌سازی همزمان هستید، در این مقاله همراه ما باشید.

عضله سازی و چربی سوزی همزمان ممکن است؟

در پاسخ به این سوال ادعاهای متناقضی مطرح می‌شود اما بر اساس تحقیقات و پژوهش‌هایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است می‌توان این خبر خوش را داد که شما می‌توانید عضله‌سازی و چربی‌سوزی را همزمان با یکدیگر تجربه کنید. به منظور نیل به این هدف باید بیش از آنکه به فکر لاغر شدن باشید، چربی‌سوزی را هدف خود قرار دهید زیرا این دو با یکدیگر متفاوت هستند. پس نیاز نیست رژیم‌های کم‌کالری طاقت‌فرسا بگیرید و فشار زیادی به بدن خود وارد نمایید. آنچه در این مسیر می‌تواند کمک شایانی به شما بکند، خرید مکمل چربی سوز ورزشی است. در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه خواهیم کرد. اکنون اجازه دهید به سراغ راهکارهای چربی سوزی و عضله سازی همزمان برویم:

در پی کاهش چربی باشید نه کاهش وزن

بسیاری از افراد وقتی در مورد کاهش وزن صحبت می‌کنند، در واقع منظورشان چربی‌سوزی است نه لاغری. اگر وزن کم کنید هم چربی و هم عضله را از دست می‌دهید. در این صورت ممکن است وزنتان کاهش یابد اما مسلما اندام ورزشکاری نخواهید داشت. برای چربی سوزی به کاهش کالری و برای عضله‌سازی به کالری مازاد نیاز دارید. به همین دلیل از نظر برخی ممکن است این دو هدف در راستای هم نباشند. اما چنین نیست. چربی سوزی و عضله سازی را همزمان می‌توانید انجام دهید.

برای تسریع اهداف ورزشی استفاده از مکمل بدنسازی ایده خوبی است. برای خرید انواع مکمل بدنسازی در بهترین و معتبرترین برندها، داروخانه آنلاین مثبت سبز به مدیریت جناب آقای سید مرتضی مهر طباطبایی را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

مقدار مصرف پروتئین را افزایش دهید

دانستن اینکه چقدر باید هر روز پروتئین بخورید، به سطح چربی در بدن شما و همچنین فعالیت روزانه بستگی دارد. نکته اینجاست که اگر کالری مصرفی خود را خیلی کم کنید، حفظ و سنتز ماهیچه‌ها سخت‌تر خواهد شد. پروتئین برای ساخت ماهیچه‌های بدون چربی کاملا ضروری است. با توجه به ساختار بدن خود در مورد اینکه دقیقا چقدر باید پروتئین بخورید با مربی خود صحبت کنید اما به طور کلی به عنوان یک ورزشکار به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن 1.6 گرم پروتئین می‌توانید استفاده نمایید.

ورزش فیت نس

خرید مکمل چربی سوز ورزشی

در مواد تشکیل‌دهنده مکمل چربی سوز ورزشی معمولا از مکمل ال کارنیتین، CLA، کافئین، عصاره‌های گیاهی مثل قهوه و بعضی مواد معدنی استفاده می‌شود. نحوه مصرف مکمل چربی سوز ورزشی دقیقا باید مطابق با دستور شرکت سازنده، پزشک یا مربی ورزشی باشد. معمولا زمان‌هایی که برای مصرف این مکمل پیشنهاد می‌شود، همراه با غذا، قبل از صبحانه و قبل از شروع تمرینات است. هم آقایان و هم خانم‌ها می‌توانند از مکمل چربی‌سوز ورزشی استفاده کنند. ترکیبات فعال در کپسول یا قرص چربی‌ سوز باعث می‌شوند شما بتوانید همزمان در حالی‌که چربی‌سوزی در بدنتان اتفاق می‌افتد، عضله‌سازی نیز انجام دهید.

با تمرینات مقاومتی رشد عضلانی را بیشتر کنید

در کنار تغذیه اصولی و مصرف مکمل چربی‌سوز ورزشی سعی کنید تمرینات مقاومتی انجام داده و وزنه‌های سنگین بلند کنید. اگر به دلیل کمک به چربی‌سوزی کالری مصرفی خود را کاهش داده باشید، با انجام تمرینات مقاومتی می‌توانید این کمبود را جبران کرده و مانع از تحلیل عضلانی شوید. در تمرینات مقاومتی باید به تدریج وزنه‌های سنگین‌تری بلند کنید تا تمرینات نتیجه‌بخش باشند. اگر درصد چربی در بدن شما زیاد است، نگران نباشید زیرا با انجام تمرینات مقاومتی خیلی سریع می‌توانید پیشرفت کنید.

ترکیب تمرینات قدرتی و کاردیو

تمرینات کاردیو ضربان قلب را افزایش داده و به کاهش وزن کمک می‌کنند. ورزش‌های قدرتی در واقع تا چند ساعت پس از پایان تمرین می‌توانند همچنان باعث کالری‌سوزی شوند. ترکیب تمرینات کاردیو و قدرتی ضربان قلب را بالا برده و آن را در طول تمرین بالا نگه می‌دارد؛ در نتیجه باعث سوزاندن کالری بیشتر در طول تمرین خواهد شد. از طرف دیگر تمرینات قدرتی عضله‌سازی را بهبود بخشیده و به حفظ ماهیچه‌ها کمک می‌کنند.

وزنه زدن

ترازو را کنار بگذارید

هدف شما فقط کاهش وزن نیست. شما می‎‌خواهید به کمک رژیم غذایی، تمرینات بدنسازی و خرید مکمل چربی سوز ورزشی به طور همزمان چربی سوزی و عضله سازی انجام دهید. پیشرفت شما شاید آهسته به نظر برسد و به عنوان معیار اندازه‌گیری پیشرفت خود نباید به ترازو متکی باشید. زیرا این وسیله در مورد عضله‌سازی چیزی به شما ارائه نمی‌دهد. اندازه‌گیری دور کمر یا دور بازوها گزینه بهتری می‌تواند باشد.

دیگر راهکارها برای چربی سوزی و عضله سازی همزمان

توجه به این نکات رسیدن به اهدافتان را تسریع می‌کند:

  • مصرف آب به مقدار کافی
  • استفاده از چربی‌های سالم مثل آجیل، روغن زیتون، کره بادام زمینی و… به جای چربی‌های غیر مفید
  • انجام حرکات چند مفصلی مثل اسکوات، ددلیفت و بارفیکس
  • تمرینات اینتروال برای افزایش چربی سوزی

نکته دیگری که حتما باید توجه کنید این است که با وزنه‌های سبک با تکرار بالا تمرین نکنید. با نظر مربی خود به سراغ تمرینات سنگین بروید تا زودتر نتیجه بگیرید.

نتیجه گیری

به اصطلاح هرگز یک شبه موفق به چربی سوزی و عضله سازی نخواهید شد. عضله‌سازی حتی ممکن است بیش از چربی‌سوزی به زمان نیاز داشته باشد. برخلاف کاهش وزن، عضله‌سازی فرایند نسبتا کندی است که البته با خرید مکمل چربی‌ سوز ورزشی می‌توانید در سرعت بخشیدن به آن موفق‌تر عمل کنید. نکته پایانی که در اینجا می‌خواهیم گوشزد کنیم این است که برای خرید انواع مکمل بدنسازی فقط از مراکز معتبر مثل داروخانه اقدام کنید تا خیالتان از بابت مصرف مکمل اصل راحت باشد. برنامه تناسب اندام خود را هر چه زودتر آغاز کنید و بدانید که با رعایت اصول ذکر شده و داشتن پشتکار بدون شک موفق خواهید شد.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم