محصولات زیبایی و مراقبت از پوست چیست

در این مطلب قصد داریم در مورد محصولات زیبایی و مراقبت از پوست که باید از آن‌ها به صورت روتین و عادات روزانه پوستی استفاده کرد؛ صحبت کنیم. پوست یکی از با ارزش ترین اعضای بدن است و نحوه مراقبت از آن می‌تواند بصورت مستقیم بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد. چرا که پوست شما به عنوان یک محافظ عمل می‌کند و بیشتر در برابر عناصر خارجی آسیب‌پذیر است. عواملی مانند موارد زیر به راحتی می‌توانند در سلامت کلی پوست اثر بگذارند:

  • قرار گرفتن بدون محافظت در معرض اشعه ماوراء بنفش نور خورشید
  • قرار گرفتن در معرض سموم شیمیایی توتون و تنباکو
  • استراحت و مصرف مایعات کم یا تغذیه نادرست
  • پیر شدن

پس عادت‌ های روزانه شما تأثیر بسیار زیادی بر روی کیفیت پوست صورت و بدن دارند. از نظر بسیاری از متخصصان و کارشناسان، تنها راه مقابله با عوامل بالا و کاهش سرعت روند طبیعی پیری پوست، استفاده از محصولات مراقبت از پوست است. محصولاتی مانند ضدآفتاب، مرطوب‌کننده و آب‌رسان، لایه‌بردار، سرم پوست و غیره که باید با دقت با توجه به نوع پوست شما خریداری شوند.مشاوران و متخصصین فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز می توانند شما را در خرید محصولات زیبایی پوست کمک کنند و پاسخگوی سوالات شما باشند.علاوه بر این ها برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله مراحل اصلی روتین مراقبت از پوست را مطالعه فرمایید.

ارایش زیبایی

اهمیت تناسب محصولات مراقبت از پوست با نوع پوست

اساسا نوع پوست، مهمترین عامل در تعیین میزان اثرگذاری محصولات مراقبت از پوست است. لزوما هیچ محصول بدی در بازار وجود ندارد و این ما هستیم که با انتخاب یک محصول نامناسب برای پوست خود، احساس می‌کنیم که همه محصولات یک برند خاص بدترین هستند. از نظر متخصصان، کسانی که پوست مستعد آکنه و حساس دارند باید در خرید محصولات مختلف مراقبت از پوست، بیشترین احتیاط را داشته باشند. در ادامه به محصولات مناسب بر اساس نوع پوست اشاره می کنیم.

·       محصولات مناسب پوست ‌های چرب:

برای پوست های چرب به ‌دنبال محصولات حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها (اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک)، بنزوئیل پراکسید و اسید هیالورونیک باشید. چرا که این مواد برای کنترل تولید بیش از حد چربی پوست مناسب هستند و اسید هیالورونیک آب‌رسانی به پوست را انجام می‌دهد.

·       محصولات مناسب پوست‌ های خشک:

برای پوست های خشک به‌ دنبال محصولات حاوی شی باتر (shea butter) و اسید لاکتیک باشید. زیرا این مواد باعث آب‌رسانی و لایه‌برداری ملایم می‌شوند تا پوست خشک شما درخشان به نظر برسد.

·       محصولات مناسب پوست ‌های حساس:

به ‌دنبال محصولات حاوی آلوئه‌ورا، بلغور جو دوسر، و شی باتر باشید. آن‌ها مرطوب‌کننده‌های خوبی هستند و معمولاً باعث واکنش‌های آلرژیک نمی‌شوند.

زیبایی

محصولات آرایشی بهداشتی ضروری مراقبت از پوست

·       انواع شوینده ‌های پوست

شوینده‌ ها محصولاتی هستند که برای شستشوی پوست برای از بین بردن آلودگی، چربی، مواد آرایشی و سلول‌های مرده طراحی شده اند و حاوی مواد خاصی هستند که از بسته شدن منافذ پوست و بروز بیماری‌های پوستی مانند آکنه جلوگیری و پوست را تمیز و با طراوت می‌کنند. همچنین ممکن است حاوی انواع مرطوب‌کننده‌ باشند تا باعث خشک شدن پوست نشوند. اصولا شوینده‌هایی مانند صابون‌های شستشو به صورت مایع یا جامد، از نظر ایجاد تحریک پوست یا واکنش‌های آلرژیک پیش از عرضه ارزیابی می‌شوند.

·       انواع ضد آفتاب

طبق نظر کارشناسان و پزشکان، ضد آفتاب مهمترین محصول مراقبت از پوست است. چرا که از آسیب اشعه ماوراء بنفش نور خورشید به سلول‌های پوست جلوگیری می‌کند و مانع از پیری زودرس، ایجاد لکه‌های قهوه‌ای و سرطان پوست (ملانوما) می‌شود. بنابراین برای کودکان و نوجوانان خود نیز از ضدآفتاب استفاده کنید. ضدآفتاب خود را براساس نوع پوست، آب‌وهوا و مدت زمان قرار گرفتن در معرض آفتاب انتخاب کنید .SPF ضد آفتاب نشان‌دهنده میزان محافظت آن در برابر اشعه ماوراء بنفش است. متخصصان استفاده از کرم‎های ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ را توصیه می‌کنند. چرا که میزان دوام آن‌ها در مقایسه با SPF‌های ۵۰ و بالاتر یکی است و بر روی پوست سبک‌تر هستند. در هر صورت باید هر ۲ ساعت یکبار ضدآفتاب خود را تجدید کنید.

·       مرطوب‌کننده ‌های پوست

مرطوب‌کننده ‌ها محصولاتی هستند که با داشتن انواع ترکیبات آب‌رسان، رطوبت پوست را افزایش داده و ظاهری صاف به پوست می‌دهند. در واقع حاوی مواد خاصی هستند که به جایگزینی چربی‌های موجود در پوست یا محافظت در برابر از دست دادن رطوبت پوست کمک می‌کنند. در حال حاضر انواع مرطوب‌کننده پوست به صورت کرم یا لوسیون در بازار موجود است.

·       محصولات پاکسازی پوست

پاکسازی پوست به معنی لایه‌برداری ملایم لایه سطحی شاخی پوست برای از بین بردن سلول‌های مرده است. باقی ماندن سلول‌های مرده باعث ایجاد خشکی، پوسته‌پوسته شدن و بسته شدن منافذ پوست می‌شوند و لایه‌برداری به چندین روش (فیزیکی و شیمیایی) می‌تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد. معمولا توصیه می‌شود که برای لایه‌برداری شیمیایی، هفته‌ای یک یا دو بار از ماسک و لوسیون‌های دارای سالیسیلیک اسید ۲ درصد یا اسید گلیکولیک ۱۰ درصد و برای لایه‌برداری فیزیکی، سه یا چهار بار در هفته از انواع شامپوهای اسکراب و برس صورت برقی استفاده شود. لایه‌برداری فرآیندی تخصصی است و در صورت انجام نادرست عوارضی مثل خشکی شدید و ایجاد لک پوستی دارد.

·       انواع سرم پوست

سرم پوست یک محلول بسیار غلیظ با ترکیبات موثر برای افزایش آب‌رسانی و روشنایی، کاهش لک‌ها و بهبود بافت پوست است. هرکدام از انواع سرم پوست فرمول خاص خود را دارد که باید متناسب با نیازهای خاص خود یکی از آن‌ها را تهیه کنید. مثلا سرم‌های حاوی ویتامین C برای محافظت پوست از اشعه ماورا بنفش و رادیکال‌های آزاد عالی هستند و به روشنایی بیشتر پوست کمک می‌کنند. از دیگر سرم‌ها می‌توان به سرم رتینول و سرم هیالورونیک اسید اشاره کرد که در جوانسازی پوست بسیار موثر هستند.

·       انواع ماسک صورت

ماسک های صورت می‌توانند به آبرسانی، از بین بردن چربی‌های اضافی و بهبود منافذ پوست کمک کنند. فایده های هرکدام به مواد موجود در آن‌ها بستگی دارد. به عنوان مثال، ماسک‌های حاوی اسید هیالورونیک به آبرسانی، سفت شدن و شفافیت بیشتر پوست و ماسک‌های ژلی با داشتن اسیدهای پلی هیدروکسی، عصاره‌های دریایی و آنتی‌اکسیدان‌ها باعث آبرسانی شده و به بهبود پوست کمک می‌کنند. در حال حاضر ماسک ‌ها یا به صورت کرمی هستند و یا آماده در بسته‌های استریل به فروش می‌رسند.

·       تاثیرات تغذیه مناسب بر پوست

طبق مطالعات انجام شده، یک رژیم غذایی سالم می‌تواند پوست شما را شفاف‌تر کند و حتی ممکن است از سرطان‌های پوست مانند ملانوم با تامین آنتی‌اکسیدان‌های ضروری جلوگیری کند. نوشیدن آب یکی از بهترین عادت‌هایی است که می‌تواند بر سطح رطوبت پوست تأثیر بگذارد. غذاهای خاصی که دارای چربی‌های سالم و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند (ماهی، آجیل و روغن زیتون) به همراه پروتئین‌های سالم (گوشت سفید، شیر و سویا) می‌توانند به تولید کلاژن در پوست کمک کنند. با افزایش تولید کلاژن پوست نرم و لطیف می‌شود و در جلوگیری از چین و چروک زودرس و افتادگی پوست موثر است.

علاوه بر تمام مسایل ذکر شده، یکی از مهمترین و ساده‌ترین نکات در روند مراقبت از پوست، رعایت مسائل بهداشتی مانند شستشوی هفتگی برس‌ها و اسفنج‌های آرایشی، شستشوی دست‌ها قبل از استفاده از لوازم آرایشی یا محصولات مراقبت از پوست و پاک کردن آرایش قبل از خواب یا ورزش است. دسترسی به وب‌سایت پذیرش ۲۴ و نحوه دانلود اپلیکیشن نوبت دهی آن بر روی تلفن همراه بسیار آسان است. اگر یک بیماری زمینه‌ای دارید و یا در مورد نحوه مراقبت صحیح از پوست خود به کمک محصولات موجود در بازار مطمئن نیستید، می‌توانید به دکتر پوست آنلاین پذیرش ۲۴ اعتماد کنید.

نکاتی برای استفاده صحیح از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست

سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) که مقررات استفاده از لوازم آرایشی را تعیین می کند، لوازم آرایشی را اینگونه بیان می کند: «محصولاتی که روی بدن و به منظور پاک سازی، زیبایی، ایجاد جذابیت بیشتر یا تغییر ظاهر استفاده می شوند بدون اینکه ساختار یا عملکرد بدن را تحت تأثیر قرار دهند.» این تعریف کلی شامل هر ماده ای که به عنوان بخشی از یک محصول آرایشی استفاده شود نیز می گردد.

  • اگر از لوازم آرایشی زیبایی استفاده می کنید، مطمئن شوید که رنگ های افزودنی آنها ،مجوز FDA دارند. گاهی اوقات رنگ های افزودنی ای که مجوز FDA را نمی گیرند، رنگ های مخصوص پارچه هستند، نه غذا و لوازم آرایشی. برخی رنگ های افزودنی ایجاد حساسیت و یا حتی سرطان می کنند.
  • تأییدیه FDA را روی برچسب محصولات پیدا کنید. این تأییدیه ها همچنین شامل همه موادی است که باید به عنوان مواد سازنده آن محصول آرایشی مورد استفاده قرار گیرند. این کار باعث می شود که دیگر برای استفاده از این محصول شکی نداشته باشید.
  • محصولات آرایشی و محصولات مراقبت از پوست را به درستی استفاده کنید. برچسب همه محصولات، بخصوص لوازم آرایشی مخصوص چشم را با دقت بخوانید. استفاده بیش از حدِ این محصولات باعث خشن شدن مژه ها می شود.
  • عطر مصنوعی که از نفت، سولفات لاریل سدیم و پارابن مشتق می شود، التهاب آور است و عکس العمل های آلرژیک ایجاد میکند. پیشنهاد می کنم که اگر پوست حساسی دارید از محصولات آرایشی ارگانیک استفاده کنید. عنوان «کاملا ارگانیک» را روی برچسب محصول پیدا کنید. این عنوان به شما اطمینان می دهد که آن محصول بهترین مواد طبیعی و برگرفته از کشت ارگانیگ را داراست.
  • تکنینک های زیادی همچون تکنیک میکرو ابریژن یا لایه برداریِ شیمیایی یا فیزیکی پوست صورت هم جزء درمان زیباییِ پوست محسوب می شوند. بنابراین دستورالعمل ها را به دقت بخوانید تا لایه های جوان ترِ پوستتان، صاف تر و برآمده تر شوند.
  • محصولات مراقبت از پوست خود را متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.

برای مشاهده و کسب اطلاعات از برندهای معتبر و مختلف و همچنین استعلام قیمت محصولات مراقبت از پوست و زیبایی می توانید به سایت ما به آدرس www.irictajhiz.com مراجعه نمایید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید