لیست ۷ مورد از بهترین دسرها در دنیا

هر فردی در دنیا ذائقه متفاوتی دارد و اگر از کسی بپرسید بهترین دسر دنیا چیست پاسخ ها با هم متفاوت خواهد بود. بنابراین مواد غذایی محبوب در دنیا شخصی هستند اما لیستی از آنها حکایت از ذائقه های مشترک میان مردم دارد. این روزها پیش غذا در کنار غذای اصلی و پس از آن دسر طرفداران زیادی پیدا کرده است. معمولا مردم در خانه یا رستوران از یک دسر هم در کنار غذای خود استفاده می کنند. ما در ادامه به چند دسر محبوب در دنیا اشاره می کنیم. پس با ما همراه شوید.

1.کیک شکلاتی خیس

شکلات و کاکائو یکی از خوراکی هایی است که در تمام دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. کیک های شکلاتی نیز طرفداران بسیاری دارند و کیک شکلاتی خیس یکی از این گزینه ها است. این دسر بافت سبکی دارد و از خوشمزه‌ ترین ‌های جهان است. با توجه به اینکه این دسر بسیار پرطرفدار است، در اکثر کافه‌ ها و رستوران ‌ها سرو می‌ شود. در ترکیبات این کیک از پودر کاکائوی فراوان (که خواص بسیار کاکائو در این مطلب آمده است)، آرد، شیر، تخم مرغ، روغن و وانیل  استفاده می شود. هر برش از کیک نیز مقدار 636 کالری انرژی به بدن می رساند. استفاده از گلاب در این کیک نیز بوی جذابی به آن خواهد دارد. خرید گلاب دو آتیشه خالص و اصل از برند ربیع یکی از گزینه هایی است که پیش روی شما قرار دارد. قیمت انواع گلاب نیز با توجه به اصل بودن و حجم آن مشخص می شود.

2.باقلوا

باقلوا

باقلوا هم یکی از دسترهای محبوب دنیا است که اصالت ترکی دارد. باقلوا یک شیرینی ترد پوشیده  شده از ده ها لایه  نازک در شهد است. خواستگاه این شیرینی خوشمزه کشور ترکیبه است و در شهرهای مختلف آنجا شیرینی فروشی ها، باقلواهای پوشیده شده با آجیل و شهد عسل را در سینی های بزرگ با برش های لوزی شکل سرو می کنند. در تهیه این شیرینی از انواع مغزی جات استفاده می شود و به همین دلیل هم یک دسر خوشمزه و در عین حال مقوی است.

3.پای گردو

پای ها از دسرهای دوست داشتنی در سراسر جهان هستند. پای گردو هم یکی از دوست داشتنی ‌ترین دسرهای دنیا به شمار می رود. به خصوص پای گردویی که در داخل آن هم از گردو استفاده شود، در مهمانی و دورهمی گزینه خوبی خواهد بود. این دسر یکی از محبوب‌ ترین دسرهای دنیا است که از خمیر پای، عسل، گردو، تخم مرغ، شکر، مقداری وانیل و آرد تشکیل شده است. در خمیر آن به دلیل ایجاد تردی بیشتر از نشاسته استفاده می شود. در هنگام خرید  نشاسته دقت کنید که قیمت انواع نشاسته ذرت، گندم و برنج متفاوت است و ویژگی و قیمت هر کدام با یکدیگر فرق دارد.

پاناکوتا

پاناکوتا هم یکی دیگر از دسر‌های شیک و مجلسی است که شما به راحتی می توانید آن را در منزل هم درست کنید. این دسر به زبان فارسی نام خامه پخته شده را می دهد و در دسته پودینگ ها قرار دارد. پاناکوتا دارای انواع مختلف شکلاتی، توت فرنگی، زعفرانی و غیره است. اما در نهایت طرز تهیه همه آنها یکسان است. این دسر به‌ صورت سرد و یک ‌نفره سرو می ‌شود.

5.تیرامیسو

تیرامیسو

تیرامیسو یک دسر بر پایه قهوه است و برای آن دسته از افرادی مناسب است که عاشق قهوه هستند. تیرامیسو یک دسر ایتالیایی بسیار خوش طعم و عطر است. اولین تیرامیسو برای نخستین بار در سال ۱۹۶۰ و در منطقه ونتو ایتالیا تهیه شد و پس از آن طرز تهیه آن در نقاط دیگر جهان نیز منتشر شد.

6.موس شکلات

موس شکلات نیز یکی از قدیمی‌ ترین دسرها در سراسر جهان است. این دسر دارای نمونه های جدیدتری هم در کشور فرانسه است. در این دسر، نرمی، سبکی و بافت لطیفی که موس‌ های شکلاتی دارند فوق ‌العاده است و این دسر به تنهایی می ‌تواند روحیه شما را تغییر دهد.

7.اشترودل

اشترادل یک دسر اتریشی قدیمی است که در ایران و دیگر کشورها محبوبیت دارد. اشترودل البته در طول سال ‌ها و در کشورهای مختلف تغییرات بسیاری را تجربه کرده و با دستورالعمل ‌های مختلفی پخته می ‌شود؛ اما در نسخه اصیل این دسر از ورقه ‌های خمیری خیلی نازک استفاده می شود که لا ‌به ‌لای آنها پر از سیب شیرین، کشمش، گردو و خرده نان‌ های سرخ شده است. اتریشی ‌ها  اعتقاد دارند ورقه ‌های خمیری این دسر باید به اندازه ای نازک باشد که بتوان از پشتش خط‌ های یک کتاب را خواند. مقدار تردی  و خوشمزگی این دسر هم به میزان نازک بودن این ورقه ها بستگی دارد.

نویسنده: وحیده امینی

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید