رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز

لاغری و کاهش وزن یکی از مهمترین چالش‌های و دغدغه‌های سلامتی و تناسب اندام است. امروزه به دلیل سرعت بالای زندگی مصرف غذا‌های فست فودی و آماده بیش از گذشته افزایش پیدا کرده است. از طرفی کم تحرکی، نشستن ساعت‌های طولانی پشت میز کار، کم خوابی و استرس دلایل مضاعف دیگری برای افزایش چربی‌ها به ویژه در ناحیه شکم و پهلو هستند. تجمع این چربی‌ها می‌تواند اعتماد به نفس افراد برای شرکت در مهمانی‌ها، پوشیدن لباس دلخواه و… را تحت تأثیر قرار دهند. از همین رو تلاش می‌کنند تا از طریق رژیم، تمرینات ورزشی و جراحی چاقی سریعتر از شر این چربی‌های مزاحم خلاص شوند.

بهترین برنامه برای رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز 

شاید این جمله را بار‌ها شنیده باشید، کم خوردن و ترک غذا راهی برای کاهش وزن سریع است. اگرچه این مضحک و حتی خطرناک به نظر می‌رسد، اما در واقع کاملاً اشتباه نیست. از آنجایی که کاهش وزن به معنای خوردن کمتر از چیزی است که می‌سوزانید، روزه داری یا ترک غذا برای ساعات طولانی در روز شاید یک راه مؤثر برای لاغری سریع شکم باشد. بدیهی است که هرگز نباید بیش از حد خود را گرسنه نگه دارید، زیرا این بسیار مضر است. اما چگونه می‌توانیم سرعت متابولیسم خود را بالا ببریم تا در سه روز لاغری شکم و پهلو‌ها اتفاق بیفتد؟ روش‌ها و راهکار‌های متفاوتی مانند رژیم مدیترانه‌ای، رژیم کتو، رژیم گیاهخواری، رژیم پالئو و. . برای این منظور وجود دارند که بر اساس سبک زندگی فرد توسط پزشک توصیه خواهد شد. رژیم آب و روزه داری نیزمی توانند مؤثر باشند به شرط آن که مشکل سلامتی یا بیماری خاصی نداشته باشید. در کل مهمترین اقداماتی که برای رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز پیشنهاد می‌شوند به شرح زیر هستند:

  • قهوه بنوشید: نوشیدن قهوه فواید زیادی از جمله افزایش تمرکز و متابولیسم دارد. این یک نوشیدنی ادرار‌آور طبیعی است که به شما کمک می‌کند سوخت و ساز بدن را در 3 روز افزایش دهید.
  • میوهها و سبزیجات کم کالری مصرف کنید: بلوبری، کلم بروکلی، اسفناج، گریپ‌فروت، کرفس و… حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و کالری کم هستند، سعی کنید هر روز حداقل دو وعده از آن‌ها را مصرف نمایید.
  • از خوردن شکر و مواد غذایی شیرین اجتناب نمایید: اگر به دنبال رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز هستید باید شکر و مواد غذایی شیرین را از برنامه غذایی خود حذف کنید، زیرا این مواد می‌تواند منجر به افزایش انسولین شده و سرعت سوخت چربی را کاهش دهند.
  • آب زیاد بنوشید: نوشیدن آب زیاد به دفع سموم بدن کمک کرده و سرعت متابولیسم را بالا می‌برد. اگر در کنار رژیم خود تمرینات ورزشی را نیز دنبال می‌کنید، بهتر است ۱۵ دقیقه قبل از تمرین آب بنوشید.
  • مکمل کاهش وزن مصرف نمایید: می‌توانید مکمل‌های گیاهی یا دارویی کاهش وزن را زیر نظر پزشک مصرف نمایید.
  • مواد غذایی کم کربوهیدرات توصیه میشوند: مواد غذایی که دارای کربوهیدرات پایین هستند مانند تخم مرغ آب پز علاوه بر احساس سیری طولانی مدت به کاهش سریع وزن در سه روز نیز کمک می‌کنند.

نکته مهم: حداقل روزی ۱۵ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشید. این می‌تواند به افزایش متابولیسم شما کمک کند. اگر از قبل تمرینات ورزشی را به صورت منظم داشته‌اید، روزانه ۱۵ دقیقه دراز و نشست، دویدن و کار با وزنه نیز بسیار مؤثر است.

 

اقدامات اساسی قبل از شروع رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز 

اگر شروع رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز برای شما مشکل به نظر می‌رسد یا می‌خواهید رژیم آب یا روزه داری را انتخاب کنید، توصیه می‌شود قبل از برنامه رژیمی خود غذا‌های سالم و متعادل بخورید. یک رژیم غذایی متعادل، رژیمی است که مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای عملکرد مؤثر تأمین می‌کند. رژیم غذایی سالم و متعادل باید شامل موارد زیر باشد:

  • گوشت بدون چربی، مرغ، ماهی، لوبیا، تخم مرغ و آجیل
  • چربی‌های اشباع شده، چربی‌های ترانس، کلسترول،
  • میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و شیر و محصولات لبنی بدون چربی یا کم چرب

در میزان کالری توصیه شده روزانه باقی بمانید و میزان آن را افزایش ندهید. برخی از متخصصان پیشنهاد می‌کنند که باید به آرامی و به طور پیوسته کالری دریافتی خود را برای حدود یک یا دو هفته قبل از شروع رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز کاهش دهید. این به معده و بدن شما کمک می‌کند تا برای نداشتن انرژی کافی آماده شود.

 

فواید رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز

رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز به طور متناوب که با محدودیت کالری همراه است، می‌تواند مزایای زیر را به همراه داشته باشد:

  • پاکسازی سلولها

بدن انسان حدود 30 تریلیون سلول دارد. مواد زائد و آسیب دیده می‌تواندن در سلول‌ها جمع شده و در نتیجه به آن‌ها آسیب برسانند. رژیم لاغری روشی سریع برای پاکسازی سلول‌های آسیب دیده به منظور بازسازی سلول‌های جدیدتر و سالم‌تر است. این فرآیند ممکن است به توقف رشد سلول‌های سرطانی کمک کرده و به محافظت از سلول‌های کبد در برابر آسیب کبدی ناشی از دارو و الکل منجر شود.

  • بهبود حساسیت به انسولین و لپتین

لپتین هورمون سیری بدن است. این هورمون اشتها را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود احساس سیری کنید. از سوی دیگر، انسولین به تنظیم سطح قند خون و گلوکز اضافی برای انرژی مورد نیاز بدن کمک می‌کند. رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز ممکن است منجر به حساسیت بیشتر بدن به این دو هورمون شود. افزایش حساسیت به این معنی است که لپتین و انسولین عملکرد‌های بهتری در بدن خواهند داشت.

  • کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن

برخی از تحقیقات منتشر شده در سال 2014 نشان داد که رژیم لاغری سریع یا روزه داری متناوب به محافظت ازبدن در برابر دیابت، چندین نوع سرطان، بیماری قلبی و تخریب عصبی کمک می‌کند.

افزایش سطح کلسترول خوب و کاهش‌تری گلیسیرید و کاهش فشار خون از دیگر مزایای رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز است.

 

چه کسانی نباید رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز امتحان کنند؟

در حالی که رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز برای اکثر افراد نسبتاً بی خطر است، اما برای برخی افراد می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

  • بیماران مبتلا به دیابت
  • زنان باردار یا زنان شیرده
  • بیماران تحت درمان دارویی و افراد مبتلا به میگرن غیرقابل کنترل
  • افراد مسن، کودکان و نوجوانان
  • بیماران قلبی
  • افراد مبتلا به اختلالات خوردن

نتیجهگیری

اگرچه رژیم لاغری سریع شکم و پهلو در سه روز می‌تواند تغییراتی جزئی در شکم و پهلوی شما ایجاد کند، اما این تغییرات به دلیل کاهش میزان آب و توده عضلانی بدن است. در واقع در این رژیم کاهش سریع چربی اتفاق نمی‌افتد. دستورالعمل‌های مختلفی برای این نوع رژیم وجود دارد، از رژیم روزه داری با آب گرفته تا انواع رژیم‌های غذایی مانند رژیم مدیترانه‌ای، رژیم کتو و. . اگر رژیم خود را به طور متناوب و به صورت اصولی زیر نظر یک پزشک متخصص مانند دکتر حامد قدسی بهترین جراح چاقی در تهران دنبال کنید، علاوه بر دریافت برنامه رژیمی مناسب می‌توانید از مزایای سلامتی آن نیز بهره‌مند شوید و عوارض جانبی بسیار کمتری را تجربه کنید.

منبع: دکتر حامد قدسی جراح چاقی

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم