هیدروفیشیال پوست چیست و چرا انقدر محبوب شده است؟

امروزه تا حد بسیار زیادی از روش هیدروفیشیال برای زیبایی بیشتر پوست استفاده می‌کنند که بهترین روش آن مراجعه به کلینیک های معتبر و استفاده از دستگاه هیدروفیشیال می باشد. اما چرا تا این حد این روش کاربردی و مهم است و بسیاری از زیباجویان از آن استفاده می‌کنند؟

اغلب خانم‌ها علاقه بسیار زیادی تمایل به داشتن پوستی سالم، نرم و شفاف دارند. به همین منظور به دنبال روش‌هایی برای شادابی و جوانسازی پوست هستند. این روش درمانی غیر تهاجمی بوده و یکی از روش‌های فوق‌العاده عالی برای پاکسازی و جوانسازی پوست است. این روش از چین و چروک، تیرگی پوست، جای جوش و انواع جوش‌های سرسیاه و سر سفید جلوگیری می‌کنند.

بسیاری روش هیدروفیشیال تراپی را با نام هیدرودرم می‌شناسند. در این روش خبری از لیزر و روش‌های تهاجمی نیست و فقط تنها با برخی از روش‌های خاص پوست شما توسط متخصص این کار شفاف و جوان می‌شود.

یکی از دلایلی که افراد از این روش بهره می‌گیرند و مشتاق به انجام آنها هستند، دریافت نتیجه مطلوب در بازه زمانی کوتاه است. پس از انجام یک بار تغییراتی را در پوست خود مشاهده خواهید کرد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با این روش زیباسازی بیشتر آشنا کنیم، همراه ما باشید.

هیدروفیشیال چیست؟

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز مطالعه کردید، هیدرودرم یا همان هیدروفیشیال به نوعی روش احیا و جوانسازی پوست گفته می‌شود. این روش به شفاف و نرم شدن پوست شما کمک می‌کند و از پیری زودرس و چین و چروک جلوگیری می‌کند.

برای انجام این روش، درمانگر یا متخصص پوست از یک دستگاه به اسم قلم هیدرودرم بهره می‌گیرد و عملیات درمانی را در چهار مرحله آغاز می‌کند. این چهار مرحله شامل موارد زیر می‌شود:

  • پاکسازی پوست
  • لایه‌برداری
  • خروج سلول‌های مرده از پوست
  • آبرسانی پوست

این روش یک روش کاملا غیر تهاجمی بوده و هیچ آسیبی به پوست یا بدن وارد نمی‌کند. به عبارتی جزء ایمن‌ترین روش‌های جوانسازی پوست است.

کاربردهای هیدروفیشیال

هیدروفیشیال

همانطور که در عنوان این مقاله خواندید، هیدروفیشیال (HydraFacial) در طی سالهای اخیر طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. اما شاید بپرسید چرا؟ آیا این روش علاوه بر شفاف‌سازی پوست، کاربردهای دیگری نیز دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. در ادامه به چندین کاربرد مهم اشاره کرد‌ه‌ایم.

لایه‌برداری کامل پوست

همانطور که می‌دانید در طی روز پوست همه ما در مجاورت آلودگی‌های هوا یا تحت تاثیر فشارهای عصبی و همچنین عوامل استرس‌زای بسیار زیادی است. به همین دلیل ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی منافذ آن بسته شود.

این آلودگی‌ها موجب مرده شدن پوست و محبوس شدن چربی‌های پوست می‌شوند. افراد پس از این اتفاق روی پوست‌شان شاهد انواع و اقسام جوش‌های سرسیاه و سر سفید و همچنین در برخی موارد حاد آکنه هستند.

با بهره از روش هیدروفیشیال یا همان هیدرودرم شما می‌توانید پوست خود را لایه‌برداری کنید و تمامی پوست‌های مرده را پاک کنید. این آلودگی‌ها پس از انجام این روش پاکسازی به طور کلی از داخل منافذ خارج می‌شوند و فرد تنفس و شادابی را روی پوست احساس می‌کند.

به همین دلیل است که پس از انجام و تکمیل فرآیند هیدروفیشیال شما فورا درخشندگی و روشن شدن پوست را تجربه خواهید کرد.

تغذیه پوست با رساندن مواد مغذی به آن

با بهره از این روش شما می‌توانید همه مواد مغذی مانند آبرسان‌ها و انواع آنتی اکسیدان‌ها را به پوست برسانید. نوعی موادی که در طی انجام این فرآیند به منافذ پوست تزریق می‌شود می‌تواند به درخواست مشتری متفاوت باشد.

به عنوان مثال در طی انجام فرآیند Hydrafacial موادی که برای رفع چین و چروک استفاده می‌شوند با موادی که برای عملیات احیا و تغذیه پوست استفاده می‌شوند کاملا متفاوت هستند. بنابراین با توجه به هدف باید مواد مدنظرتان را درخواست کنید.

شفاف و روشن کردن پوست

هنگامی که در طی روز چربی اضافی روی پوست انباشته و تعداد سلول‌های مرده پوست افزایش پیدا می‌کند، باید توسط یک لایه‌برداری آنها را از روی پوست بردارید. چرا که همه این عوامل موجب کدر شدن و همچنین ایجاد ناهمواری‌های روی پوست می‌شوند که در برخی موارد زیبایی ظاهر و صورت‌تان را تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

با بهره از این روش تمامی آلودگی‌ها از روی پوست زدوده می‌شود و شفافیت و درخشندگی مجدد به پوست بازمی‌گردد. این تغییرات به محض اتمام فرآیند هیدرودرم قابل مشاهده خواهد بود.

تسهیل سم‌زدایی غدد لنفاوی

تا به اینجای این مطلب با کاربردهای متنوع این روش که با قابلیت مکندگی قلم هیدرودرم انجام می‌شود به خوبی آشنا شدید. اما آیا این روش به جزء پاک‌کنندگی منافذ پوست خاصیت دیگری نیز دارد؟

هنگامی که این قلم روی پوست شما به آرامی و ملایمت کشیده می‌شود همانند یک ماساژور عمل می‌کند. به همین منظور با حرکت این قلم گردش خون افزایش یافته و غدد لنفاوی تحریک می‌شوند. در نهایت سموم موجود روی پوست توسط گردش خون و بهبود عملکرد غدد لنفاوی از بین می‌رود.

یکی از مزیت‌های فوق‌العاده این روش، عدم وجود دوره نقاهت و همچنین نتیجه سریع آن است. به همین علت شما می‌توانید از روش هیدرودرم به عنوان یک روتین مراقبت پوستی استفاده کنید.

زن

هیدروفیشیال برای چه اشخاصی مناسب است؟

شاید این سوال در ذهن شما هم به وجود بیاید که چه کسانی کاندیدای این روش هستند؟

  • افرادی که دارای پوستی کدر، کم طراوات و چربی هستند.
  • افرادی که پوست خشک و غیر درخشان دارند. زیرا این روش قادر به شفافیت و همچنین نرمی پوست است.
  • افرادی که دارای پوست پر از جوش و آکنه دارند و همیشه با آنها درگیر هستند.
  • کسانی که دارای منافذ عمیق پوستی هستند و دائما جوش‌های سرسفید یا سر سیاه می‌زنند.
  • آن دسته از خانم‌ها و آقایانی که چین و چروک و خطوط ریزی روی پوست صورتشان دارند.
  • زیباجویانی که به داشتن پوست سالم و جوان همیشه اهمیت می‌دهند.
امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید