بهترین درمان ریزش مو کدام اند؟ +‌معرفی ۵ روش درمان ریزش مو

موهای سالم و شاداب یکی از مهمترین فاکتور های زیبایی در هر فردی به شمار می رود . همه ما در طول زندگی خود با ریزش مو مواجه شده ایم . ریزش مو  و دست دادن موها حتی به صورت مقطعی و کوتاه می تواند تلخترین اتفاق ممکن باشد . اما اگر به موقع علت را بررسی و به دنبال راهی برای توقف ریزش باشید می توانید موهای از دست رفته خود را برگردانید و از داشتن موهای سالم و شاداب خود لذت ببرید . ما در این مقاله به بررسی علل ریزش و بهترین درمان ریزش مو خواهیم پرداخت .

بهترین درمان ریزش مو :

مزوتراپی مو :

به تزریق طیف وسیعی از آنزیم ها ، ویتامین ها و داروهای تقویتی به کف سر برای توقف ریزش و رشد مجدد موها مزوتراپی گفته می شود . مواد تزریق شده سرشار از هیالورونیک اسید بوده که با نفوذ به ساختار فولیکول ها موجب تحریک آنها و در نتیجه افزایش قدرت رشد و فعالیت موها می شود . هزینه مزوتراپی مو در هر کلینیک مهراز با توجه به تعداد جلسات (7 الی 15) ، محلول  مصرفی و شرکت تولید کننده آن متفاوت است .

PRP مو :

پلاسمای غنی از پلاکت یا ” پی آر پی ” روشی است که باعث افزایش خون رسانی به پیاز مو و افزایش ضخامت مو  و در نهایت سبب رشد طبیعی مو خواهد شد . پی آر پی روشی موثر در درمان ریزش مو  و طاسی است که موجب پر پشت شدن و رویش مجدد موها خواهد شد . هزینه پی آر پی مو به مواد مغذی که به پلاکت ها اضافه می شوند ، کیفیت تجهیزاتی که به کار گرفته می شود و موقعیت جغرافیایی و کلینیک مورد نظر برای انجام این کار بستگی دارد .

هزینه پی آر پی مو

فیلر مو :

باید  هیر فیلر یا فیلر مو را یک ژل پر از مواد مغذی دانست که با تقویت مو با انواع ویتامین ها و مواد مغذی ریزش مو ( به جز ریزش مو ژنتیکی)  را درمان می کند . با تزریق هیرفیلر به زیر پوست آن خود را به آرامی به سمت ریشه مو حرکت کرده و با ایجاد لایه محافظ در اطراف فولیکول‌های مو و محافظت از آن ها در برابر عوامل محیطی و اشعه مضر نور خورشید از

وظیفه‌اش را پیاده سازی می‌کند . هزینه هیر فیلر به میزان دوز استفاده شده ، برند هیر فیلر و دستمزد پزشک بستگی دارد .

چند مورد از فواید تزریق هیر فیلر عبارتند از :

– باعث پشت شدن مو می شود .

– باعث شادابی و طراوت بیشتر موها می شود .

– به احیای موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند ..

– موجب افزایش تعداد موها، ضخامت موها و طول تار مو می گردد .

–  به قطع ریزش غیرطبیعی مو  کمک می کند .

– موهای نازک و شکننده را احیا می کند و از آسیب‌دیدگی و دو شاخه شدن موها جلوگیری می کند .

– باعث سرکوب ژن مرتبط با ریزش مو می کند .

مزونیدلینگ :

مزونیدلینگ روشی ترکیبی و به صورت همزمان از مزوتراپی و میکرونیدلینگ است . این روش با دستگاه میکرونیدلینگ انجام می شود این دستگاه سوزن های بسیار ریزی دارد که سطح پوست سر را میخراشد تا پوست تحریک گردد و درنتیجه گردش خون افزایش می یابد . پس  از انجام این روش گردش خون در زیر پوست سر افزایش پیدا کرده و اکسیژن و مواد غذایی بیشتری به سلول های این بخش می رسد در نتیجه و ریشه های مو جان می گیرند و وضعیت نسبت به قبل بهبود پیدا خواهد کرد . هزینه درمان به این روش به وسعت بخش تحت درمان ، تعدادجلسات مورد نیاز برای درمان و کلینیکی که در آن مزونیدلینگ را انجام می دهید بستگی دارد .

لیزر تراپی :

لیزر تراپی یک روش درمانی برای ریزش موی سر در آقایان و بانوان است . لیزر تراپی  به افزایش تراکم و ضخامت موها کمک خواهد کرد در این روش با استفاده از نور پوست سر برای کلاژن سازی تحریک می شود .

ماندگاری پی آر پی مو

 کاشت مو :

کاشت مو یک راه دائمی برای درمان ریزش موی سر است . کاشت مو علاوه بر هزینه‌ی بالا از دوره نقاهت بیشتری برخوردار است اما یکی از بهترین روش ها در زمینه درمان ریزش مو می باشد .

چرخه رشد مو :

چرخه رشد مو به صورت طبیعی به 3 فاز کاتاژن ، آناژن و تلوژن تقسیم می شود .

1 . فاز کاتاژن :فاز کاتاژن کوتاه مدت بوده و 2 الی 3 هفته را به خود اختصاص می دهد . در این فاز از رشد مو فولیکول ها یک سوم از طول طبیعی خود را رشد کرده بدنو اینکه به موهای قبلی آسیب وارد کنند و باعث ریزش آنها شوند .

2 . فاز آناژن : در این مرحله از رشد ، ۲ تا ۷ سال برای موهای پوست سر و چند ماه برای ابروها، صورت و بدن طول می‌کشد ، فاز آناژن را رشد فعال فولیکول های مو میدانند . این زمان با توجه به ژنتیک ، استرس ، رژیم غذایی و برخی بیماری ها متغیر است .

3 . به این مرحله از رشد ، مرحله استراحت فولیکول ها می گویند . موهای قدیمی در این فاز دچار ریزش شده و روزانه حدود ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو را از دست می‌دهید به این صورت فولیکول‌های جدید و نو جایگزین آن‌ها شده و در نتیجه موهایی درخشان‌تر و بلندتر خواهید داشت .

انواع ریزش مو :

– کچلی سر

– طاسی منطقه ای

– تلوژن افلوویوم

– ریزش موی آندروژنیک

– ریزش موی سکه ای

علل ریزش مو :

همانطور که گفتیم ریزش روزانه 50 الی 100 عدد در روز طبیعی است اما زمانی که ریزش مو به سرعت اتفاق می افتد ، غیر عادی است و باید به سراغ علت آن رفت . دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آن می پردازیم .

1 . ریزش موی ارثی : یکی از علل شایع برای این مشکل ریزش موی آندروژنیک است . این نوع ریزش که از یک یا هر دو والد به فرزند به ارث می رسد ،تحت عنوان الگوی طاسی مردانه-زنانه هم نام برده می‌شوند .

2 . آسیب های فیزیکی و روانی : کمبود ویتامین یا کم خونی و حتی بیماری‌های مزمن و حالات روحی که در بدن ایجاد می شود ، می تواند علت های ریزش مو باشد .

3 . داروهای مصرفی و بیماری : بیماری هایی نظیر کم کاری و پر کاری تیروئید ، سرطان و روش های درمانی آن و برخی عفونت ها می تواند از دلایل ریزش مو باشد .

4 . افزایش سن : با بالا رفتن سن تارهای مو شکننده و نازک تر شده و همین علت موجب تسریع در ریزش مو خواهد شد .

5 . آسیب به مو : حرارت دادن‌ بیش از حد و مکرر به موها یا بیش از حد استفاده کردن از مواد شیمیایی می‌تواند به مو آسیب زده و در نتیجه باعث ریزش مو شود .

شایع ترین علائم ریزش مو

شایع ترین علائم ریزش مو :

– موها به راحتی هنگام کشیده شدن کنده می شوند .

– مشاهده مقدار زیادی مو در موگیر دریچه چاه پس از حمام کردن .

– هنگام بستن یا شانه‌ کردن موها مقدار زیادی از موها جدا می شوند .

– مشاهده تعداد زیادی از موها بر روی بالشت بعد از خواب .

انواع الگوی طاسی :

1 . الگوی طاسی زنانه : 40 درصد از زنان در سن بالای 50 سال ریزش مو دست و پنجه نرم می کنند . کم شدن حجم مو و سپس ریزش مو اولین نشانه از الگوی تاسی زنانه هستند . اگر تارهای موی شما نازک شد و حجم قسمت هایی از سر کم شد باید اقدام به درمان کنید .

2 . الگوی طاسی مردانه :ژن و سابقه خانوادگی می تواند از دلایل ریزش مو در مردان باشد . زمانی طاسی مردانه اتفاق می افتد که فولیکول های مو کوچک تر و ریز تر از قبل به حیات خود ادامه می دهند  و هیچگونه رشد و فعالیتی ندارند .

3 . الگوی طاسی کودکان : کودکان نیز می توانند ریز مو را مانند بزرگسالان تجربه کنند اما ریزش مو در کودکان طبیعی نیست کمبود غذایی و برخی از ویتامین ها و دلایل دیگر می تواند علت این اتفاق باشد . در صورت رخ دادن این اتفاق باید سریعا برای بررسی و پیدا کردن علت به پزشک مراجعه کنید .

روش‌های خانگی درمان ریزش مو :

درمان ریزش مو در روش خانگی باید زمان زیادی را صرف درمان کرده و برای حصول نتیجه صبور باشید . استفاده از اسفناج ، تخم مرغ و ماساژ سر با آب برنج ، حنا ، آلوئه ورا و آب پیاز میتواند در درمان ریزش مو موثر باشد .

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید