بهترین فصل کاشت مو برای شما کدام است؟ حقایق و نکات کلیدی

وقتی افراد به فکر کاشت مو می‌افتند، موارد زیادی در ذهن‌شان شکل می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین آن، انتخاب بهترین فصل کاشت مو است که باید گفت عوامل مختلفی در تعیین این زمان تاثیرگذار هستند.

هرچند روش کاشت مویی که انتخاب می‌کنید در تسریع روند بهبودی شما موثر واقع می‌شود اما باید به این نکته هم دقت داشت که انتخاب فصل مناسب نیز تا حد زیادی برای دستیابی به نتیجه دلخواه اهمیت دارد.

کاشت مو در فصل بهار

بدون شک درصورت رعایت توصیه‌های لازم برای کاشت مو، این فرایند در هر فصلی قابل انجام خواهد بود اما بسیاری از افراد فصل بهار را به‌عنوان بهترین فصل برای این عمل انتخاب می‌کنند.

دلیل اصلی انتخاب فصل بهار به‌عنوان بهترین فصل کاشت مو، می‌توان شرایط آب‌وهوایی در این موقع از سال دانست که معمولا هوا معتدل‌تر است و اشعه‌های خورشید نیز به‌صورت مستقیم نمی‌تابد.

البته اگر کار شما به‌‌گونه‌ای است که بیشتر وقت خود را در محیط بیرون می‌گذرانید و زمان کافی برای استراحت ندارید، ممکن است به‌دلیل قرارگیری در مقابل بارش‌های ناگهانی فصل بهار متوجه شوید که زخم‌ها دیرتر بهبود پیدا می‌کنند.

کاشت مو در تابستان

کاشت مو در تابستان

آیا می‌توان گفت بهترین فصل کاشت مو تابستان است؟ برخی از افراد به این خاطر که می‌توانند مرخصی کاری خود را در تابستان به‌خوبی کنترل کنند و زمان بیشتری برای استراحت داشته باشند، این موقع از سال را بهترین انتخاب می‌دانند.

این درحالی است که معمولا فصل تابستان به‌طور معمول گزینه مناسبی به‌نظر نمی‌رسد و با توجه به اینکه میزان تابش اشعه‌های مضر خورشید افزایش پیدا می‌کند احتمال برخورد آن‌ها با پوست سر و بروز آسیب برای فولیکول‌ها وجود دارد.

درصورتی می‌توان یک فرآیند کاشت موی سالم را در تابستان تجربه کرد که تاحدامکان از تابش اشعه خورشید دوری کنید و احتیاط‌های لازم را برای جلوگیری از تعریق بیشتر انجام دهید.

برای کسانی که تابستان را به‌عنوان بهترین فصل کاشت مو انتخاب می‌کنند باید تا چند هفته بعداز انجام این فرایند، هر 2 روز یک‌بار موهای خود را شست‌وشو دهند به‌طوری که آسیبی به فولیکول‌ها نرسد.

شستن منظم و صحیح موها، نه‌تنها از پوسته‌شدن فولیکول‌ها جلوگیری می‌کند، بلکه باعث کاهش التهاب و رشد سریع‌تر موها می‌شود.

کاشت مو در فصل پاییز

انتخاب پاییز به‌عنوان یکی از بهترین فصل‌ها برای کاشت مو به‌دلیل مساعدبودن هوا است که برای بسیاری از افراد شرایط خوبی را فراهم می‌کند تا با کمک مراقبت‌های ابتدایی بتوانند دوران نقاهت را پشت سر بگذارند.

در واقع پاییز ازاین‌جهت بهترین فصل کاشت مو در نظر گرفته می‌شود که هوا به اندازه‌ای خنک است که مانع ایجاد تعریق و آسیب‌رسیدن به فولیکول‌های مو می‌شود البته باید بارندگی‌ها را هم در نظر گرفت.

درصورتی‌که هنگام بارانی‌شدن هوا از چتر برای رفت‌وآمد استفاده کنید و مطمئن شوید که آب با فولیکول‌های مو تماس پیدا نمی‌کند، با خیال راحت می‌توانید پاییز را برای انجام فرایند کاشت در نظر بگیرید.

کاشت مو در زمستان

هرچند هیچ نظر قطعی وجود ندارد که ثابت کند زمستان بهترین فصل کاشت مو نیست اما باید موارد مهمی را برای انتخاب این فصل مد نظر قرار دهید که یکی از مهم‌ترین موارد کاهش دمای هوا است.

قرارگرفتن در معرض هوای خیلی سرد تا چند روز بعداز انجام کاشت مو توصیه نمی‌شود و این مورد ممکن است رشد فولیکول‌ها را با اختلال مواجه کند، پس باید تاجایی‌که می‌توانید از بیرون‌رفتن خودداری کنید.

باید گفت سرمای هوا، باد و باران در زمستان زمینه ایجاد عفونت در نواحی کاشت مو را فراهم می‌کند و باعث می‌شود که شما نتیجه مناسبی از این کار دریافت نکنید.

با توجه به اینکه زمستان باعث می‌شود تا پوست شما خشک‌تر باشد و ایجاد پوسته روی فولیکول‌ها نیز افزایش پیدا کند، امکان دارد احساس خارش بیشتری در ناحیه پیوند داشته باشید.

درصورت کاشت مو در زمستان برای اینکه خارش پوست کم‌تر شود باید توصیه‌های پزشک خود را جدی بگیرید و از محصولات مراقبتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد، استفاده کنید.

چطور بهترین فصل کاشت مو را انتخاب کنیم؟

best season for hair transplant

برای اینکه بتوان بهترین فصل کاشت مو را انتخاب کرد باید عوامل مختلفی همچون وضعیت سلامت فرد، شرایط آب‌وهوایی شهر محل زندگی خود و نوع فعالیتی که در طول روز انجام می‌دهید و نحوه مراقبت را نسبت به انتخاب فصل مناسب برای کاشت مو در نظر گرفت چراکه تمام آن‌ها برای رشد سریع‌تر موها اهمیت دارد.

اهمیت انتخاب فصل در فرآیند کاشت مو، هم بر روند بهبودی و هم بر چرخه رشد مو تاثیر زیادی دارد چراکه گرما وتعریق شدید امکان دارد به فولیکول‌ها آسیب برساند ازطرفی قرارگرفتن در معرض باران و رطوبت زیاد هم ممکن است آسیب‌رسان باشد.

بهترین مرکز کاشت مو در شیراز کدام است؟

اگر به‌دنبال بهترین روش‌ کاشت مو برای هر فصل از سال هستید، کلینیک پریسان (clinicparisan.com)واقع در شیراز با دارا بودن تجهیزات پیشرفته و تیمی از پزشکان حاذق و متخصص، آماده است تا شما را به نتایج مطلوب‌تان برساند.

هرچند که اوایل بهار با هوای خنک خود بهترین زمان برای کاشت مو در شیراز محسوب می‌شود، اما اگر در تابستان نیز تصمیم به این کار بگیرید، با پیروی از نکات پزشکی و مراقبتی می‌توانید به نتایج خوبی دست پیدا کنید. یادتان نرود که، تابستان زمانی برای تجدید حیات و جوانی و زمان شروع تازه‌ای از فصل زندگی است.

جمع‌بندی

برای اینکه بهترین فصل کاشت مو را به‌درستی انتخاب کنید باید وضعیت سلامتی و شرایط آب‌وهوایی خود را مد نظر قرار دهید. معمولا هر فصلی مزایا و معایبی دارد، به‌طوری‌که در زمستان سرمای زیاد ممکن است باعث عفونت شود اما به‌دلیل عدم‌تعریق شما شرایط خوبی دارید، ازطرفی فصول گرم نیز با رعایت مسائل بهداشتی برای برخی از افراد گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسند.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید