رفع تیرگی ناحیه تناسلی زنان

این روزها خیلی از بانوان از تیرگی ناحیه تناسلی شکایت دارند و به پزشک مراجعه می کنند. این مشکل در روحیه ی بانوان و رابطه ی جنسی آنها به شدت تاثیر می گذارد.

من میدانم ممکن است این مشکل در وهله ی اول باعث نگرانی خیلی از خانم ها شود به همین خاطر این مطلب را تهیه کردم تا شما را با علت های تیرگی ناحیه تناسلی و روش های روشن شدن این ناحیه آشنا کنم.

دلایل تیرگی ناحیه تناسلی

جالب است بدانید برخی از این دلایل در زنان عبارتند از:

  • اصطکاک بین پاها
  • استفاده از برخی داروها
  • استفاده از تیغ
  • روش های مو زدایی
  • موهای در حال رشد

ناحیه تناسلی یکی از حساس ترین قسمت های بدن هر زن است. دانستن اینکه چگونه آن ناحیه روشن و تمیز نگه داری شود مهم است و بسیاری از زنان علاقمند هستند که با روش‌های طبیعی این مراقبت‌ها را انجام دهند.

اکثر خانم ها فکر می‌کنند که استفاده روزانه از صابون باعث می شود که ناحیه تناسلی تمیز و روشن شود اما طبق نظر برخی متخصصان، استفاده از صابون موجب تحریک پوست این ناحیه می‌شود و باعث تیرگی ناحیه تناسلی می‌شود.

ولی چرا مناطق داخلی پا مانند ناحیه تناسلی و ران‌ها تیره تر از سایر نقاط بدن هستند؟

اصطکاک بین پاها

راه رفتن روی نوک پا

این به خاطر اصطکاکی است که بین ران ها اتفاق می‌افتد و یا می‌تواند بخاطر عرق بیش از حد بین ران و پارچه باشد. همچنین بعضی از داروها می توانند باعث ایجاد تغییرات پوستی و تیرگی ناحیه تناسلی شوند.

اضافه وزن

داشتن اضافه وزن نیز موجب سایش بیشتر ران‌ها به همدیگر به هنگام راه رفتن می‌شود و این می‌تواند موجب تیرگی ناحیه تناسلی و خارش پوست آن ناحیه شود.

استفاده از ژیلت

ژیلتاستفاده از تیغ و سایر روش های موزدایی نیز می‌تواند باعث تیرگی ناحیه تناسلی و ران شود. از طرفی موهای در حال رشد نیز گاهی باعث خارش و تغییر رنگ پوست می شوند.

عکس رز صورتی

عفونت ناحیه تناسلی

عفونت نیز می‌تواند باعث تیرگی ناحیه تناسلی شود. باید بدانید اگر این علایم شما را درگیر کرد شما به عفونت ناحیه تناسلی مبتلا شده‌اید:

  • ترشحات ناحیه تناسلی
  • خارش
  • بو
  • تورم در داخل و اطراف ناحیه

و بهتر است سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کنید. اما سوالی که بیشتر شما خانم ها از من می پرسید این است که:

درمان تیرگی ناحیه تناسلی زنان

در اینجا میخواهم برای شما راه حل هایی را ارائه دهم و شما را با چند روش ساده برای درمان طبیعی تیرگی این مناطق و همچنین بوی بد واژن آشنا کنم.

سفیدکردن ناحیه تناسلی با آب لیموی طبیعی

آب لیمو

برای روشن شدن پوست ناحیه تناسلی اولین درمان این است که از آب لیمو استفاده کنید. آب لیمو غنی از ویتامین C است و خواص ضد باکتری دارد.

یک کاسه را از آب پر کرده و آب لیموی تازه را در آن بچکانید. یک پد پنبه ای را آغشته به این محلول کنید و آن را در نواحی پوست تیره قرار دهید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پوست خود را با آب گرم بشویید. در پایان شما یک پوست تمیز و با طراوت دریافت خواهید کرد.

روشن کردن ناحیه تناسلی با آلوورا

آلوئه ورا برای خارش واژن

راه بعدی این است که از ژل آلوورای تازه استفاده کنید. آلوورا دارای خواص آرام بخش و آب رسان پوست است. یک قاشق غذاخوری از ژل آلوورا را در یک کاسه آب مخلوط کنید.

با استفاده از پد پنبه ای، مخلوط را به پوست ناحیه تناسلی خود بزنید. پس از ۲۰ دقیقه آن را با آب ولرم شست و شو دهید. برای داشتن پوستی تازه و تجربه ی اثر خنک کنندگی از این درمان استفاده کنید. آلوورا از تیرگی ناحیه تناسلی جلوگیری خواهد کرد و باعث سفید شدن ناحیه تناسلی می شود.

ماست برای خارش ناحیه تناسلی

آب ماست

اگر احساس سوزش یا خارش در ناحیه تناسلی دارید از ماست استفاده کنید زیرا دارای اثر آرام بخش و ضد باکتری است و مانع از رشد باکتری ها می شود و به شما کمک می کند تا عفونت را از بین ببرید. ماست را در نواحی شخصی خود قرار دهید و پس از ۵ دقیقه آن را با آب سرد شست و شو دهید. از این درمان می توانید روزانه استفاده کنید.

محلول شست و شوی خانگی

برای درست کردن یک محلول شست و شوی طبیعی برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی ، دو قاشق غذاخوری از آب سیب زمینی، دو قاشق غذاخوری از آب گوجه فرنگی، دو قاشق غذاخوری آب و چند قطره عسل را مخلوط کنید.

پس از حمام این مخلوط را به مدت ۱۵ دقیقه برای رفع تیرگی ناحیه تناسلی بر روی پوست خود بمالید. سپس پوست خود را با آب ولرم شست و شو دهید. از این درمان دوبار در روز برای درمان عفونت ناحیه تناسلی نیز می توانید استفاده کنید. آب سیب زمینی و آب گوجه فرنگی به طور طبیعی به روشن شدن پوست شما کمک می کند.

سفید کردن بکینی با روغن

عکس روغن نارگیلیکی دیگر از روش های روشن کردن پوست ناحیه تناسلی استفاده از روغن زیتون، روغن نارگیل و گلاب می باشد.

اسپری کردن آب گل رز در ناحیه تناسلی موجب درمان بوی ناخوشایند آن می شود. همچنین می توانید پوست ناحیه ی تیره را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با روغن زیتون یا نارگیل پس از حمام ماساژ دهید.

اسکراب سفید کننده ناحیه تناسلی

چهار قاشق غذاخوری آب لیمو را در یک کاسه آب مخلوط کنید و آن را به ناحیه تناسلی خود بمالید. پس از ۵ الی ۱۰ دقیقه، واژن را با آب سرد شسته و سپس با روغن نارگیل به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. پس از آن نیز اجازه دهید روغن ۵ دقیقه بر روی پوست بماند و سپس با آب سرد شست و شو دهید.

جلوگیری از تیرگی ناحیه تناسلی و واژن

ورزش هوازی

مهم‌ترین نکات برای جلوگیری از تیرگی ناحیه تناسلی عبارتند از:

  • اجازه دهید گاهی اوقات ناحیه تناسلی در تماس با هوای آزاد قرار گیرد.
  • همیشه لباس زیرهایی از جنس کتان بپوشید.
  • شیر گرم به همراه زردچوبه بنوشید.
  • از میوه های تازه و آب میوه به مقدار زیاد استفاده کنید.
  • آب فراوان بنوشید.

نکاتی برای اجتناب از بوی بد ناحیه تناسلی

  • روزانه واژن خود را با آب ولرم شست و شو دهید.
  • همیشه در طول دوره های قاعدگی از پدهای تازه استفاده کنید.
  • همیشه از محصولات طبیعی برای بهداشت شخصی خود استفاده کنید.
  • می توانید گاهی با استفاده از اسکراب بدن ناحیه ی مورد نظر را لایه برداری کنید.

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

4.3/5 - (111 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 نظر
  1. S می‌نویسد

    سلام آقای دکتر خسته نباشید آیا گچ ناحیه تناسلی زن را سفید میکند تشکر

    1. شهره می‌نویسد

      سلام خانم دکتر لطفا کمک کنید شوهرم چندوقت ناحیه تناسلیم تیره شده گیر میده میگه قبلا اینجور نبود یک فکری به حالش کن?

  2. Zahra می‌نویسد

    سلام ببخشید من یه دختر۱۸ساله ام و مجردم هیچ رابطه ای نداشتم منتها واژنم خیلی شل و تیره هست ….چیکار کنم درست بشه ممنون میشم ج بدین

    1. شهره می‌نویسد

      سلام ببخشید من ازاین درمان های گیاهی برای سفیدکردن واژن استفاده میکنم ولی احساس میکنم ناحیه تناسلیم تیره ترشده کدوم روشش بهترازبقیه هست تازه وقتی ازژیلت استفاده میکردم واژنم سفیدتربودتاوقتی که ازپودرتیزبراستفاده میکنم😣

      1. ناشناس می‌نویسد

        الورا از همشون بهتره

    2. ناشناس می‌نویسد

      منم ۱۷ سالمه رابطه نداشتم منم واژانم تیره هستش.نمیدونم چیکار کنم

    3. دکتر مریم یوسفی می‌نویسد

      به این پیج سربزنید تا مشکلتون حل بشه
      Turbo_sllim

  3. ناشناس می‌نویسد

    سلام .من ۱۹ سالمه و رابطه جنسی هم نداشتم..اما لبه های بیرونی واژنم چروک داره..و نگرانم کرده..ایا طبیعیه تو این سن؟!

  4. فاطمه می‌نویسد

    سلام خسته نباشید من مجردم و تا حالا هیچ رابطه جتسی نداشتم ولی لیبلهای کوچک واژنم چروکه و کلا قسمت پایینی واژنم تیره هس خواستم ببینم مشکلی نداره؟ راه حلش چیه؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      اره

  5. ناشناس می‌نویسد

    سلام میخواستم بپرسم راهی که واقعا سیاهی واژن و پوست خواهی واژن را سفید کنه او از شل شدن آن جلوگیری کنه و اگه هستش چی کار باید شود که شلی آن از بین برود

  6. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید،ناحیه تناسلیم خیلی تیره هست تازه ازدواج کردم و شوهرم ناراضیه ممنون میشم یه راه درمان ک سریع و نتیجه بخش باشه معرفی کنید

  7. f می‌نویسد

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۱۴ ساله هستم هیچ رابطی هم نداشتم اما بین قسمت رانم سیاه شده وبو هم میده و مادهی به رنگ زرد هم دارم لطفا یه راه هلی به من بدین تشکر

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      عزیزم ممکنه دچار عفونت شده باشی حتما به پزشک متخصص مراجعه کن

  8. منا می‌نویسد

    سلام دکتر.من دختری۲۰ساله هستم موهای بدنم خیلی درشت شدن ومن ازاین ناراضی هستم کشاله ران هام وناحیه تناسلی وچندجای دیگه چه کنم که بیشترنشن؟ یاازبین برن؟ومن برای لایه برداری ازتیغ استفاده میکنم که این قسمت هاتیره شده برای سفیدشدن چیکارکنم؟

    1. سپیده مجدیان می‌نویسد

      میدونستی تیغ بیشتر تیره بشه پوستت سعی کن استفاده نکنی از تیغ

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام خوبی خانم‌دکترمن متاهلم وازتیرگی ناحیه تناسلی هم رنج میبرم چه راهی داره ک روشن بشه

از پزشکان نبض‌ما بپرسید