بهترین روش کاشت مو sut است یا fut + ویدئو

کاشت مو برای درمان کم پشتی مو و طاسی انجام می شود. در هنگام تزریق داروی بی حسی و بعد از کاشت مو ، درد خفیفی احساس می کنید. حال ببینیم کاشت مو به روش sut و کاشت مو به روش fut چیست؟ 

در این مطلب با انواع جراحی کاشت موی سر از جمله کاشت مو به روش sut،کاشت مو به روش HRT، ترمیم مو و … را بررسی می کنیم و در نهایت در مورد هزینه کاشت مو صحبت خواهیم کرد و اطلاعاتی که شما باید قبل و بعد از کاشت موی سر بدانید، نکاتی را ارایه می دهیم.

در کاشت مو به روش SUT   شما خط رویش بسیار طبیعی و تراکم بسیار بالا را مشاهده خواهید کرد ،بطوریکه هیچ کس قادر به تشخیص کاشت موی زنده و پیوند موی طبیعی شما نخواهد بود .

به چه مواردی باید پیش از کاشت مو توجه کنید؟

اقداماتی که قبل از کاشت مو باید انجام شود

به طور کلی برای درمان کچلی نیازمند ناحیه اهداکننده مناسب برای مو، مداخلات متعدد جراحی و استراحت برای چند روز است، همچنین ممکن است شاهد بروز زخم های احتمالی هم باشید. در ادامه روش های مختلف کاشت موی سر و هزینه های آن مورد بحث قرار می گیرد.

روش های کاشت موی سر + فیلم کاشت مو

کاشت مو به روش sut 

در این روش نیازی به برش و جراحی نداریم و باعث بروز زخم و طی کردن دوره نقاهت طولانی نمی شود. علت این برتری این روش، برداشت سریع و دقیق موهای پیوندی است. پس از آن بایستی این موهای پیوندی نگهداری شده تا مرحله کاشت آن برسد.

همچنین با استفاده از اسلیفت های بسیار ظریف ، کاشت گرفت ها با فاصله ای کمتر از یک میلی متر انجام می شود ، از دیگر مزایای  کاشت مو به روش sut است.

سرعت انجام کار و پیوند موی بیشتر نیز از مزایای روشSUT است. همچنین بیمار می تواند موهای کاشته شده را در همان روز اول در حد نیم الی یک سانت با تراکم مناسب مشاهده کند.

هزینه کاشت مو به روش sut ، سه میلیون و 700 تا پنج میلیون است که بسته به میزان طاسی هزینه متفاوت خواهد بود.

کاشت مو به روش fut

این روش عبارتست از پیوند واحدهای فولیکولار. در این روش نوارهای نازک متعدد که به عنوان میکرو گرافت شناخته می شوند، از نواحی های اهدا کننده (معمولا پشت و کنار سر) برداشته شده و در گروه های طبیعی از یک تا چهار مو به عنوان واحدهای فولیکول پیوند می خورند.

این روش یکی از متداول ترین روش ها بوده و مزیت بزرگ آن نرخ زنده ماندن بیشتر با واحدهای فولیکولی است.

هزینه کاشت مو به روش fut ، سه و نیم میلیون است.

کاشت مو به روش fue

یکی دیگر از انواع دقیق تر روش ها، استخراج فولیکولار یا کاشت مو به روش fue است. در این روش، فولیکول های منحصر بفرد از نواحی اهدا کننده برداشته شده و ترجیحا یکی پس از دیگری به محل دریافت کننده پیوند می خورند.

از مزایای این روش این است که نسبت به روش های دیگر طبیعی تر به نظر می رسد. همچنین نواحی اهدا کننده نه تنها پوست سر بلکه شامل سینه، پاها، بازوها، شکم، پشت، صورت و ریش می شود.

کاشت مو به روش fit

تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT) برای افرادی که علاقه دارند، موهای کوتاهی داشته باشند، گزینه مناسبی است. این روش یک روش غیر تهاجمی است که بسیاری از افراد از این موضوع استقبال می کنند. در این فرآیند، گروه های فولیکولی خاصی را در ناحیه اهدا کننده با وسایل کوچک جراحی به دقت جدا می کند.

پیوند های واحد فولیکولار (گرافت) در شکاف های نازکی از ناحیه گیرنده قرار می گیرند. نواحی اهدا کننده هم خودشان بدون این که اثری داشته باشند، بهبود می یابند. در کاشت مو به روش fit معمولا از جراحی چیزی دیده نمی شود.

هزینه کاشت موی سر به روش (FIT)  حدودا پنج میلیون است.

موی کم پشت

کاشت مو به روش hrt

زمانی که سطح استروژن بالا باشد، زنان موهای پر و ضخیمی دارند. اما هنگامی که کاهش می یابد، مثلا پس از بارداری یا بعد از یائسگی، موها وارد فاز استراحت شده و به زودی شروع به ریزش کرده، نازک شده و یا حتی موجب کچلی ناحیه ای می شود.

درمان جایگزینی هورمون شامل مصرف هورمونهای زنانه مانند استروژن و پروژسترون است. این روش اغلب برای کمک به زنان برای درمان علائم یائسگی تجویز می شود.

گرچه معمولا به عنوان آخرین راه حل مورد استفاده قرار می گیرد، اما برای درمان ریزش مو برای برخی از زنان روشی رایج و موثر است (تا زمانی که در یائسگی و یا بعد از یائسگی به سر می برند و استفاده از این هورمون ها اثرات مخربی برای آن ها نداشته باشد.)

این روش در کنار مزایای آن خطراتی هم دارد که بعضا ریسک زیادی در پی دارد. مانند خطر ابتلا به سرطان، لخته شدن خون، سکته قلبی و یا علائم ناخوشایندی مانند خونریزی غیرطبیعی واژینال، تهوع، نفخ و یا سردردهای مکرر.

برای آشنایی با 5 غذای مضر بعد از کاشت مو این مقاله را بخوانید

بعد از کاشت مو چی بخوریم؟

بهترین روش کاشت مو

روش های دیگری هم برای کاشت مو وجود دارند. پیش از هر اقدام، لازم است طی جلسه ای که بیمار با پزشک خود دارد، بر اساس وضعیت ریزش مو، نواحی اهدا کننده، اندازه، کمیت و کیفیت موها و هزینه هر نوع کاشت موی سر که توسط پزشک توصیه می شود ، بررسی شده و بهترین روش کاشت مو برای شما انتخاب شود.

در ادامه به بررسی روش های دیگر کاشت موی سر می پردازیم:

روش های جدید کاشت مو

در سال های اخیر روش های متعددی برای کاشت مو توسعه یافته اند. این روش ها بعضا تکنیک جدیدی را معرفی کرده و یا این که به کمک ابزار جدید باعث بهبود تکنیک های مورد استفاده قبلی می شوند.

برای مثال بازسازی موها به کمک روش رباتیک، روشی است که در کنار FUE برای استخراج فولیکول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در این روش موها به طور انتخابی و با دقت روباتیک با هدف حفظ زیبایی ناحیه اهدا کننده انتخاب می شوند.

دستگاه با توجه به مشخصات برنامه ریزی شده توسط پزشک، مکان یابی و استخراج واحدهای فولیکول را انجام می دهد.

خط کاشت مو

مراحل رشد مو پس از کاشت مو

همه موهای سر باهم رشد نمی کنند. در هر زمانی موها ممکن است در یکی از فازهای رشد، استراحت و یا ریزش باشند. این چرخه برای هر مویی منحصر به خودش است. موهای کاشته شده هم مطابق همین چرخه به صورت تصادفی رفتار می کنند.

فرآیند حذف، شکافت و پیوند موها به طور کلی فولیکولها را به فاز استراحت می برد. حدود 6 تا 8 هفته بعد از کاشت مو ، موهای ناحیه پیوندی دچار ریزش می شود. مشاهده شده در بعضی موارد، استفاده از ماینوکسیدیل پس از عمل ممکن است این عارضه را کاهش دهد.

دو تا سه ماه پس از عمل، موهای پیوند شده شروع به جوانه زدن زیر پوست می کنند. موهایی که رشد می کنند ممکن است در نواحی پیوندی باعث قرمز شدن، ایجاد برآمدگی مانند جوش شوند. کمپرس گرم می تواند باعث آرام شدن ناحیه ملتهب شود.

موهای پیوند شده بین ماههای ۴ تا ۶ شروع به ظاهر شدن می کنند.

در ماه ششم، بیمار ممکن است انتظار داشته باشد که رشد ۴۰ تا ۶۰ درصدی موهای کاشته شده را ببیند. این بار به دلیل چرخه تصادفی رشد مو، همه پیوندها همزمان رشد نمی کنند در ابتدا ممکن است موها نازک تر باشد. ولی با رسیدن به حد رشد، تراکم و بلندی خود را به دست می آورد.

رشد کامل موهای پیوندی معمولا بعد از ۱۲ ماه به دست می آید. در برخی موارد، این می تواند تا ۱۸ ماه طول بکشد.

این امر در خانم ها رایج تر است.

بعد از کاشت مو چطور رابطه زناشویی داشته باشیم تا موهای مان آسیب نبیند؟برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید

رابطه جنسی بعد از کاشت مو

6 نکته هشدار دهنده و مهم که باید قبل از کاشت مو بدانید

قبل از آنکه تصمیم به انجام پیوند مو و یا کاشت موی سر بگیرید، این موارد را بدانید:

۱- به تثبیت ریزش مو توجه کنید.

برای پیوند مو فردی که ریزش موی آن تثبیت شده است، کاندید مناسبی برای کاشت و پیوند مو است. زیرا جراحی پیوند مو مانع پیشرفت ریزش مو نمی شود.

تصویر کاشت موی سر

توصیه می شود که: جراحی کاشت موی سر در سنین جوانی یا زمانی که ریزش مو تازه شروع شده است انجام نشود زیرا ممکن است باعث سرعت بخشیدن به ریزش مو شود!

۲- پیوند مو یک جادو نیست!

قبل از جراحی کاشت و پیوند مو، باید ذهن خود را آماده کنید که میزان رشد مو در هر فردی متفاوت است. جراحی پیوند مو بستگی به میزان مو در ناحیه ی اهدا کننده دارد. همچنین پیوند مو باعث ایجاد یک سر پر از موهای متراکم نمی شود.

۳- با موهای پیوندیتان مانند موهای معمولی خود رفتار کنید.

شما می توانید با موهای پیوند شده خود زمانی که رشد کردند مانند موهای معمولی رفتار کنید. موهای پیوند شده تفاوتی با موهای معمولی ندارند.

کاشت و پیوند مو اعتماد به نفس یک فرد را پس از ریزش مو به او بر می گرداند.

شما می توانید هر گونه که می خواهید آن ها را حالت دهید. موهای پیوند شده نیازی به مراقبت ویژه ندارند، شما می توانید مانند موهای معمولی شست و شو دهید و هر طوری که دوست دارید مدل دهید.

تصویر کاشت موی سر

۴- پیوند مو دائمی است، زمانی که…

مو از ناحیه ای گرفته شده و به نقاط طاس پیوند شود، باعث می شود که این جراحی یک فرآیند دائمی باشد. شما نمی توانید به طور موقت و برای ناحیه های کوچک سرتان این جراحی را انجام دهید. پس قبل از انجام دادن آن تحقیق کرده و تصمیم مطمئن بگیرید.

۵- رشد موهای پیوند شده  از بین نمی رود.

زمانی که رشد دوباره آنها شروع شود، به بخش دائمی از پوست سر شما تبدیل می شوند. موهای جدید به تدریج پس از گذشت ۴ ماه از زمان پیوند، ظاهر می شوند.

پس از یک دوره هشت ماه، ۸۰ درصد موها رشد می کنند.رشد در منطقه ی فرق سر بیشتر زمان می برد. در این زمان بهتر است از توصیه های پس از جراحی که جراح تان ارائه می دهد پیروی کنید.

تصویر کاشت موی سر

۶- اقدامات احتیاطی پس از جراحی حیاتی هستند.

زمانی که تصمیم به انجام جراحی کاشت موی سر می گیرید، در نظر داشته باشید که این جراحی مدتی را برای برگشتن به حالت نرمال نیاز دارد. لازم است که شما چند روزی را استراحت کنید و از منطقه ی پیوندی مراقبت های زیادی انجام دهید.

شما فقط می توانید بر روی پشت خود بخوابید و نمی توانید اجازه دهید که سرتان، بخصوص ناحیه ای که کاشت انجام شده است با هرجایی تماس داشته باشد. زیرا فولیکول ها پس از عمل بسیار شکننده هستند. توصیه می شود از یک کلاه دوش حمام به عنوان یک اقدام احتیاطی پس از جراحی استفاده شود.

هزینه کاشت موی سر

هزینه تقریبی کاشت مو بین 4 تا 7 میلیون است. البته این هزینه نسبت به نوع پیوند، روش انجام کار، کمیت و کیفیت کار، محل پیوند، کلینیک کاشت مو ، کلینیک درمانی، شهر و دیگر موارد می تواند متغیر باشد.

کاشت مو و ترمیم مو راه حلی نوین و قابل توجه برای مردان و زنانی است که موهایشان شروع به ریزش کرده است. اعتماد به نفس از دست رفته ی فرد میتواند با کاشت موی سر به طور قابل توجهی باز گردد.

هزینه کاشت موی طبیعی

هزینه کاشت مو و ترمیم مو نسبت به روش مورد پسند بیمار و وسعت ناحیه ی کاشت مو متغیر است اما میانگین هزینه تقریبی کاشت مو در سال ۹۶ به ازای هر تار مو ۳۰۰ تومان است.

توصیه ها و مراقبت هایی که پس از کاشت مو باید رعایت شود.

نکات مهم بعد از کاشت مو

نویسنده: تیم ترجمه نبض ما

4.9/5 - (144 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 نظر
  1. mamali می‌نویسد

    کاشت مو درد هم داره؟ من یه پسر ۲۷ ساله هستم که ناحیه ی جلوی سرم در حال ریزشه. می خواستم ببینم میتونم مو بکارم؟

    1. سپندار می‌نویسد

      قطعا با درد همراهه

  2. مژده می‌نویسد

    کاشت مو برای افرادیکه طاسی دارند توصیه میشود؟ طاسی جبران دارد؟
    بعد از کاشت موی طبیعی آیا موهای کاشته شده رشد میکنند؟
    من خانمی هستم ۳۶ ساله که بر اثر ارتباط با گربه و نگهداری گربه به تشخیص پزشکان دچار ریزش موی بد و شدیدی شدم و کلا موهای مژه و ابرو و موی سرم ریخته و خیلی ناراحت و افسرده شده ام ولی نمیخوام خودم رو به دست دکترها بعنوان موش آزمایشگاهی بسپارم لطفا کمکم کنید و راهنمایی کنید.

    1. سپندار می‌نویسد

      مژده ی عزیز اگه فقط کمی مطالعتون رو بالا ببرید می بینید که ریزش مو هیچ ربطی به ارتباط با گربه نداره. ریزش مو در مقدار زیاد بیش تر با دلایل ژنتیکی همراه هست و عوامل محیطی تاثیر چندانی روشون ندارن. بنظر من شما بهتره اول با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید و راه های درمانی رو امتحان کنید ، بعد در صورت تایید کاشت مو توسط ایشون به کلینیک های زیبایی مراجعه کنید .

      1. هاشم می‌نویسد

        سلام من۲۵روز کاشت مو انجام قبل از کاشت کف سرمو هاشور کرده هاشور بجا تاپیک زدن الان کف سرم آبی نشان میده ایا میشه کف سرو هم پاک کرد باتشکر از جوابمنتظر جواب

    2. هاشم می‌نویسد

      سلام خسته نباشین من کاشت مو انجام دادم الان ۲۵روز ولی قبل از کاشت کف سرمو هاشور کرده بودم ولی الان خیلی پشیمونم کف سرم بصورت آبی نشان میدهد تورا خداراهنماییم کننین ممنون

  3. ارسلان می‌نویسد

    ترمیم مو با روش چسباندن موی طبیعی چه فرقی با کلاه گیس میکنه ؟
    کاشت مو با ترمیم مو چه فرقی داره ؟

    1. نسرین می‌نویسد

      در روش چسباندن مو ، تکه های مو با چسب دو طرفه به موها می چسبند . بیشتر این تکنیک برای خانم ها استفاده میشه

  4. کاشت مو می‌نویسد

    من به مطب دکتر مجید زاده رفتم کارشون خوب بود.

  5. علی اقبالی می‌نویسد

    لطفا در یک کلام بفرمایید جدیدترین و بهترین روش کاشت کدام روش میباشد .

  6. حلما می‌نویسد

    آیا بعد از کاشت در مورد خانوم ها میتوان زایمان کرد و مرحله ی شیر دهی. را گذراند

  7. ناشناس می‌نویسد

    سلام من۲۵روز کاشت مو انجام قبل از کاشت کف سرمو هاشور کرده هاشور بجا تاپیک زدن الان کف سرم آبی نشان میده ایا میشه کف سرو هم پاک کرد باتشکر از جوابمنتظر جواب

  8. هاشم می‌نویسد

    سلام من۲۵روز کاشت مو انجام قبل از کاشت کف سرمو هاشور کرده هاشور بجا تاپیک زدن الان کف سرم آبی نشان میده ایا میشه کف سرو هم پاک کرد باتشکر از جوابمنتظر جواب

از پزشکان نبض‌ما بپرسید