روش های خانگی درمان گودی زیر چشم

پوست دور چشم بسیار حساس تر و نازک تر از قسمت های دیگر بدن است. رگ ها در این ناحیه به پوست نزدیک تر بوده که نتیجه ی آن تیرگی و گودی زیر چشم است. اما برای درمان گودی زیر چشم و تیرگی آن روش‌های خانگی مناسبی وجود دارد که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

علت گودی زیر چشم

بعضی از دلایل تیرگی و گودی زیر چشم عبارتند از

  • افزایش سن
  • کاهش چربی دور چشم
  • کمبود آهن
  • استرس
  • الگوی نادرست زندگی
  • مشکلات کبدی از جمله کبد چرب
  • عوامل ارثی

در دیگر علتهای گودی زیر چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمبود خواب
  • مشکلات کلیوی
  • ناراحتی‌های قلبی عروقی
  • تاثیرات منفی نور خورشید بر پوست صورت
  • مصرف مواد مخدر و همچنین الکل
  • خستگی بیش از حد
  • مالیدن زیاد و بیش از حد چشم
  • آلرژی به برخی از مواد غذایی

در ادامه راهکارهای درمان گودی زیر چشم ارائه شده است. به اختیار هر کدام از روش های زیر را می توانید انتخاب کنید. توجه داشته باشید که درمان های خانگی اثر لحظه ای چشم گیری نداشته و در صورت استفاده مستمر و منظم از این درمان های خانگی شما به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

۱- رفع گودی زیر چشم با گلاب

گلاب برای درمان گودی زیر چشم

گلاب یکی از راهکارهای رفع گودی زیر چشم به روش طبیعی است. به علت وجود خواص تسکین دهنده و روشن کننده، گلاب برای درمان گودی زیر چشم بسیار مناسب است. برخی دیگر خواص گلاب، آنتی اکسیدانی است که سلول های پوستی شما را مقاوم کرده و بافت های مرده احیا و در نتیجه به جوان سازی پوست صورت شما کمک می کند.

روش استفاده از گلاب برای صورت و دور چشم

دو روش کلی برای از بین بردن گودی زیر چشم با گلاب وجود دارد که عبارتند از:

  • چند قطره گلاب بر روی پارچه کتانی ریخته و آن را بر روی ناحیه مورد نظر به مدت یک ربع قرار دهید. این کار را تا جایی که تاثیر گلاب را ببینید روزانه دو مرتبه تکرار کنید.
  • گلاب را با شیر سرد ترکیب کرده و دو عدد پارچه کتان را در آن قرار دهید و برروی ناحیه مورد نظر به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس با آب صورتتان را بشورید.

گودی زیر چشم و پف زیر چشم آزارتان می دهد. آیا پف زیر چشم درمان دارد؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را بخوانید.

۲- خیار برای از بین بردن گودی زیر چشم

خیار

خیار خاصیت خنک‌کنندگی داشته که باعث روشن شدن پوست می شود. علاوه بر این خیار حاوی آنتی اکسیدان های مختلفی همانند اورینتین، کاکاربیتاسین، ایزوسپارین، ویتکسین و ویتامین C و K است که درد و تورم را کاهش داده و برای کاهش پف و درمان گودی زیر چشم بسیار مفید است.

روش استفاده از خیار برای گودی زیر چشم

همانند گلاب، چندین روش نیز برای استفاده کردن از خیار برای برطرف کردن گودی زیر چشم وجود دارد:

  • یک خیار را به قسمت‌های درشت برش داده و به مدت نیم‌ساعت در یخچال قرار دهید. تیکه های خیار را برروی ناحیه مورد نظر ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید. سپس صورتتان را بشورید. این کار را روزانه دو بار انجام داده تا نتیجه را ببینید.
  • آب خیار را با آب لیمو ترکیب کرده و با پنبه ای آغشته به آب خیار و آب لیمو بر روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از یک ربع شست و شو کنید. این روش را روزانه انجام داده تا نتیجه را ببینید. توجه داشته باشید که خود آب لیمو به تنهایی خاصیت سفید کنندگی داشته و باعث از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم می شود.

۳- رفع سیاهی دور چشم با روغن بادام شیرین

روغن بادام مرطوب کننده و روشن کننده ی پوست و غنی از ویتامین K و آنتی اکسیدان هایی است که پف چشم را از بین برده و باز کننده ی رگ های مسدود شده است.

روغن بادام برای درمان قطعی گودی زیر چشم

  • شب هنگام چند قطره از این روغن را در ناحیه مورد نظر بریزید و ۳ الی ۴ دقیقه ماساژ دهید. هنگام صبح صورت خود را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید.
  • ۶ قطره روغن بادام را با یک قاشق غذا خوری عسل خالص ترکیب کنید. قبل از خواب این ترکیب را بر روی پوست خود بمالید. هنگام صبح صورت خود را بشورید. این کار را روزانه تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

روغن بادام برای رفع گودی زیر چشم

۴- سیب زمینی برای سیاهی دور چشم

برای رفع گودی زیر چشم به روش طبیعی می‌توانید از سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی است که تیرگی و گودی زیر چشم را از بین برده و از پف چشم جلوگیری می کند.

روش استفاده از سیب زمینی برای سیاهی دور چشم

  • ۱ یا ۲ عدد سیب زمینی که از قبل درون یخچال قرار داده اید را برداشته و آن را رنده کنید. با استفاده از پنبه سیب زمینی رنده شده را بر روی ناحیه مورد نظر بمالید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را بشورید. این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید.
  • یک سیب زمینی یخ زده را رنده کنید و آن را بر روی پارچه ای کتانی ریخته و بر روی ناحیه مورد نظر به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نگه دارید. این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید.

برای درمان قطعی گودی زیر چشم می توانید سیب زمینی را با خیار هم ترکیب کنید و بر روی پوستتان گذاشته تا تیرگی را از بین ببرد.

۵- زردچوبه برای سیاهی دور چشم

زردچوبه حاوی کورکومین است که خواص ضد پیری، ضد باکتری، آنتی اکسیدان و ضد التهاب دارد که تورم را کاهش داده و رنگدانه ها را پاک می کند. یک دوم قاشق چای خوری زرد چوبه را با آب آناناس ترکیب کرده تا خمیری شکل شود.

ترکیب خمیری را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و به مدت ۱۰ دقیقه رهایش کنید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشورید.

تصویر زردچوبه تازه

۶- درمان گودی زیر چشم با گوجه

یکی دیگر از راهکارهای رفع گودی زیر چشم به روش طبیعی استفاده از گوجه است. گوجه پوست صورت را روشن می کند و گودی زیر چشم را از بین می برد.

روش استفاده از گوجه برای گودی زیر چشم

  • برای درمان گودی زیر چشم می توانید به مقدار مساوی گوجه و آب لیمو را با هم ترکیب کرده و با پنبه ای آن را برروی ناحیه مورد نظر قرار دهید. پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشورید. روزانه این کار را انجام دهید تا نتیجه را ببینید.
  • برگ نعناع به همراه یک قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری نمک با آب گوجه را مخلوط کرده و روزانه بنوشید تا نتیجه آن را بر روی سیاهی و گودی زیر چشم ببینید.

۷- سیب برای رفع سیاهی دورچشم

سیب به علت اسید تانیک موجود در آن باعث روشن شدن پوست شده و به همراه ویتامین B و C و پتاسیمی که سیب دارد منبع تغذیه ی مناسبی برای پوست محسوب می شود.

روش استفاده از سیب برای سیاهی دور چشم

برای درمان گودی زیر چشم می توانید یک سیب را برداشته و به قطعات بزرگ تقسیم کنید. قطعات را به مدت نیم ساعت بر روی پوست خود گذاشته سپس با آب سرد بشورید. این کار را منظم انجام داده تا موثر باشد. یک سیب سبز را بجوشانید تا زمانی که لایه روی سیب نرم شود و سپس روی پوست قرار دهید.

۸- برگ نعناع برای درمان گودی چشم

نعنابرگ نعناع به علت خاصیت خنک کنندگی، ضد باکتری، ضد میکروبی و ضد عفونی کننده ای که دارد جریان خون در رگ را سرعت داده و تیرگی و گودی زیر چشم را از بین می برد.

روش استفاده از برگ نعناع برای گودی دور چشم

برگ نعناع را که از قبل کوبیده شده را برروی ناحیه مورد نظر قرار داده و پس از ۱۰ دقیقه آن را برداشته و با پارچه ای تمیز کنید. برای درمان گودی زیر چشم می توانید این کار را منظم و مستمر انجام داده تا نتیجه را ببینید.

برگ نعناع را کوبیده و با یک قاشق غذا خوری آب گوجه ترکیب کرده تا خمیری شکل شود. حال خمیر را بر روی پوست قرار داده و پس از ۵ دقیقه با آب سرد بشورید. ترکیب برگ نعناع با آب لیمو همانند آب گوجه اثر بسیار عالی خواهد داشت.

۹- چای نپتون برای سیاهی دور چشم

 

چای برای رفع سیاهی دور چشم

 

چای کیسه ای و یا همان نپتون به علت کافئین موجود در آن و آنتی اکسیدان، تیرگی و پف دور چشم را از بین می برد. و در درمان سیاهی و گودی زیر چشم موثر است.

چای به علت داشتن تانین، برای ورم و تغییر رنگ دور چشم بسیار مفید است.

روش استفاده از چای کیسه ای برای رفع تیرگی زیر چشم

برای درمان سریع گودی زیر چشم می توانید ۲ عدد چای کیسه ای سیاه یا سبز که از قبل استفاده کرده اید را به مدت ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. کیسه چای را بر روی ناحیه مورد نظر قرار داده و پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب بشورید. روزانه ۱ الی ۲ بار این کار را تکرار کنید تا اثر آن را ببینید.

۱۰- روغن نارگیل برای درمان سریع گودی زیر چشم

عکس روغن نارگیل

روغن نارگیل مرطوب کننده ی پوست و جاذب چربی های پوستی است.

روش استفاده از روغن نارگیل برای روشن کردن دور چشم

روغن نارگیل را برروی ناحیه مورد نظر ریخته و به آرامی ۲ الی ۳ دقیقه قبل از خواب ماساژ داده و به هنگام صبح آن را بشورید. روزانه این کار را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

۱۱- آواکادو برای گودی دور چشم

آواکادو به دلیل اسیدهای چربی که دارد و ویتامین B، E و K رطوبت و مقاومت پوست های خشک را بیشتر می کند.

روش استفاده از آواکادو برای گودی دور چشم

یک آواکادو را له کرده و چند قطره روغن بادام به آن اضافه کنید و آن را بر روی محل مورد نظر بمالید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ناحیه مورد نظر را بشورید. این کار را تکرار کنید تا زمانی که اثر آن را ببینید. درمان گودی زیر چشم با آواکادو یکی از موثر ترین هاست.

۱۲. رفع گودی چشم با خواب

رفع گودی چشم با خواب

خواب با کیفیت و کافی می تواند در برطرف کردن گودی زیر چشم کمک کند. کمبود خواب باعث می شود پوست شما کمرنگ و تار به نظر برسد، و این باعث می شود که گودی زیر چشم آشکارتر شود. برای داشتن ظاهری زیبا شما به هفت تا هشت ساعت استراحت نیاز دارید.

۱۳. نوشیدن آب برای رفع گودی زیر چشم

گفته می شود نوشیدن مقدار زیادی آب برای درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم موثر است. بنابراین، به جای مصرف دارو ، مقدار زیادی آب و نوشیدنی (ترجیحاً آب ولرم) بنوشید تا بدن بتواند سموم را دفع کرده و از این طریق صورت و دور چشم شما روشن‌تر شود.

ماسک برای تیرگی دور چشم

علاوه بر روش‌های گفته شده در بالا، برای درمان تیرگی دور چشم می‌توانید از ماسک‌های فوق‌العاده زیر استفاده کنید.

ماسک شیر و جوش شیرین براى دور چشم

ماسک جوش شیرین و شیر

درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم با جوش شیرین نیز ممکن است. شیر می تواند برای چشم های خسته شده  بسیار مفید واقع شود.

براى تهیه این ماسک طبیعی برای رفع گودی زیر چشم  کافى است:

  • ۴ قاشق غذا خورى شیر کامل و تازه را با ٢ قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید.
  • سپس این مواد را به خوبی مخلوط کنید تا به یک مخلوط صاف با قوام کرم به دست بیاید.
  •  سپس آن را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود.
  • ماسک سرد شده را اطراف چشم هاى خود بمالید و اجازه دهید به مدت ٢٠ تا ٢۵ دقیقه باقى بماند.
  • سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

چشمان شما دوباره احساس سلامتى و شادابى خواهند کرد.

ماسک طبیعی برای رفع گودی زیر چشم با آناناس و زردچوبه

یکی دیگر از داروهای خانگی موثر برای درمان سریع گودی و سیاهی زیر چشم می تواند استفاده از مواد طبیعی مانند مخلوط پودر زردچوبه و آب آناناس تهیه شود.

این مواد را به سادگى با هم مخلوط کنید و ماسک را براى دو هفته و به مدت ٣٠ دقیقه به صورت روزانه مصرف کنید.

این ماسک بهترین نتایج را به شما خواهد داد.

درمان گودی زیر چشم بوسیله ی لیزر

لیزر برای رفع تیرگی دور چشم

لیزر مستقیما منبع تیرگی و گودی زیر چشم شما را بوسیله ی ارسال پیاپی تشعشعات نور به سمت پوست زیر چشم، هدف قرار می دهد. این نور بوسیله ی شریان های خونی و یا محل تیرگی زیر چشم، جذب شده است.

اشعه لیزر مجددا به سطح پوست بازگشته و چروک های پوستی را حذف کرده که در مجموع ظاهر چشم ها و تیرگی زیر چشم را از بین می برد. و در درمان گودی زیر چشم کاربرد دارد.

با این حال اگر پوست دور چشم هم اکنون لطیف و صاف است این روش درمان ممکن است رنگدانه ها را کاهش ندهد. توجه کنید که لیزر روشی کم تهاجم نسبت به جراحی است، احساس مورمور شدن لیزر ممکن است زمان ببرد تا عادت کنید و عوارض جانبی لیزر قرمز شدن پوست و تورم محلی است.

 

سیاهی زیر چشم یکی از مشکلاتی است که اغلب خانم های جوان را درگیر خود کرده. با این حال شما می توانید با حرکت رقص چشم ها، گودی زیر چشم خود را درمان کنید. برای آشنایی بیشتر با این روش روی لینک زیر کلیک کنید:

https://drmajidzadeh.com/2606

شما می توانید سوالات خود را از طریق لینک پرسش از دکتر با پزشکان ما مطرح نمایید.

ترجمه: محمد مهدی مغازه ای

4.3/5 - (58 امتیاز)
منبع homeremediesforlife

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

22 نظر
  1. پریسا می‌نویسد

    ممنونم از اطلاعاتی که دراختیارمون قرار دادید.

    1. ناشناس می‌نویسد

      مطلب خوبی بود

  2. بانو می‌نویسد

    سلام
    چرا جراح های بینی هیچکدام ، حتی با وجود بینی بزرگ حاضر به عمل بینی نیستند؟

    1. ک م می‌نویسد

      چون اونا دکتر هستن اعتماد ب نفس ب اندازه ی کافی دارن نیاز ب زیبایی ندارن

    2. ناشناس می‌نویسد

      بتوچه

      1. ناشناس می‌نویسد

        بیجنبه

  3. ملیحه می‌نویسد

    ممنون مطالبتون خیلی عالی بود

  4. محسن می‌نویسد

    باسلام من زیر چشام گود میشه والبته وحشتناک کبود وسیاه میشه وقتی فقط یشب تا صب بیدار بمونم وتا یک هفته ازبینم نمیره نمیدونم چیکارکنم حتی مویرگ های دور سعیدی چشمم قرمز میشن

    1. هدیه می‌نویسد

      شبا که میخوای بخوابی حتما چشم بند استفاده کن چند شب امتحان کن نتیجش عالیه

  5. آرش می‌نویسد

    من زیر چشام گوده و حدود سه هفته است دارم هر کاری که باعثش شده رو قطع کردم ولی خوب نشده کدوم راه درمان بهتره و سریعتره و اگر خواستم به دکتر برم به چه دکتری مراجعه کنم؟

    1. Gulkesh tiir می‌نویسد

      گل بکش قطره نفازولین استفاده کن گود تر میشه

      1. sjad می‌نویسد

        چ ربطی داره😑هستن کسایی ک هر روز مصرف دارن ولی گود نیست زیر چشاشون یا کسایی و استمناع میکنن…چیزیو ک نمیدونی نظر نده دوست عزیز…هستن کسایی ک تو باشگاه بعد از تمرین زیر چشاشون گود میشه اینو چی میگی

    2. ناشناس می‌نویسد

      کمترش کن اون عملو

  6. Marym می‌نویسد

    سلام من کبودی وگودی زیر چشم داشتم وتوسط متخصص چربی نانوانجام دادم عالی شده ولی کمی رنگ زرد برجسته زیر چشمم به وجود امده که خیلی ناراحتم دکتر های زیبایی زیادی رفتم وهر کدام نظر متفاوتی دارن با دستگاهای مختلف ودرنتجه لیزر خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید سپاسگذارم

    1. مشاور نبض ما می‌نویسد

      سلام
      لطفا سوال در قسمت از دکتر بپرسیم مطرح کنید
      https://nabzema.com/faq

      1. ادمون می‌نویسد

        ممنون از کمکتون

  7. ناشناس می‌نویسد

    من سالها هس ۹۰درصد این ماسکا رو گذاشتم روزبروزم بدتر میشه که بهتر نمیشه لعنتی ارثی هس

    1. ناشناس می‌نویسد

      واقعا برای گودی زیر چشم که ارثی باشد راه درمان قطعی به جز تزریق چربی و ژل وجود دارد؟

  8. ناشناس می‌نویسد

    سلام من ۱۷ سال سن دارم بعد این هیچ ضرری نداره تو این سن

  9. فاطمه می‌نویسد

    سلام ببخشید من ۱۴ سالمه زیر چشام سیاه و کبود هست میشه یه روش خانگی به من پینهاد کنید ممنون میشم

  10. ناشناس می‌نویسد

    من خودم به شما روغن سیاه دانه تجویز میکنم …صورتو شفاف میکنه و لکو کم رنگ میکنه و بخاطره خاصیت انتی اکسیدان باعث میشه نذاره جوش بزنی..تاثیرشو بعد از ۴،،،۵ ماه مصرف متوجه میشی روزی دوبار یا سه صورتمو باهاش چرب میکردم …من خودم ۴ماه پشته هم زدم…همه بهم میگفتن چی به پوستت میزنی…خیلی خیلی شفاف میکنه

  11. ناشناس می‌نویسد

    یه روش اورژانسی لطفا

از پزشکان نبض‌ما بپرسید