نکاتی در مورد انتخاب سرویس خواب مناسب برای نوزاد

سرویس خواب نوزاد بخش مهمی از سیسمونی است. رنگ ها، الگوها و سبک های موجود برای گهواره ها امروزه تقریبا بی پایان هستند. از سرویس خواب های  اقتصادی گرفته تا لوکس و از کلاسیک گرفته تا مد روز.

نبض ما– نوزادان بیشتر وقت خود را در سرویس خواب می گذارند از این رو، در حالی که راحتی آن مهم است، ایمنی آن نیز ضروری است. شما می توانید هرمدلی که برای سیسمونی نوزاد خود می پسندید انتخاب نمایید. این مقاله به شما کمک می کند که تا بتوانید سرویس خواب مناسبی برای کودک خود فراهم کنید.

سرویس خواب نوزاد را به صورت ست بخریم یا تکی؟

بسیاری از شرکت ها سرویس های خود را در غالب ست ارائه می دهند که این مجموعه اغلب شامل یک تشک مخصوص، ملحفه یا پتو و پدهای محافظ تخت برای نوزاد است. این مجموعه ها همچنین ممکن است شامل یک پارچه دامن مانند ، برای گهواره و همچنین لوازم جانبی ، مانند پاکت پوشک یا عروسک های آویزان باشد.

نوزادان معمولا نیازمند لحاف نیستند. همچنین ضربه گیرهای سرویس خواب نگرانی های ایمنی را افزایش می دهند اگر نمی خواهید از پتو برای تزیین سیسمونی نوزاد خود استفاده کنید و یا این که مایل به استفاده از ضربه گیرهای گهواره نیستید، خرید به صورتی تکی به شما این امکان را می دهد که هرچه می خواهید انتخاب کرده و بخرید.

دیزاین اتاق خواب نوزاد

ملحفه و بالشت نوزاد

ملحفه، بالشت و پتو معمولا برای نوزاد تا سن یک سالگی توصیه نمی شود. چرا که آن ها را بیش از اندازه گرم می کند و یا اینکه می تواند موجب خفگی شود. زمانی که نوزاد شما به یک سالگی رسید ممکن است علاقمند باشید برای او یک پتو تهیه کنید.

پتوها و رواندازها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که یک نمونه از آن ها جنس های ضدآلرژیک است. اگر برای کودک خود ملحفه تهیه می کنید، جنسی را انتخاب کنید که صد در صد از نخ باشد. همچنین یکی دیگر هم اضافه بخرید تا زمانی که خواستید یکی را بشویید از دیگری بتوانید استفاده نمایید.

سرویس خواب نوزاد ، نرم و قابل شستشو

چه از سرویس خواب برای نوزادتان کم استفاده کنید و چه زیاد، مطمئن شوید که تشکی که برای آن تهیه کرده اید خیلی نرم باشد. تشک های نخی بافتنی، تشک های کتانی فلانلی و یا بافته شده با نخ های بافت بالا، از جمله موارد محبوب هستند.

پارچه ای را انتخاب کنید که به راحتی شستشو داده شود و اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات سرویس خواب نوزاد را می توان در یک ماشین شستشو کرد. نوزادان برای غذا دادن به دست و تمیز کردن در معرض مواد غذایی زیادی قرار می گیرند.

سرویس خواب چوبی اتاق نوزاد

ایمنی سرویس خواب نوزاد

گهواره ها و رختخواب های سنتی نوزادان امروزه با توجه به استانداردها ساخته می شود. برای حفظ امنیت نوزاد خود، لازم است که تشک تختخواب و گهواره باهم به راحتی فیت شوند. اگر می خواهید احتیاط بیشتری داشته باشید، می توانید از کمربندهای کشی برای محکم کردن تشک به گهواره استفاده کنید تا تکان نخورد.

سیسمونی تخت و کمد

این ویژگی فیت بودن مناسب، دلیلی است برای این که از وسایل غیرضروری در گهواره استفاده نکنید. لذا جادادن بالشتک هایی در اطراف تشک تخت خواب ممکن است باعث شود که به تشک به درستی سرجایش قرار نگیرد.

از پد تشکی ضد آب استفاده کنید که امن تر، خنک تر و راحت تر از پلاستیکی آن است. پد را با روکشی پنبه ای پوشش دهید. پارچه فلانل در ماه های سرد زمستان حرارت و راحتی بیشتری را فراهم می کند. اطمینان حاصل کنید که پد به آرامی در اطراف تشک قرار می گیرد و در حالی که کودک شما خواب است، شل نشود.

سرویس خواب نوزاد با اشکال متفاوت

تعدادی از گهواره ها دارای سایزهای خاص هستند. برای مثال گهواره های گرد، سرویس خواب مینی و گهواره هایی با شکل خاص. در صورت استفاده از این گهواره ها لازم است که سرویس خواب نوزاد خود را مناسب با مدل گهواره انتخاب کنید. معمولا کارخانه ها، محصولات مناسب گهواره های خاص خود را نیز تولید می کنند.

سرویس خواب نوزاد و نوجوان

وسایل اضافی سرویس خواب نوزاد

نوزادان در ماه های اولیه خود، زیاد کثیف کاری می کنند، بنابراین با خرید حداقل یک ست اضافی از تشک و لحاف نوزاد، آماده این موضوع باشید. در صورتی که تشک خودش دارای محافظ تمیز ضدآب نباشد، می توانید یک کاور پلاستیکی ارزان تهیه کنید تا زیر پارچه تشک قرار داده که به شما کمک کند تا تعویض تشک را به سرعت انجام دهید.

اگر به دنبال عکس ست های اختصاصی سیسمونی دختر و پسر و همچنین لیست قیمت سیسمونی نوزاد هستید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

سیسمونی نوزاد

نبض ما– ترجمه : حسین مقدس زاده

4.7/5 - (4 امتیاز)
منبع verywellfamily

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید