علل تغییرات سایز سینه بعد از ازدواج

تصورات نادرست بسیاری در مورد کاهش یا بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج وجود دارد. خود ازدواج تاثیری مستقیمی بر افزایش سایز سینه ها ندارد و برخی از این تصورات غلط این است که مالش و فشار دادن سینه موجب افزایش سایز آن می شود که این موضوع صد در صد درست نیست.

حتما شما هم تاکنون با خانمی برخورد کرده اید که ادعا می‌کند پس از ازدواج سایز سینه هایش افزایش یافته است. در واقع عوامل بسیاری وجود دارد که موجب کنترل واکنش های بیوشیمی و هورمونی بدن می شود و البته بسیاری از این عوامل هم تحت کنترل خودمان قرار دارد. این مقاله شما را در مورد دلایل بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج راهنمایی خواهد کرد.

به طور کلی سایز سینه با تغییر وزن و سایز کلی بدن تغییر می کند و ماساژ سینه هم با الگوهای خاصی ممکن است گردش خون در نواحی سینه را تحریک کند نه فشار دادن آن.

ازدواج

مصرف قرص ضد بارداری پس از ازدواج سایز سینه ها را افزایش می دهد

بسیاری از زنان پس از  ازدواج از قرص های ضد بارداری برای جلوگیری از حاملگی استفاده می کنند. مانند سایر قرص ها و دارو ها، قرص های ضد بارداری نیز عوارض جانبی خود را دارند. یکی از این عوارض رایج، افزایش وزن کلی بدن و به دنبال آن، دلیل بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج است.

سایز سینه رابطه ی مستقیمی با چاقی یا لاغری بدن دارد. قرص های ضد بارداری حاوی هورمونی به نام استروژن هستند. فرآیند تخمک گذاری و قاعدگی زنان، با تغییر میزان استروژن در بدن اتفاق می افتند و قرص های ضد بارداری باعث می شوند که سطح استروژن در بدن تقریبا ثابت باقی بماند.

درد قاعدگی

به صورت مختصر و مفید، اینکه سایز سینه ها تا چه مقدار پس از ازدواج افزایش می یابد بستگی به نوع قرصی دارد که شما برای پیشگیری از بارداری مصرف می کنید. در مورد تاثیر استروژن گفته شد و حال پروژسترون را بررسی می کنیم. این هورمون موجب افزایش کاپ سینه می شود و در صورت قطع مصرف آن، سایز سینه به حالت نرمال قبل از مصرف برمی گردد.

دلیل اصلی برای قرص هایی که موجب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می شوند ادما (edema) یا احتباس مایع می باشد. به محض شروع مصرف، شما تغییراتی در سایز سینه های خود مشاهده خواهید کرد که همچنین ممکن است موجب ایجاد حساسیت و حس خارش و سوزش در سینه ها شود اما معمولا این عوارض پس از قطع مصرف ناپدید می شوند.

قرص ضدبارداری

بنابراین قبل از مصرف قرص های ضد بارداری بهتر است با پزشک خود مشورت کنید و اجازه دهید که او روش های بهتری برای جلوگیری از بارداری را مطابق با شرایط شما پیشنهاد دهد.

احتمالات دیگری از جمله ایجاد لک، سردرد، تغییرات وزنی، تغییرات خلقی، حالت تهوع علاوه بر افزایش سایز بدن در بالا تنه وجود دارد.

دلیل دیگری که موجب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می شود، استرس ناشی از فکر کردن زیاد است! زمانی که شما بیش از حد فکر و خیال می کنید، تعادل هورمون هایتان به هم میریزد

امروزه قرص هایی با دوز پایینی از هورمون ها برای مقابله با قرص های ضد بارداری (OCPS) که حاوی دوز بالایی از استروژن هستند، تولید شده اند.

البته باید گفت که همه ی زنان با مصرف قرص های ضد بارداری دچار افزایش وزن نمی شوند زیرا بدن هر شخصی واکنش های متفاوتی به مصرف داروها نشان می دهد و نمی توان قرص های ضد بارداری را به تنهایی مقصر دانست.

در بسیاری از موارد، زنانی که به طور منظم، ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در روز، ۳ تا ۴ روز در هفته، ورزش کنند و رژیم غذایی متعادل غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و فیبرهای ضروری را رعایت کنند، افزایش وزنی در آنها رخ نخواهد داد.

وزن

بارداری ممکن است باعث افزایش سایز سینه ها پس از ازدواج شود

یک فاز حیاتی دیگری که برای یک زن پس از ازدواج رخ می دهد بارداری است. همه ی تغییراتی که در این حالت اتفاق می افتد به دلیل افزایش سطح استروژن و پروژسترون است.

این هورمون ها موجب تحریک غدد و مجرای شیری سینه می شوند. ۳ الی ۴ هفته پس از حاملگی، سینه های شما ممکن است نسبت به لمس حساس شوند. این حساسیت ممکن است در سه ماهه اول از بین رود.

در واقع حساسیت سینه ها می تواند از نشانه های اولیه ی بارداری باشد. در ششمین تا هشتمین هفته از بارداری، تغییرات هورمونی در بدن زن باردار، موجب افزایش تدریجی سایز سینه ها می شود.

تصویر دوران بارداری

دلیل اصلی برای قرص هایی که موجب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می شوند ادما (edema) یا احتباس مایع است. به محض شروع مصرف، شما تغییراتی در سایز سینه های خود مشاهده خواهید کرد

زمانی که شما باردار هستید، کاپ سینه های شما، به دلیل افزایش چربی و جریان خون افزایش می یابد. شما همچنین متوجه کشش پوست خود، ایجاد ترک های پوستی، دیده شدن رگ ها در سطح پوست و تیره شدن نواحی اطراف نوک سینه ی خود می شوید.

علاوه بر تمامی این ها، تولید یک مایع غلیظ زرد رنگ به نام کولوستروم در مراحل بعدی بارداری، در مادران دیده می شود.

دلیل دیگری که موجب بزرگ شدن سینه بعد از ازدواج می شود، استرس ناشی از فکر کردن زیاد است! زمانی که شما بیش از حد فکر و خیال می کنید، تعادل هورمون هایتان به هم می ریزد که به دنبال آن، افزایش وزن و ریزش مو به همراه است که این افزایش وزن موجب ازدیاد چربی در ناحیه ی سینه می شود. بنابراین سعی کنید تمرینات و ورزش های آرامش بخش در کنار رژیم غذایی متعادل به صورت منظم در برنامه ی زندگی خود داشته باشید.

نویسنده: تیم ترجمه نبض ما

3.4/5 - (14 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. روهام می‌نویسد

    سلام.
    لطفا یک دکتر مشاور خوب جهت افزایش سایز سینه بدون جراحی معرفی کنید.
    با تشکر.

  2. A می‌نویسد

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    جهت بزرگ کردن سایز سینه در بانوان مصرف گیاه قاصدک بسیار مفیده
    اما با توجه به اینکه ریشه قاصدک و مخصوصا دمنوش آن بسیار تلخ هستند، می تونید کپسول ریشه رو تهیه و به راحتی مصرف کنید
    طبق اصول علمی مصرف پودر ریشه بسیار موثر تر از عصاره یا دمنوش است.
    می توانید کپسول ریشه قاصدک رو از شرکت نیک داروی شفاساز امیران با قیمت مناسب تهیه کنید
    بسیار با کیفیته

  3. سنا می‌نویسد

    سلام،خسته نباشیددخترم شش سالیشه چندماه میشه ناگهان چاق شده ایا بی خطره

از پزشکان نبض‌ما بپرسید