از بارداری خود عکس بگیرید!

شادی بچه دار شدن شما از دوره بارداری آغاز خواهد شد. آماده شدن برای تولد نوزاد می تواند استرس زا باشد، اما عکس بارداری می تواند این استرس را کاهش دهد.

نبض ما– عکس بارداری قسمت مهمی از ثبت وقایع ماجراجویی های شما در دوره و هفته های بارداری است. برای این که عکس بارداری خوبی داشته باشید لازم است نکاتی را در این زمینه بدانید از جمله این که چه زمانی بهترین موقع برای گرفتن عکس است.

چرا در دوره بارداری عکس بگیریم؟

در زیر به برخی از مواردی که می تواند موجب انگیزه برای عکس بارداری می شود، اشاره می کنیم:

چون شما زیبا هستید!

صدای آزار دهنده ای که در ذهن تان هست را متوقف نمایید! شما ممکن است احساس خستگی، تهوع، درد و خستگی ناخوشایندی داشته باشید اما از بیرون، ما آن چیزهایی را که ممکن است باعث شود که فکر کنید وحشتناک شده اید، نمی بینیم! ما یک زن زیبا را می بینیم که یک زندگی جدید را می خواهد همراه خود بیاورد و فرشته کوچکی را که امانت به او سپرده اند را بدنیا بیاورد.

لازم نیست در مورد شکم خود نگران باشید

اگر قبل از بارداری به دلیل چاقی با شکم خود احساس راحتی نمی کنید، اکنون می توانید بدون نگرانی با علم به این که بزرگی آن چقدر زیباست می توانید آن را نشان دهید. لذا این اولین فرصت است که می توانید از داشتن این شکم بزرگ لذت ببرید.

ثبت خاطرات

شما ممکن است الان در مورد آن مطمئن نباشید اما اگر عکس بارداری نگیرید، شما فرصت ثبت این خاطرات منحصر بفرد را در زندگی خود از دست داده اید و دیگر نمی توانید به آن برگردید. عکس ها همچنین باعث مرور خاطرات، احساسات و شادی می شوند.

این کار لذت بخش است!

بسیاری از خانم ها در طول هفته های بارداری که عکس گرفته اند از تجربه های بارداری خود میگویند :موقع  عکس انداختن از لحظات بارداری و ثبت آن عکسها  احساس لذت و شادی داشته اند. اگر عکاسی را انتخاب کنید که با شخصیت و استایل مورد نظر شما مطابق باشد، لحظات شادی را سپری خواهید کرد.

همچنین فرصت خوبی است تا در این زمان ایده های خلاقانه ای را به کار گیرید. می توانید ایده هایی که در مجلات و شبکه های اجتماعی می بینید، ذخیره کرده و با عکاس خود مطرح نمایید تا عکس های خلاقانه ای داشته باشید.

بهترین زمان برای عکس بارداری چه موقعی است؟

جلسات عکس بارداری خود را طوری تنظیم نمایید که در ماه های ۷ و ۸ بارداری باشد. در این زمان شکم شما به خوبی شکل گرفته است و برای عکس برداری مناسب است.

اگر به صورت هفتگی زمان بارداری خود را می شمارید، حدود هفته های ۳۰ بهترین زمان برای عکس گرفتن است. بعد از هفته ۳۵ و یا ماه هشتم، شکم شما خیلی سنگین می شود و عکس گرفتن در آن زمان راحت نیست.

در صورتی که منتظر چند قلو هستید، بهتر است که در سه ماهه دوم این کار را انجام دهید. در طول این مدت به خاطر این که چندقلو همراه خود دارید شکمتان بزرگ تر می شود. پیشنهاد می شود که در طول هفته ۲۴ عکس بگیرید چرا که در آن زمان هنوز راحت تر هستید و می توانید ساده تر حرکت نمایید.

نمونه هایی از عکس بارداری کسانیکه پسردار شدن

توصیه هایی برای عکس بارداری

زمانی که برای عکس های آتلیه ای بارداری برنامه ریزی می کنید لازم است نکاتی را در ذهن خود نگه دارید. علاوه بر این برای انتخاب تجهیزات لازم برای عکس های بارداری و پیدا کردن بهترین موقعیت عکس برداری، در نظر داشتن نکات زیر می تواند به شما کمک کند.

– از پوشیدن لباس هایی با طرح های بزرگ و حواس پرت کننده اجتناب کنید.

– به جای استفاده از فلاش، نور طبیعی را انتخاب کنید.

– اطمینان حاصل کنید که شکم شما مرطوب باشد.

– از بک گراند های شلوغ و پیچیده اجتناب نمایید.

– زمانی که شکم شما جلو افتاده است فقط در حالت Straight-On عکس بگیرید.

– از پوشیدن لباس های تنگ پیش از برنامه عکسبرداری اجتناب نمایید.

– با عکاس خود در این زمینه پیش از زمان عکسبرداری صحبت نمایید تا با مفهوم و شرایط آشنا شوید.

هرچند که گرفتن عکس در ماه آخر برای شما وسوسه انگیز است اما لازم به زمان هایی که پیشنهاد شده توجه نمایید. چرا که به عنوان یک مادر شما باید در حین عکس گرفتن خوشحال باشید و در نتیجه نباید با ناراحتی و سختی عکس بگیرید.

اگر در طول هفته های بارداری روحیه خود را حفظ کردید، عکس های بارداری شما هم می تواند آن چه را که انتظار دارید برای شما فراهم آورد.

تیم ترجمه نبض ما

منبع :  shutterfly

3.7/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید