بهترین روش های لاغری شکم و پهلو

ناحیه شکم و پهلو،  از نقاط حساس و همچنین زیبا در بدن انسان است که از نقطه نظر زیبایی شناسی بسیار اهمیت دارد. اکثر مردان و زنان می خواهند شکمی صاف، با کمری باریک داشته باشند در این میان برخی لاغری موضعی را انتخاب می کنند.

لاغری موضعی چربی در ناحیه شکم  و پهلو، از دیگر نقاط بدن کمی مشکل تر است. به هرحال شما می توانید از روش های مختلفی برای لاغری این ناحیه استفاده کنید تا به نتایج مطلوب تری برسید. به یاد داشته باشید که حتی در افراد لاغر، شکم همواره برجسته خواهد بود این یک عامل مستقل از بافت چربی است.

درمان لاغری ران پا

دارچین ترشح قند خون و تولید انسولین را کاهش می دهد و این موضوع  کمک می کند تا چربی کمتری از وعده های غذایی را  به عنوان چربی ذخیره، جذب کنید

از عواملی که باعث تجمع چربی داخل شکمی می شود، می توان مواد غذایی و ارگانیسم شکم را نام برد. با این حال، با اصلاح تغذیه و فعالیت های حرکتی، این نوع از چربی هم به آسانی برطرف می شود. برای دستیابی به اهداف خود، از یک رژیم لاغری خاص با تغذیه  مناسب برای رفع چربی بافت های شکم استفاده کنید.

تعادل در تبادل مایعات را در بافت های بدن افزایش دهید. به عبارت دیگر، این کار یعنی رها شدن آب زیر جلدی.  به طور معمول از شیوه زندگی بی حرکت اجتناب کنید. برای لاغری موضعی شکم و پهلو بهتر است از تمریناتی که بیش از حد عضلات بیرونی و داخلی را حجیم می کند، جلوگیری کنید.

رژیم لاغری

چگونه چربی شکم و پهلو را کاهش دهیم؟

لاغری یک فرایند کلی است و تنها (یا تقریبا) توسط بدن تنظیم می شود. بنابراین ممکن است به طور موثر مداخله ای صورت نگیرد. حقیقت این است که اگر بین توزیع چربی و جنسیت، هورمون ها، ژنتیک، سن، الکل و تغذیه، فعالیت بدنی و غیره، همبستگی وجود داشته باشد، می تواند عمدتا بافت چربی یا یک بخش خاص بدن را کاهش دهد. این نکته مهم است که چگونه  می توانیم چربی بیش از حد در بدن را به طور کلی کاهش دهیم.

تعادل رژیم غذایی

تعادل رژیم غذایی یعنی کم کردن  کالری  و تقسیم آن. همانطور که پیش بینی شده، برخی از کارشناسان ادعا می کنند که لاغری موضعی از جمله شکم و پهلو، تنها از طریق رژیم غذایی تقریبا غیر ممکن است.

رژیم غذایی با مقدار زیادی چربی هیچ تاثیری بر کاهش وزن ندارد و بر مقدار کالری بر وزن شما تاثیر می گذارد، چه از مصرف کره یا ماکارونی. سبک زندگی، رژیم غذایی، ژن ها و سن عامل اصلی  افزایش وزن به ویژه در شکم و پهلو هستند.

رژیم غذایی سریع

بنابراین، مقادیر کوچک تر و کالری کمتر باعث کاهش وزن می شود. نوشیدنی ها مخصوصا نوشیدنی های گازدار هم تاثیر زیادی در چاقی ناحیه شکم و پهلو دارد. با مصرف نوشیدنی های گازدار، شما به سادگی نوشیدن آب خوردن، مقدار کالری مشابه در غذای جامد را مصرف می کنید.

مواد غذایی غنی از فیبر، شکم و پهلو را کوچک تر می کند. ماکارونی، برنج یا نان سفید ممکن است به طور منفی وزن را تحت تأثیر قرار دهد. در عوض اگر محصولات دانه را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، می توانید اثربخشی بهتری را مشاهده کنید.

تحقیقات اخیر در تغذیه بالینی نشان داده شده است که  رژیم غذایی با مقدار کنترل شده کالری با محصولات کامل دانه ای، یک راه عالی برای به حداقل رساندن میزان چربی شکم و پهلو است.

هنگامی که شما مقدار زیادی از فیبرهای غذایی مصرف می کنید، بدن شما آرام شده و غذاهای فیبر دار باعث حرکت منظم روده و کاهش وزن می شود.

تمرینات اینتروال HIIT برای چربی سوزی

آموزش HIIT با شدت بالا یک تکنیک موثر حرکتی برای سوزاندن چربی بوده و موثرتر از تمرینات ورزشی است. از لحاظ بالینی ثابت شده است که در این تکنیک، کالری های قابل ملاحظه ای از رسوبات چربی در شکل چرخشی ۲۰ دقیقه در فواصل زمانی کمتر از آنچه که در یک گذر ۴۰ دقیقه ای در طی تمرین، ایجاد می شود، می سوزد.

ورزش در ماه رمضان

در طی مطالعه ای در افرادی که در طی ۲۰ دقیقه در فواصل زمانی تمرین کردند، میزان متابولیسم خود را افزایش دادند و ۳۰٪ بیشتر از افرادی که در ۴۰ دقیقه با سرعت ثابت حرکت کردند، کالری سوزاندند.

تمرینات قدرتی برای کاهش وزن در ناحیه شکم و پهلو

مهم است که  کالری سوزی بدن را افزایش دهیم. این کار از طریق سوزاندن چربی وعضله سازی نیز میسر است.  بررسی  های اخیر توسط کارشناسان نشان داده است، تمرینات با وزنه سریع ترین راه برای کاهش اندازه کمر و چربی دور شکم و پهلو است. بهتر است بیست دقیقه در روز این تمرینات انجام شود.

لاغری موضعی با ماساژ

ماساژ دادن نقاطی از بدن به منظور کاهش وزن می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. شما می توانید با تمرکز بر ناحیه ای خاص مانند شکم و پهلو ، به نتیجه مطلوب برسید.

دارچین مصرف کنید

دارچین نه تنها بهترین ادویه برای سوزاندن چربی است، بلکه  دارای خواص بی شماری برای سلامتی است. دارچین ترشح قند خون و تولید انسولین را کاهش می دهد و این موضوع  کمک می کند تا چربی کمتری از وعده های غذایی را  به عنوان چربی ذخیره، جذب کنید.

عکس ماسک دارچین

برای لاغری موضعی شکم و پهلو بهتر است از تمریناتی که بیش از حد عضلات بیرونی و داخلی را حجیم می کند، جلوگیری کنید

مصرف پروتئین خود را کنترل کنید

پروتئین غنی در مواد غذایی نیاز به انرژی بیشتری دارد. بدن برای استفاده از پروتئین ها به زمان طولانی تری نیاز دارد  تا مصرف انرژی و میزان اشباع را به نحو مفیدی ایجاد کند. بهترین مواد پروتئینی برای کاهش وزن عبارتند از مرغ، ماهی، گوشت قرمز، توفو، آجیل، حبوبات، تخم مرغ و محصولات لبنی.

فواید تخم مرغ

مصرف قهوه برای کاهش وزن

قهوه باعث افزایش سرعت متابولیسم بدن شده و باعث سوزاندن چربی ها می شود. کافئین، کل  بدن را به شیوه ای فعال تر می سازد. قهوه علاوه بر ایجاد ثبات خلق و خوی، با افزایش تولید دوپامین، موجب تقویت روحیه شما  نیز می شود.

پودر قهوه

استفاده از دستگاه ها برای لاغری موضعی شکم و پهلو

علاوه بر رژیم غذایی و ورزش، با استفاده از دستگاه ها و ابزارهای خاصی نیز می توان لاغری موضعی دور شکم و پهلو را کاهش داد. روش هایی مانند، لیپوساکشن، لیزر، امواج آلتراسوند و دیگر روش های تهاجمی و غیر تهاجمی که  نتیجه و اثر بخشی آن سریع تر است.

لیپوساکشن شکم

به طور کلی بدن انسان از بافت های مختلفی تشکیل شده است، از جمله ذخیره ای به نام بافت چربی. این بافت، عمدتا زیر جلدی بوده و نوعی ذخیره سازی  انرژی در قالب چربی است. مدیریت این ذخایر بستگی به ارتباط بافت چربی با بقیه بدن از طریق جریان گردش خون (انتقال لیپیدها، هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی) است.

لاغری، نوعی تخلیه است  و به معنای مرگ سلول هایی که بافت چربی را تشکیل می دهند؛ نیست. به این ترتیب، کاهش وزن به معنی کاهش میزان چربی ذخیره شده در سلول های چربی است.

لاغری یک فرایند فیزیولوژیکی است که بر کاهش میزان توده چربی زیر جلدی و یا عضلانی تاثیر می گذارد. این موضوع زمانی اتفاق می افتد  که ارگانیسم بدن  نسبت به یک محرک کاتابولیک، یعنی “تخریب”، تحت تاثیر قرار گیرد. این محرک ها ممکن است بسته به هورمون هایی که آن را تنظیم می کنند، حساسیت بافت ها، وضعیت تغذیه، جنسیت، سن و غیره خاص  باشند.

به طور کلی، با این حال، اگر سایر واسطه های خاص، تداخلی ایجاد نکنند، کاتابولیسم تمایل دارد تا کل ارگانیسم را تحت تاثیر قرار دهد؛  و این بدین معنی است که وقتی وزن کم می کنید، تمایل دارید این کار را در یک روش عمومی انجام دهید، در حالی که لاغری موضعی ، یعنی  کاهش وزن در مناطق خاص بدن متمرکز بوده و این کار، بسیار دشوار است.

چطور می تونم  بدون قرص و ورزش تو یه ماه 10 کیلو کم کنم؟

بهترین برنامه رژیم لاغری برای کاهش وزن

 

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

3.8/5 - (12 امتیاز)
منبع besthomeremedies

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید