لیست وسایل مورد نیاز سفر

سفر کردن برای کسب و کار یا لذت، می تواند سرگرم کننده، انرژی بخش و هیجان انگیز و یا در مقابل  خسته کننده و طولانی باشد. شما می توانید با تهیه  وسایل مورد نیاز سفر و و تجهیزات مناسب در هنگام مسافرت، لحظات خوبی را برای خود رقم بزنید.

نبض ما – پیش از سفر معمولا اولین چیزی که به ذهن شما می رسد بستن چمدان و لباس های مخصوص آن فصل است. به طور کلی لباس گرم، لوازم شخصی و دارو می تواند از ضروری ترین وسایل مورد نیاز سفر باشد.

لوازم سفر با ماشین شخصی

زمانی که قصد دارید با ماشین شخصی خود سفر کنید، بهتر است میان وعده های سالمی مانند میوه، سبزیجات و آجیل، به همراه ببرید.

همچنین می توانید چند ساندویچ کوچک برای بچه ها تهیه کنید. از دیگر لوازم سفر با ماشین شخصی، پتوی مسافرتی، چند بطری آب، جعبه ابزار ماشین، دارو و لباس گرم را می توان نام برد.

لوازم سفر با ماشین شخصی

وسایل مورد نیاز سفر با قطار

سفر با قطار برای اکثر افراد آرامش بخش تر از سفرهای هوایی و یا با ماشین است. حرکت قطار زیاد سریع نیست و شما ممکن است مدت زیادی در کابین قطار سر کنید بنابراین در کنار تماشای مناظر اطراف، می توانید مطالعه کرده یا جدول کلمات متقاطع و پازل، بافندگی و یا هر چیز دیگری خود را مشغول کنید.

وسایل سفر با قطار

از لوازم مورد نیاز برای سفر با قطار می توان به دارو، چشم بند مخصوص خواب، پتو، آب معدنی و اشاره کرد. علاوه بر این سرویس غذای قطار ممکن است هزینه بالایی داشته و بنابراین شما می توانید چند وعده غذای سبک و سالم به همراه داشته باشید.

وسایل مورد نیاز سفر خارجی

برای تهیه و بسته بندی وسایل مورد نیاز در سفرهای خارجی شما می توانید وسایل ضروری را در چمدان کوچک تر و وسایل دیگر را در بسته ها و چمدانی بزرگ تر قرار دهید.

در سفر هوایی بهتر است وسایل شکستنی مثلا شیشه های عطر و مام  را در پارچه ای بپیچانید تا نشکند. بهتر است در سفر هوایی بار خود را زیاد سنگین نکرده و وسایل ضروری را همراه ببرید مثلا وسایلی مانند سشوار را می توانید در مقصد تهیه کرده و یا قرض بگیرید. در سفر هوایی ، ابتدا گذرنامه، بلیط و برنامه سفر، بیمه مسافرتی و ویزا را چک کرده و در جای امن بگذارید.

هواپیما

یکی از نکات مهم  در سفر این است که اگر بیماری خاصی دارید پیش از سفر هوایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. مادران باردار در سن 36 هفته بارداری بهتر است از سفر هوایی اجتناب کنند.

در سفر هوایی، همراه بردن کودک زیر بیست روز هم توصیه نمی شود. بهتر است داروهای مورد نیاز را برای شرایط خاص و یا  مشکلات پزشکی به همراه داشته باشید.

بستن چمدان

چک لیست وسایل مورد نیاز در سفر هوایی

– وسایل شخصی، تی شرت، شلوار، کوله پشتی

– کاغذ یا نوت بوک

– مداد، قلم

– پیراهن، جلیقه، جین، ژاکت، لباس زیر بلند یا گرم و پیراهن آستین بلند، لباس خواب

– صندل، کفش،  چند قلم باتری

– دوربین شکاری

– کتاب ها / کتاب های الکترونیکی

– بطری آب قابل استفاده مجدد

– در صورت نیاز دستگاه تصفیه آب

– دوربین، فیلم و باتری – کارت های فلش مموری و یا حافظه برای دیجیتال

– قاشق چایخوری، آدامس و شکلات برای جلوگیری از گوش درد یا گرفتگی گوش در هواپیما

– ضبط صوت کوچک

– فنجان کوچک

– ظروف غذا

– آداپتور برق و مبدل پلاگین

– آداپتور دوگانه

– چراغ قوه یا مشعل، کیسه آب گرم، توپ و سایر اقلام تفریحی

وسایل مورد نیاز سفر با اتوبوس

گاهی اوقات تصمیم می گیریم با اتوبوس سفر کنیم و از مناظر اطراف و جاده  لذت ببریم. برای سفر با اتوبوس به یاد داشته باشید که تمام لوازم مورد نیاز را همراه داشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود. چنانچه با اتوبوس سفری طولانی در پیش دارید بهتر است به اندازه کافی آب و مواد غذایی همراه خود ببرید.

وسایل سفر با اتوبوس

بالش و پتوی سبک، بالش های بادی برای گردن و زمان استراحت، در مقاصد سردسیر همراه بردن لباس گرم وظروف یک بار مصرف از لوازم مورد نیاز برای سفر با اتوبوس است. سفر با اتوبوس می تواند از لحاظ هزینه برای شما مقرون به صرفه تر باشد اما پیش از سفر تمام موارد را در نظر گرفته و با آمادگی کامل راهی سفر شوید.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

منبع:

www.travelandleisure.com

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید