فواید مزوتراپی چیست؟

جوانسازی پوست، افزایش انعطاف پذیری و کشش پوست، پیشگیری از چین و چروک و برطرف کردن لکه های تیره، سلولیت، از بین بردن خستگی پوست از فواید مزوتراپی است. حال ببینیم مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی چیست

مزوتراپی تکنیکی است که از طریق تزریق ویتامین ها، آنزیم‌ها، هورمون‌ها و عصاره های گیاهی، جوانسازی، سفت کردن پوست و همچنین حذف چربی اضافی، صورت گیرد. مزوتراپی در ابتدا برای کاهش و تسکین درد استفاده می شد و در سال های اخیر در اکثر نقاط جهان محبوبیت فراوانی یافته است. امروزه، به دلیل فواید مزوتراپی در موارد دیگری مورد استفاده قرار می گیرد که به شرح زیر است.

مزوتراپی برای لک صورت

فواید مزوتراپی

حذف چربی در مناطقی مانند معده، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت. مزوتراپی باعث کاهش سلولیت شده، چین و چروک ها را از بین می‌برد، پوست را سفت می کند، در درمان پوست های حساس، درمان بیماری آلوپسی و برگشت حالت مو، سودمند است.

مزوتراپی تکنیکی است که از طریق تزریق ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها و عصاره های گیاهی، جوانسازی، سفت کردن پوست صورت گیرد.

فواید مزوتراپی عبارتند از:

  • جوانسازی پوست
  • تسریع  جوانسازی
  • افزایش انعطاف پذیری و کشش پوست
  • بهبود پوست های آسیب دیده
  • روشن کردن پوست تیره
  • پیشگیری از چین و چروک و برطرف کردن لکه های تیره
  • رفع خستگی پوست
  • بهبود تضعیف و چروک پوست در صورت، دست ها و دیگر نقاط بدن

مزوتراپی صورت چگونه انجام میشود

در این تکنیک با استفاده از سوزن های کوچکی یکسری تزریق به لایه میانی (mesoderm) پوست انجام می شود. هدف اصلی مزوتراپی این است که مشکلات اساسی مانند گردش خون ضعیف و التهاب و آسیب پوستی را بهبود می بخشد.

مواد مزوتراپی صورت

فرمول استانداردی برای مواد تزریقی در مزوتراپی وجود ندارد و معمولا پزشکان برای مزوتراپی از راه حل های مختلفی استفاده می کنند، از جمله:

  • داروهای تجویزی مانند آنتی بیوتیک ها
  • هورمون هایی مانند کلسیتونین و تیروکسین
  • آنزیم هایی مثل کلاژناز و هیالورونید از عصاره های گیاهی
  • ویتامین ها
  • مواد معدنی

در طول هر جلسه، ممکن است از هر دارو به میزان کمی در پوست شما تزریق شود. عمل تزریق می تواند در عمق های مختلف  از ۱ تا ۴ میلی متر به پوست شما صورت گیرد که  بسته به شرایط مورد نظر درمانی انجام می شود.

هر تزریق فقط می تواند یک قطره کوچک از محلول را به پوست شما منتقل کند. احتمالا به چند جلسه مزوتراپی نیاز دارید تا به نتیجه دلخواه  برسید  که معمولا  از ۳ تا ۱۵  جلسه می شود.

در ابتدای روش مزوتراپی، هر ۷ تا ۱۰ روز تزریق صورت می‌گیرد و در صورتی که روند بهبودی در پوست شما مشاهده شود، یک بار در هر دو هفته یا یک بار در ماه، تزریق صورت می گیرد.

مزوتراپی می تواند به طور قابل توجهی رنگ حلقه های تیره زیر چشم را بهبود بخشیده و همچنین اندازه کیسه های چربی را کاهش دهد.

فواید مزوتراپی برای لک صورت

خستگی، استرس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا هر عامل آسیب زننده به پوست صورت شما ممکن است باعث بروز لک و نقاط تیره رنگ بر پوست شما شود. مزوتراپی می تواند گزینه خوبی برای رفع این لک ها باشد. به این وسیله  پوست شما می تواند به درخشندگی و استحکام اولیه خود برگردد.

لکه های پوستی

در مزوتراپی صورت با تزریق مواد تقویتی و ویتامین ها، لک و چین و چروک پوست از بین می رود. علاوه بر این درمان نه تنها باعث جوانسازی پوست صورت می شود بلکه سبب استحکام، انعطاف پذیری و لطافت پوست می شود.

این مواد باور نکردنی اثر مشابهی با کرم ها و لوسیون های تغذیه کننده همراه با مرطوب کننده دارد، اما در مزوتراپی، هنگام تزریق مستقیم به پوست، اثربخشی آن بیشتر است.

چند جلسه مزوتراپی برای لک صورت لازم است

تزریق ویتامین ها در مزوتراپی صورت، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها در زیر پوست صورت گرفته و مدت زمان آن هم بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است. به طور کلی، بین ۸ تا ۱۴ جلسه لازم است که بهترین نتایج را داشته باشد. البته مزوتراپی لک صورت با توجه به نوع پوست و سن فرد متفاوت است.

مزوتراپی غبغب چیست

مزوتراپی غبغب

مزوتراپی جایگزین جراحی پلاستیک است که به طور چشمگیری در کاهش اثرات چربی در نواحی حساسی مانند غبغب، چانه، معده، ران، پلک های پایینی و خطوط سینه موثر است. از فواید مزوتراپی غبغب این است که چین و چروک و چربی های اطراف این ناحیه بدون جراحی برطرف می شود که کاهش چربی و سلولیت موثر است.

درمان  مزوتراپی در این ناحیه شامل مجموعه ای از تزریق ها با استفاده از داروهای خاصی برای رفع سلول های چربی است.

مزوتراپی غبغب چند جلسه است

کاهش چربی ناحیه غبغب در ۲-۴ جلسه و با چند تزریق در لایه چربی صورت می گیرد. معمولا ۸ جلسه برای درمان سلولیت و چربی ناحیه غبغب انجام می شود تا نتیجه دلخواه به دست آید.

مزوتراپی زیر چشم

حلقه های تیره دور چشم و کیسه‌های چربی کوچک روی پلک ها همراه با بالا رفتن سن ظاهر می‌شوند و باعث می‌شوند که ما بیشتر در معرض دید قرار بگیریم. علت اصلی ظاهر شدن حلقه های تیره دور چشم بیشتر به دلایل ژنتیکی، سیگار کشیدن، گردش خون بد، رژیم بد، واکنش های آلرژیک و یا چرخه نامنظم خواب است و در برخی موارد هم  این تیرگی علامتی از بیماری های داخلی در بدن است.

جراحی پلک

در مزوتراپی زیر چشم از تزریق اسید هیالورونیک در ناحیه زیر چشم استفاده می شود. از فواید مزوتراپی دور چشم این است که به طور چشمگیری در رفع خستگی صورت و اندازه حلقه های تیره دور چشم موثر است. پایداری این مداخله حدود یک سال است و اگر به طور حرفه ای انجام شود، این روش کاملا ایمن است.

تعداد جلسات مزوتراپی دور چشم

سیاهی دور چشم

مزوتراپی می تواند به طور قابل توجهی رنگ حلقه های تیره زیر چشم را بهبود بخشیده و همچنین اندازه کیسه های چربی را کاهش دهد. نتیجه کارمعمولا پس از ۴ تا ۶  جلسه  به دست می آید.  در حال حاضر مزوتراپی دور چشم و ناحیه صورت یکی از قوی ترین روش های موجود در بازسازی دائمی گردش خون بافت پوست و زیر پوست است.

در این روش از مقدار زیادی اکسیژن به منظور اکسیژن رسانی و جوانسازی پوست استفاده می‌شود و در نتیجه، خون‌رسانی بسیار خوب و اکسیداسیون بهتر بافت صورت می‌گیرد و پس از چند جلسه مزوتراپی در ناحیه دور چشم بهبود کلی قابل مشاهده است. اما باید اضافه کرد که  برای رسیدن به یک نتیجه  پایدار، لازم است درمان مزوتراپی در ۸ هفته انجام شود.

عوارض مزوتراپی زیر چشم

این روش دردناک نیست و مدت زیادی زمان نمی برد. پس از مزوتراپی دور چشم ممکن است قرمزی خفیفی ایجادشود که پس از مدت زمان کوتاهی برطرف می شود. تمام مراحل ذکر شده انتخاب خوبی برای افرادی است که برای مداخله جراحی آماده نیستند و می توانند از روش مزوتراپی به نتایج مناسبی دست پیدا کنند.

از بین بردن پف چشم با لیزر

عوارض مزوتراپی

روش مزوتراپی روشی کم خطر بوده و در صورتی که توسط یک متخصص حرفه ای انجام شود دارای اثرات جانبی کمی است. برخی از مضرات مزوتراپی عبارتند از:

هزینه مزوتراپی چقدر است؟

هزینه مزوتراپی بستگی به محل تزریق، نوع درمان و تعداد جلساتی دارد تا نتایج مناسب به دست آید. معمولا پیش از مزوتراپی یک جلسه مشاوره رایگان برای توضیح روش و هزینه های احتمالی ایجاد می شود تا با روش و موارد دیگر آشنایی پیدا کنید.

البته روش مزوتراپی هزینه خیلی بالایی ندارد و همه افراد می توانند به راحتی از این روش درمانی استفاده کنند. با توجه به نوع مواد تزریقی، میزان آن و پوست افراد مختلف هزینه متغیر بوده و به طور کلی علاوه بر موارد ذکر شده هزینه دستمزد پزشک، مواد مصرفی در نواحی مختلف بدن و یا بی حسی در نظر گرفته شده و محاسبه می شود.

مترجم: مهناز ضحاکی

5/5 - (10 امتیاز)
منبع healthline

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. سمانه می‌نویسد

    من شنیدم از فواید مزوتراپی برای رویش مو هم می شه استفاده کرد درسته؟

    1. 👽حسین👽 می‌نویسد

      بله باعث رویش مو های ازدست رفته میشود

  2. اعظم می‌نویسد

    با سلام و خسته نباشید
    من دو ماهه که تزریق چربی به صورت انجام دادم ولی هنور گودی و سیاهی زیر چشمم هستومیخواستم بدونم با مزوتراپی زیر چشم از بین میره؟
    اگر بلی ،ماندگاریش چقدره و هزینش چنده؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید