از بین بردن چروک صورت با داروهای گیاهی

شانس شما در از بین بردن خطوط صورت و پیشانی، با استفاده از درمان های طبیعی و خانگی بالا است. از بین بردن چروک صورت با داروهای گیاهی در خانه و بدون هزینه مطمئنا شما را خوشحال خواهد کرد.

نبض ما– خطوط روی پیشانی، دیگر به سن پیری محدود نمی شوند. استرس روزانه و خستگی باعث ایجاد چنین خطوط ناخواسته ای حتی در سن جوانی می شود و این فراتر از کنترل ما است. اجازه دهید در اینجا به معرفی برخی از تکنیک های  گیاهی برای از بین بردن چروک صورت بپردازیم.

با توجه به نشانه های اولیه پیر شدن ممکن است این موضوع، یک تجربه  ناخوشایند باشد، مخصوصا زمانی که  شما برای ظهور این خطوط آماده نباشید.

چین و چروک

حذف و از بین بردن چروک صورت با استفاده از درمان های شیمیایی ممکن است کمی هزینه بردار باشد. از بین بردن چروک در پیشانی و ناحیه صورت ممکن است در ابتدا غیرممکن باشد، اما شما می توانید با اندکی زمان و حوصله این کار را انجام دهید.

برای دریافت یک کرم معجزه آسا برای بازسازی پوستتان اینجا کلیک کنید 

روغن نارگیل برای از بین بردن چروک پیشانی

چند قطره روغن نارگیل را در پیشانی خود اعمال کرده و چند دقیقه صبر کنید تا روغن، توسط پوست جذب شود. این کار را هر شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

روغن نارگیل مرطوب کننده پوست بوده و در حفظ و سلامت پوست موثراست. این روغن حاوی آنتی اکسیدان ها است که در برابر فعالیت رادیکال های آزاد اثر گذار است.

عکس روغن نارگیل

رادیکال های آزاد در پوست جمع شده و باعث خفگی و همچنین ایجاد چین و چروک می شوند. روغن نارگیل آن را به طور موثر حذف می کند و خطوط پیشانی را در طول زمان کوتاهی از بین می برد.

روغن کرچک

دو قطره روغن کرچک را با حرکتی ملایم بر روی پوست صورت خود زده و ماساژ دهید. بهترین زمان مصرف این روغن، هنگام شب است. روغن کرچک در بافت سبک است، شما همچنین می توانید آن را در طول روز هم استفاده کنید.

ریسینولیک اسید در روغن کرچک، یک عامل سازگار پوستی مناسب برای پوست صورت است. روغن کرچک همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها  بوده و باعث از بین رفتن خطوط از پوست شما می شود.

روغن کرچک

میوه ها برای از بین بردن چروک صورت

پنبه ای را در آب لیمو زده وبه پوست صورت خود بزنید. اگر شما دارای پوست حساسی هستید،مقداری آب به ظرف آب لیمو اضافه کنید. بگذارید بماند و اجازه دهید تا  با دمای هوا خشک شود، سپس با آب بشویید. شما می توانید پوست مرکباتی، مانند لیمو و پرتقال را جدا کرده و آن را با آب گل رز مخلوط کنید و به صورت یک ترکیب گیاهی بر روی صورت خود اعمال کنید.

خواص آب پرتقال

همچنین  بهتر است که میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. نارنگی و لیمو غنی از ویتامین های C و E هستند که برای سلامتی پوست ضروری است. این میوه ها، در رفع خطوط و ایجاد پوستی صاف اثر گذار هستند. فلاونوئیدها ی موجود در میوه ها، سبب تقویت مویرگ ها و حفظ کلاژن و الاستین در پوست شده و ظاهر آن را جوان  می کند.

ماساژ صورت برای از بین چروک 

پنبه ای را به چند قطره روغن زیتون آغشته کرده و این کار را یک تا دو بار در روز انجام دهید. روغن زیتون همراه با روغن نارگیل، یک مرطوب کننده عالی است که پوست شما را به طور موثری شاداب و جوان می کند. ماساژ ملایم نیز باعث گردش خون بیشتر شده و بافت صورت را تحریک می کند.

روغن زیتون خانه تکانی

از بین بردن چروک صورت با روغن سویا

یک قاشق چایخوری از این روغن را دو تا چهار بار در روز برای پوست صورت خود مصرف کنید. به مدت دو هفته به طور مرتب از این روش استفاده کرده و پس از آن شما شاهد تفاوت پوست صورت خود خواهید بود.

روغن سویا، غنی از اسیدهای چرب امگا 3 و مجموعه ای از آنتی اکسیدان ها است. این روغن، پوست را لایه برداری می کند و لایه های بیرونی را از بین می برد، بنابراین خطوط و چین و چروک ها را کاهش می دهد.

ژل آلوئه ورا با سفیده  تخم مرغ

2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا  را با 1 عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کرده و به پوست صورت خود بزنید. مخلوط  سفیده تخم مرغ و ژل آلوئه ورا، تاثیر معجزه آسایی بر پوست صورت دارد.

10تا 15 دقیقه بگذارید بر روی پوست بماند و سپس آن را بشویید. دو تا سه بار در هفته این کار را تکرار کنید. هم  آلوئه ورا و هم سفیده تخم مرغ، منبعی غنی از ویتامین E هستند که به عنوان ویتامین جوان کننده شناخته می شود.

عکس آلوئه ورا

آلوئه ورا پوست را تغذیه می کند و باعث انعطاف پذیری آن می شود. هر دو حاوی اسید مالیک هستند که در کاهش خطوط پوست موثر هستند. آلبومین موجود در سفیده  تخم مرغ ،پوست را تحریک و جوانسازی می کند.

ژل مرطوب کننده برای از بین بردن چروک صورت

با استفاده از ژل های مرطوب کننده گیاهی، پوست صورت خود را ماساژ دهید. بهتر است هر شب و قبل از رفتن به رختخواب این کار انجام شود. ژل های گیاهی که از انواع گیاهان ساخته می شوند، تاثیر زیادی در خطوط زاویه دار دارند.

این محصولات پوست را هیدراته کرده و از خشکی آن جلوگیری می کنند. البته در صورتی که به آکنه دچار هستید، از این روش استفاده نکنید زیرا باعث نازک تر شدن پوست و حساسیت بیشتر می شود.

عصاره عسل برای از بین بردن چروک صورت

ابتدا صورت خود را شسته و تمیز کنید تا منافذ باز شود. سپس ، یک لایه نازک عسل بر روی پوست زده و پس از 20دقیقه با آب ولرم بشویید.

محصولات عسل، حاوی اسید بنزوئیک و متیگلیکسال است  که درمانی مفید برای از بین بردن چروک صورت است. عسل، سبب حفاظت از پوست صورت و بازسازی پوست می شود.

روغن بادام برای چین و چروک صورت

چند قطره روغن بادام روی پنبه ای زده و به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید. برای از بین بردن چروک صورت، بهتر است این کار را هر شب و قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

روغن بادام تمام شب بر روی پوست شما عمل کرده و نتایج بسیار خوبی دارد.روغن بادام باعث صاف شدن و همچنین جوان سازی آن شده و رطوبت پوست را حفظ می کند .

مراقبت از پوست و رفع چین و چروک پوست صورت باعث می شود تا علاوه بر ایجاد حس اعتماد به نفس بالاتر، شما از ظاهری جوان و شاداب برخوردار شوید.

روغن بادام

ممکن است نتایج هر روشی از جمله روش های گیاهی یا شیمیایی کمی زمان بر باشد اما به خاطر داشته باشید که می توانید با اندکی صبر و حوصله به پوست خود اجازه دهید تا فرصت بازسازی و احیای مجدد داشته و به نتیجه دلخواه شما نزدیک شود.

به هر ترتیب و با توجه به اثرات نامناسب محصولات شیمیایی، توصیه می شود که به منظور جوان سازی پوست از روش های گیاهی و طبیعی استفاده کنید تا از عوارض ناخواسته این محصولات بر روی پوست خود جلوگیری کنید.

به هرحال، شاید استفاده از روش های فوق در رفع کامل چین و چروک عمیق در سنین بالا، به طور کامل و قطعی ممکن نباشد، اما بدون شک می توانند در کاهش آن ها موثر باشند.

4/5 - (4 امتیاز)
منبع stylecraze

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. امید عباسی می‌نویسد

    سلام پوست صورت من چروک است وچرب چه کاری باید انجام بدم ممنون

از پزشکان نبض‌ما بپرسید