تنقلات کم کالری و خوشمزه را بشناسید

اگر از اضافه وزن و چاقی رنج می برید و به دنبال هله هوله های مناسب هستید تا وزن تان افزایش نیابد، در این مطلب لیست تنقلات کم کالری و خوشمزه برای خوش اندامی شما آورده شده است.

نبض ما– مصرف تنقلات یکی از لذت های بزرگ زندگی است و هر برنامه رژیم غذایی که مصرف تنقلات را به صورت میان وعده های غذایی، ممنوع می کند، ممکن است سخت باشد. در فرهنگ عمومی، تنقلات مترادف با غذاهای ناسالم است. تنقلاتی مانند بیسکویت، کیک و چیپس. اما همیشه و در تمام تنقلات این قانون وجود ندارد. یادتان باشد، تنقلات کم کالری هم وجود دارد، به عنوان مثال، اسنک می تواند کم قند و چربی باشد و عملا در یک رژیم غذایی سالم قرار بگیرد.

خوش اخلاقی با مصرف گردو

در عصر حاضر، مشکل اضافه وزن به یکی از مشکلات پیچیده و گسترده تبدیل شده است. از جمله عوامل موثر بر اضافه وزن، مصرف فست فود ها و شیوه غلط زندگی در مصرف مواد غذایی است.

در یک رژیم غذایی مناسب، علاوه بر مواد غذایی کم کالری شما می توانید  تنقلات کم کالری را نیز به رژیم غذایی خود اضافه کنید. برای کمک به تغییر ذهنیت در مورد پر ضرر بودن تنقلات، به معرفی چند مورد از تنقلات کم کالری می پردازیم. تنقلات، مانند تمام مواد غذایی، می توانند  لذت بخش و در عین حال، کم ضرر باشند.

میان وعده های لاغر کننده

همه افراد در طی روز به میان وعده نیاز دارند، میان وعده هایی که سبب تقویت انرژی می شود، بهتر است سالم و کم ضرر باشد. برخی افراد در رژیم غذایی خود میان وعده های کم کالری را انتخاب می کنند. یک میان وعده کوچک و رضایت بخش به راحتی می تواند  شامل غذاهایی کم حجم و تنقلات کم کالری باشد.

تصویر کاهش وزن

برخی از میان وعده های لاغر کننده و کم کالری شامل:

پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C  بوده  و نسبت به دیگر میوه ها از کالری کمتری برخوردار است. صرف نظر از اینکه کل کالری شما در هنگام مصرف پرتقال مصرف می شود، نکته مهم در مصرف غذاها و تنقلات کم کالری مانند پرتقال این است که کالری را از بین نبرید اما در عین حال، کل کالری مصرفی خود را در طی روز کمتر از حد نرمال نگه دارید.

خواص آب پرتقال

اسنک شیرین همراه با موز و شکلات، انگور، ماست، عسل، میگو همراه با آب لیمو، سیب درختی پخته، انواع توت، از میان وعده ها و تنقلات کم کالری محسوب می شوند.

غذاهای کم کالری

موادغذایی با کالری صفر یا کم کالری به این صورت است که آنها حاوی مقدار بسیار کمی از کالری هستند که انرژی مصرفی مورد نیاز بدن را از همین میزان کالری می توان دریافت کرد. در اصل، حد پایین این است که شما کالری بیش از حد مصرف نکنید و در بعضی موارد کالری سوزی در هنگام غذا خوردن اتفاق بیافتد. شاید این یک  قانون دقیق نباشد اما برخی از مواد غذایی می توانند در رده غذاهای کم کالری جای گیرند. هر یک از این غذاها دارای میزان کالری کمتر از 50 در هر 100 گرم هستند.

سینه مرغ

سینه مرغ، با 172 کالری، به عنوان غذای کم کالری محسوب می شود. شما می توانید به منظور کاهش وزن، سینه مرغ را در وعده های غذایی خود قرار دهید.

کرفس

کرفس یک ماده غذایی سالم و کم کالری است. هنگام مصرف کرفس، احساس پری معده نداشته و کالری بالایی دریافت نمی کنید. کرفس یک ماده غذایی پر آب شمرده می شود و شما می توانید آن را  با کره بادام زمینی مخلوط کرده و مصرف کنید. کل کالری کرفس در هر 100 گرم،16کالری است.

آب-کرفس

کلم

کلم، از جمله مواد غذایی موثر در جلوگیری از سرطان و بیماری های قلبی به شمار می رود. کلم در لیست غذاهای موثر بر کاهش وزن، قرار می گیرد. این به این دلیل است که شمارش کالری کلم بسیار کم است و شما تنها از طریق  فعالیت های طبیعی روزانه، آن را می سوزانید. سوپ کلم ، یک غذای کم کالری و سرشار از خاصیت برای سلامتی بدن است. کل کالری در هر 100 گرم کلم 25 کالری است.

کلم پیچ

مارچوبه

مارچوبه به عنوان یک ماده غذایی کم کالری در بسیاری از وعده های غذایی قرار گرفته و می تواند انتخاب بسیار خوبی  باشد، زیرا طبیعت فیبری مارچوبه در عین حال که نیاز گرسنگی شما را برآورده می کند، اما میزان کالری بسیار پایینی داشته و کالری بالایی به مصرف روزانه شما اضافه نمی کند.

مصرف مارچوبه تازه در سالاد یک میان وعده بسیار خاص است و همچنین کباب کردن یا بخار دادن آن از بهترین روشهای پخت و مارچوبه است. در زمان مصرف مارچوبه بهتر است روغن و یا کره اضافه آن برداشته شود، چرا که روغن، میزان کالری را افزایش می دهد. کل کالری در هر 100 گرم مارچوبه، 20 کالری است.

چغندر

اگر می خواهید چغندر را به عنوان یک غذای کم کالری استفاده کنید، بهتر است از چغندر تازه بخارپز استفاده کنید. چغندر بخار پز شده میزان کالری بسیار کمی دارد. چغندر علاوه بر میزان پایین کالری، خاصیت زیادی در سلامت بدن دارد که حاوی بتالین و آنتی اکسیدان است و این ویژگی ها تنها در چند غذای انتخاب شده یافت می شود. کل کالری چغندر در هر 100 گرم ،43 کالری است.

آب چغندر

خیار

خیار حاوی مقدار زیادی آب بوده و تعجب آور نیست که بسیار کم کالری باشد. به همین دلیل است که خیار به بسیاری از انواع ها سالادها به صورت میان وعده اضافه می شود، به خصوص وقتی که سالاد، سرشار از سایر سبزیجات کم کالری باشد.

شما می توانید به اندازه کافی از این میان وعده در سالاد استفاده کرده و به عنوان ماده غذایی کم کالری مصرف کنید. این نوع مصرف مواد غذایی همراه با یک شیوه زندگی سالم، در هر صورت به نفع شما خواهد بود.کل کالری خیار در هر 100 گرم: 16 کالری است.

خواص خیار

لیمو

در رژیم های کم کالری، پیشنهاد مصرف لیمو به این معنی نیست که برای کاهش کالری، لیموی زیاد مصرف کنید، اما در حقیقت مصرف لیمو به عنوان یک ماده غذایی کم کالری می تواند در کاهش کالری مصرفی شما موثر باشد.

به همین دلیل  شما می توانید به اشکال مختلفی لیمو مصرف کنید مثلا، برای طعم دادن به آب و یا خوش طعم کردن ماهی و سایر غذاها ی دیگر مانند انواع کباب ها و گوشت های کم کالری. لیمو در رده مواد غذای قلیایی قرار گرفته و حاوی آنتی اکسیدان ها بوده و باعث حفظ سلامت بدن شما می شود. کل کالری لیمو در هر 100 گرم ،23 کالری است.

خواص لیموترش

مغزهای کم کالری

گردو

چربی درمواد غذایی ممکن است وسوسه برانگیز باشد اما با در نظر گرفتن مضرات چربی برای سلامت بدن، بهتر است مواد غذایی کم کالری و کم چرب مصرف کنیم. در میان وعده های کم کالری می توانید انواع مغز ها را مصرف کنید. یکی از مغز های کم کالری گردو است. توصیه شده است. گردو یکی از تنقلات کم کالری است اما توصیه می شود در مصرف آن افراط نشود.

خوش اخلاقی با مصرف گردو

بادام زمینی خرد شده

بادام زمینی یکی از تنقلات کم کالری است و  به عنوان یک مغز طبیعی خوشمزه می تواند در رژیم غذایی قرار بگیرد. مصرف تقریبا یک چهارم فنجان بادام زمینی، نسبت به مصرف دیگر کربوهیدرات های پیچیده و مضر، می تواند وزن را به طور موثرتری کاهش دهد از دیگر مغز ها و تنقلات کم کالری می توان به پسته و فندق اشاره کرد.

نبض ما– مترجم: مهناز ضحاکی

4/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید