ده چیزی که در دوران بارداری دوست دارید

بارداری ممکن است یکی از زیباترین دوران های زندگی شما باشد، اما ضروری است که شما در دوران بارداری راحت باشید. آیا به ماساژ علاقه شدید دارید؟

نبض ماما از مادران باردار سوال کردیم که در دوران بارداری چه چیزهایی وجود داشت که بدون آن نمی توانستید زندگی کنید. در اینجا به 10 مورد از بهترین آنها اشاره می کنیم. شما اگر در انتهای مقاله نکته و نظری داشتید حتما در بخش نظرات مرقوم بفرمایید .

1-یک حمام گرم

بسیاری از مادران می گویند پیدا کردن زمانی برای خود بسیار ضروری است. رفتن به یک حمام گرم یکی از فرصت های کوچکی است که می توانید همه چیز را متوقف کنید و تنها بر روی کودک خود تمرکز کنید.

به سادگی دراز بکشید، نفس عمیق بکشید، کاملا ریلکس کنید و کودک خود را تصور کنید.

2-بالش های اضافی

بالش ها راهکاری عالی برای راحتی بیشتر در تختخواب  در دوران بارداری هستند. یک بالش زیر شکم و یک بالش در بین پاها می تواند به کمردرد شما کمک کند و شاید خوابیدن بر پهلو را برای شما راحت تر کند.

برخی از مادران به خوب بودن بالش های طراحی شده مخصوص مادران باردار قسم می خورند. زمانی که بر پهلو می خوابید بالش موج مانند از شکم شما و بالش های تمام قد از کمر و شکم شما محافظت می کنند.

3-توپ تولد

مادران می گویند که استفاده از توپ تولد یک راه سرگرم کننده برای بهبود حالت و تعادل است و بدن شما را تقویت می کند. شما می توانید از آن برای کمک به تغییر موقعیت های مختلف در طول دوران بارداری استفاده کنید.

قبل از بارداری

4-کرم مرطوب کننده یا روغن بدن

ماساژ شکم شما هر روز با کرم یا روغن می تواند پوست شما را نرم کند و میزان خارش را کاهش دهد. علیرغم چیزی که بعضی از محصولات ادعا می کنند، نمی توانند به طور کامل از علائم کشیدگی پوست جلوگیری کنند، اما به شما کمک  می کنند احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

5-بطری آب گرم

یک بطری آب گرم می تواند به کاهش گرفتگی بارداری کمک کند، اما مراقب باشید که آن را برای مدت طولانی در کنار شکم خود نگه ندارید تا نوزاد شما بیش از حد گرم نشود. آنها برای کمر درد هم فوق العاده هستند.

6-ماساژ

همانطور که بدن در طول دوران بارداری رشد و تغییر می کند، بسیاری از مادران باردار دچار دردهای شدید می شوند. اگر سردرد دارید یا فقط به آرامش نیاز دارید، از همسر خود بخواهید به آرامی پشت و شانه های شما را مالش دهد.

7-جین های بارداری

بسیاری از مادران می گویند که آنها نمی توانستند دوران بارداری خود را بدون شلوار جین بارداری راحت سپری کنند. آنها از راه های مختلفی با بزرگ شدن شکم شما بزرگ می شوند، پس ارزشش را دارد که برای پیدا کردن مناسب ترین آنها برای خود تلاش کنید.

8-لباس راحتی بارداری

هیچ چیز به راحتی لباس بارداری زنان نیست. تنها ریسک داشتن آن این است که شما با پوشیدن آن دیگر نمی خواهید لباس رسمی بپوشید.

9-چای گیاهی

برای مادرانی که دلتنگ قهوه صبحانه می شوند، چای می تواند گرما و آسایش را به ارمغان بیاورد. برای کاهش مصرف کافئین به جای یک لیوان چای سیاه یا قهوه می توانید از چای گیاهی یا میوه لذت ببرید. بیشتر چای های گیاهی و میوه در دوران بارداری ایمن هستند.

چای-بابونه

10-گذراندن زمان با همسر

حتی زمانی که شرایط را برای نگهداری از نوزاد آماده می کنید، فراموش نکنید که از این زمان با همسرتان لذت ببرید. ممکن است در چند هفته اول پس از تولد نوزادتان این شانس را نداشته باشید، بنابراین در دوران بارداری زمان کافی را برای شریک زندگی خود صرف کنید.

فیلم ببینید، یک وعده غذایی ویژه با هم بگذارید یا فقط زمانی را  به یک پیاده روی آرامش بخش اختصاص دهید. کاری را انجام دهید که واقعا به شما این امکان را می دهد که از با هم بودن لذت ببرید.

تیم ترجمه نبض ما

4.3/5 - (7 امتیاز)
منبع babycenter

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید